سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران وزارت خارجه ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند گوترش: امیدوارم رئیس‌جمهور ایران در سلامت کامل باشد واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل «رئیسی» اردن: با نگرانی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم پیام اژه ای در پی وقوع سانحه بالگرد رئیس‌جمهور کویت: در این شرایط دشوار در کنار ایران هستیم
سرخط خبرها

رئیسی: خداوند را برای زمان‌شناسی مردم در انتخابات شاکر هستم

  • کد خبر: ۲۱۴۸۱۴
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷
رئیسی: خداوند را برای زمان‌شناسی مردم در انتخابات شاکر هستم
رییس‌جمهور کشورمان پیش از سفر به الجزایر گفت: امیدواریم با شکل‌گیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به عنوان پشتوانه‌های انقلاب اسلامی، بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان پیش از سفر دو روزه به الجزایر برای شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: ابتدا باید خداوند متعال را نسبت به حضور با شکوه و زمان‌شناسی و مسؤولیت شناسی مردم عزیزمان پای صندوق‌های رأی، شاکر باشم.

وی افزود: از برگزارکنندگان انتخابات اعم از مجریان و ناظران تشکر می‌کنم که با صفا، محبت و دلدادگی به انقلاب اسلامی و عشق به مردم و خدمتگزاری خالصانه، رأی مردم را با امانت‌داری خواهند شمرد و مردم عزیز را در جریان انتخابات می‌گذارند.

رئیسی گفت: امیدواریم با شکل‌گیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به عنوان پشتوانه‌های انقلاب اسلامی، بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهداف سفرش به الجزایر اظهار کرد: این سفر به دعوت رئیس‌جمهور محترم کشور دوست و برادر الجزایر برای شرکت در هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز است؛ در این سفر دو جهت مورد توجه است؛ اولاً دیدار دوجانبه که در سطح رئیس‌جمهور انجام می‌شود که ۱۶ سال است که در این سطح دیداری نبوده است.

رئیسی با اشاره به دومین هدف سفرش به الجزایر افزود: الجزایر در نگاه ملت ایران، کشوری است که مبارزه با استعمار کرده است و در برابر استعمارگران، ایستاده است.

رئیس‌جمهور افزود: جایگاه کشور الجزایر در آفریقا و در شمال آفریقا ویژه است؛ این کشور در حوزه تمدن اسلامی قرار دارد و ارتباط ایران و الجزایر می‌تواند به ارتباط ما با سایر کشورهای آفریقایی کمک کند.

رئیسی با اشاره به نقش دو کشور ایران و الجزایر در اوپک گازی، اوپک نفتی، مجمع گازی و جهان اسلام گفت: همه این نقش‌ها، دو کشور را به همدیگر نزدیک کرده است. نکته دیگر مبارزه با یکجانبه‌گرایی است که ایران و الجزایر و بسیاری دیگر از کشورهای مستقل در جهان، این نوع نگاه را قبول دارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به نگاه مشترک دو کشور ایران و الجزایر در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه اظهار کرد: در دیدار دو جانبه، موضوع فلسطین که نه تنها موضوع جهان اسلام بلکه موضوع جهان بشریت است، حتماً مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیسی با اشاره به ارتباط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گفت: الجزایر بازار بسیار خوبی برای بازرگانان ما است و ایران اسلامی هم می‌تواند متقابلاً به دلیل ارتباطی که با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی دارد، زمینه خوبی برای ارتباط با بازرگانان الجزایری باشد.

وی با اشاره به حوزه انرژی اعم از نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان دیگر زمینه گفت‌وگوهای دو جانبه با رئیس‌جمهور الجزایر یاد کرد.

رئیسی با اشاره به اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: ایران به دلیل ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی و به عنوان کشور تولیدکننده و صادرکننده گاز، حتماً می‌تواند هاب منطقه باشد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->