معاون اول قوه قضاییه: از ابداع الگو‌های نوین حقوقی در استان حمایت می‌کنیم رییس کل دادگستری خراسان رضوی: اجرای سند تحول قوه قضاییه با جدیت در این استان پیگیری خواهد شد با پنج منتخب مردم مشهدوکلات در مجلس دوازدهم آشنا شوید حسنعلی اخلاقی‌امیری، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، کیست؟ + بیوگرافی ماراتن انتخابات به پایان رسید | ترکیب نهایی نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی مشخص شد احسان عظیمی‌راد، منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم، کیست؟ اسامی کامل نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رئیس قوه‌قضائیه در مشهد: خراسان‌رضوی در همه جنبه‌ها به‌ویژه قضایی باید سرآمد باشد با حضور اژه‌ای، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی معارفه شد توصیه سخنگوی وزارت خارجه به نمایندگان پارلمان کانادا بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) «حسنعلی اخلاقی‌امیری» به‌عنوان پنجمین منتخب حوزه مشهدوکلات در مجلس، انتخاب شد + فیلم جدول نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تفکیک رأی، حوزه‌های انتخابیه و گرایش (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل اذعان کرد نتایج غیررسمی انتخابات مرحله دوم مجلس در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات مجلس تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاخ سفید: کشور فلسطین با مذاکرات تشکیل می‌شود حمایت اتحادیه اروپا از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل استقبال حماس از تصویب عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل توضیحات رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره روند پایان رای‌گیری در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امامعلی راحمان به دلیل دست داشتن ۲۴ تاجیک در اقدامات تروریستی ابراز تاسف کرد

  • کد خبر: ۲۱۶۷۳۶
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
امامعلی راحمان به دلیل دست داشتن ۲۴ تاجیک در اقدامات تروریستی ابراز تاسف کرد
امامعلی رحمان رئیس‌جمهوری تاجیکستان از دست داشتن ۲۴ شهروند این کشور در اقدامات تروریستی و انتحاری خبر داد و گفت: این اقدام غیرانسانی آنها به اعتبار دولت و ملت تاجیک در جهان لطمه می‌زند.

به گزارش شهرآرانیوز، امامعلی رحمان در دیدار با فعالان و مراجع دینی به کشور یا حادثه خاصی اشاره نکرد و گفت: ۲۴ شهروند تاجیکستان در ۱۰ کشور دست به اقدامات تروریستی زدند و هم اکنون نیز بیش از چهار هزار نفر از شهروندان این کشور به دلیل ارتکاب اقدامات افراطی و تروریستی تحت تعقیب هستند.

آسیا پلاس نوشت: امامعلی رحمان از این مساله که طی چند سال اخیر اخبار متعددی مبنی بر مشارکت شهروندان تاجیکستان در حملات تروریستی در ایران، ترکیه، آلمان و سایر کشور‌ها منتشر شده، نگران است.

به ویژه به گفته مقامات ایرانی، دو شهروند تاجیک نیز در انفجار ۳ ژانویه (۱۳ دی) در استان کرمان ایران که ۸۹ شهید و صد‌ها زخمی برجای گذاشت، دست داشتند. سال گذشته نیز یک شهروند تاجیکستانی در اثر انفجار در حرم شاهچراغ در شهر شیراز دستگیر و بعداً به حبس ابد محکوم شد.

همچنین در پی حمله تروریستی اخیر به یک کلیسای کاتولیک در ترکیه، گفته می‌شود یکی از مظنونان شهروند تاجیکستان است.

امامعلی رحمان گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۷۵ شهروند تاجیکستان به دلیل ارتکاب اقدامات افراطی و تروریستی تحت تعقیب هستند.

وی به دادستانی کل دستور داد تا ستادی را در ارتباط با رسیدگی به موضوع افراد تحت تعقیب برای ارتکاب اقدامات افراطی و تروریستی ایجاد کند.

بر اساس اطلاعات وی، بیش از یکهزار شهروند تاجیکستان که در درگیری‌های مسلحانه در کشور‌های خارجی شرکت داشتند، کشته شدند و هزاران نفر دیگر هم شناسایی نشده اند.

رئیس‌جمهوری تاجیکستان افزود که در ۱۰ سال گذشته یکهزار و ۶۴۰ نفر که در گروه‌های افراطی و تروریستی عضویت داشتند به کشور خود بازگشتند و پرونده‌های جنایی علیه آنها خاتمه یافت.

بر اساس این گزارش، تنها در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۳۲۸ نفر و در دو ماه سال جاری میلادی، ۱۴۰ شهروند تاجیکستان داوطلبانه به کشور خود بازگشته و از عفو عمومی برخوردار شدند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->