آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند
سرخط خبرها

۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود

  • کد خبر: ۲۱۷۰۱۲
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود
بازی‌های پلتفرمر از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین سبک‌های بازی هستند که در دورهمی ها و برای گذراندن اوقات فراغت، می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. در این مطلب جذاب‌ترین بازی‌های این سبک را معرفی کرده‌ایم.

شهرآرانیوز - بازی‌های پلتفرمر، سکوبازی یا پرشی به بازی‌هایی گفته می‌شود که کنترل پرش بازی در دست شماست و شما باید از روی موانع بپرید، از تله‌ها عبور کنید و در محیطی معمولا ۲بعدی به مسیر و جریان بازی ادامه دهید. اگر پرش و گذشتن از موانع مختلف، قسمت اصلی بازی باشد، می‌توان آن بازی را به یک اثر سکوبازی به شمار آورد. این سبک بازی را می‌توان جانشین مستقیم بازی‌های آرکید دانست. بازی‌های پلتفرمر محیطی ساده و بسیار خلاقانه دارند.

در ادامه به معرفی چند بازی مهم و محبوب این سبک می‌پردازیم که هرگز از بازی‌کردنشان پشیمان نخواهید شد.

۱. بازی Gris

دسته‌بندی: ماجراجویی

گریس دختری آرزومند است که در دنیایش گم شده و تجربه‌های دردناکی مسیرش، از طریق غم و اندوه در لباسش نمایان می‌شوند. این غم و اندوه به او توانایی‌هایی جدیدی برای هدایت بهتر واقعیت محو شده‌اش اعطا می‌کند. در این راه گریس از لحاظ عاطفی رشد می‌کند و دنیای خود را با نگاهی جدید می‌بیند.

هرچند این اثر آن‌طور که لایقش است دیده نشد، اما افرادی که تجربه‌اش کرده‌اند، آن را تحسین کرد‌ه‌اند. این بازی شما را از هیاهوی بازی‌های شلوغ امروزی دور می‌کند و محیطی آرامش‌بخش همراه با موسیقی‌ای دلنیشین در اختیارتان قرار می‌دهد.

دانلود بازی گریس از مایکت

دانلود بازی گریس از گوگل پلی

۲. بازی vector 

دسته‌بندی: آرکید، ورزشی

بازی «وکتور» یکی از بهترین بازی‌های اکشن پلتفرمر است. این بازی از پارکور الهام گرفته است. وکتور به شما اجازه می‌دهد بدوید، بپرید و مهارناپذیر باشید. این بازی دارای دو نسخه است که در نسخه‌ دوم محیط‌های جدیدی مانند آزمایشگاه‌، کارخانه و چند محیط دیگر به آن اضافه شده‌اند.

بازی از دنیایی که حکومت توتالیتر بر آن حاکم است آغاز می‌شود که در آن آزادی به صورت فردی چیزی جز یک رویای دور نیست. اما قلب شخصیت فری‌رانر شما قوی است و به زودی آزاد می‌شوید. پس بدوید تا گرفتار نشوید...

دانلود بازی وکتور ۱ از بازار

دانلود بازی وکتور ۱ از مایکت

دانلود بازی وکتور ۱ از گوگل پلی

دانلود بازی وکتور ۲ از بازار

دانلود بازی وکتور ۲ از مایکت

۳. بازی Very little nightmares

دسته‌بندی: ماجراجویی

بازی «کابوس‌های بسیار کوچک»، در دنیایی زیبا و وحشتناک می‌گذرد. شخصیت اصلی بازی دختری با بارانی زرد است که برای زنده‌ماندن و خروج از مخمصه‌های خانه نیاز به کمک شما دارد. او در خانه‌ای ناآشنا و غریب بیدار می‌شود و باید معمای هر اتاق را حل کند و پیش برود. در این راه هیچکس نمی‌خواهد او زنده بماند؛ پس سرنوشت او در دستان شماست...

در گوگل‌پلی نسخه پولی این بازی موجود است اما با کمی جست‌وجو در سایت‌های دانلود می‌توانید نسخه رایگانش را پیدا کنید.

دانلود بازی کابوس‌های بسیار کوچک از گوگل پلی

۴. بازی Tricky castle

دسته‌بندی: فکری

بازی از جایی شروع می‌شود که پرنسس دزدیده شده و شما باید راه پرپیچ و پر از تله‌ی قلعه را پیش بگیرید و معماهارا حل کنید و او را نجات دهید. این بازی معمایی محیطی بسیار خلاقانه و سرگرم‌کننده برایتان به ارمغان می‌آورد و به دوستداران بازی‌های معمایی پیشنهاد می‌شود.

در این بازی باید نگاهی دقیق به اطراف بیاندازید و با پیدا کردن سرنخ‌ها، راه خروجی را پیدا کنید. گاهی لازم است فقط به دکمه‌های موجود در صفحه بسنده نکنید و انگشتانتان را هم روی صفحه بکشید.

دانلود بازی قلعه حیله‌گر از بازار

دانلود بازی قلعه حیله‌گراز مایکت

دانلود بازی قلعه حیله‌گر از گوگل پلی

۵. بازی Ninja arashi

دسته‌بندی: اکشن

دراین بازی پلتفرمر جذاب، شما یک نینجای افسانه‌ای با نام آراشی هستید، که برای نجات پسر ربوده‌شده خود از دست شیاطین سایه می‌جنگید. آراشی آماده‌ی مقابله با تمام خطر‌ها و تله‌های دشمنان است. این بازی دارای دو نسخه است. در نسخه‌ی دوم این بازی، آراشی خشمگین پا به بازی می‌گذارد. آراشی که همچنان به دنبال پسرش است، از زندان منجمدی که توسط دوسو، دیو ظالم سایه ایجاد شده، فرار می‌کند. دراین اپیزود سفر بسیار دشوارتر شده و شما نیاز به تمرکز بیشتری خواهید داشت.

این بازی دارای گیم‌پلی اعتیادآور و ساده‌ای است. در محیط بازی می‌توانید با طلا و الماس‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید، خودتان را ارتقا دهید تا با موانع راحت‌تر مقابله کنید.

دانلود بازی آراشی ۱ از بازار

دانلود بازی آراشی ۱ از مایکت

دانلود بازی آرشی ۱ از گوگل پلی

دانلود بازی آرشی ۲ از بازار

دانلود بازی آرشی ۲ از مایکت

دانلود بازی آرشی ۲ از گوگل پلی

۶. بازی Old man's journey

دسته‌بندی: ماجراجویی

بازی پلتفرمر «سفر پیرمرد»، ترکیبی از خلاقیت، اتمسفر آرامش‌بخش و معما‌های ساده است که اشتیاق شما را برای همراهی در داستان افزایش می‌دهد.

بازی، داستان پیرمردی را روایت می‌کند که نامه‌ای به دستش رسیده و همان آغاز سفر اوست، سفری همراه با فلش‌بک‌هایی به دوران جوانی‌اش. در روند بازی شما باید مسیر را برای پیرمرد هموار کنید و راه را به او نشان دهید تا بتواند به مسیرش ادامه دهد.

کوتاه‌بودن گیم پلی بازی بسیار به چشم می‌آید، اما با این‌حال صداگذاری معرکه و گوش‌نواز و جلوه‌های بصری بازی، شما را مسحور و غرق می‌کند.

دانلودبازی old man's journey از بازار

دانلودبازی old man's journey از مایکت

دانلودبازی old man's journey از گوگل پلی

۷. بازی Limbo

دسته‌بندی: ماجراجویی

این بازی یک شاهکار فراموش‌نشدنی است؛ بازی‌ای شامل عناصر اندوهگین، شادی‌آور و ترسناک. داستان این بازی درباره‌ی پسربچه‌ای است که در جست‌وجوی خواهر گمشده‌اش، پا در محیطی دلهره‌آور و تاریک می‌گذارد تا او را پیدا کند.

در محیط بازی با پازل‌ها و موانع سختی مواجه می‌شوید و باید از چنگ دشمنان سرراهتان بگریزید. صداگذاری خاص و استثنایی، این بازی را بسیار مهیج و جذاب کرده است.

دانلود بازی Limbo از بازار

دانلود بازی Limbo از مایکت

دانلود بازی Limbo گوگل پلی

۸. بازی Machinarium

دسته‌بندی: فکری

بازی پلتفرمر «ماشیناریوم» مفومی جالب و محیطی هنری و چشمگیری دارد. گیم‌پلی معمایی، انیمیشن‌های خارق‌العاده، لحظه‌های دلنشین این بازی، آن را خاص و دوست‌داشتنی کرده است. اگر طرفدار بازی‌های معمایی هستید، این بازی را از دست ندهید.

دنیای بازی «ماشیناریوم»، پر از غافلگیری است، شما با این بازی گریه می‌کنید، لبخند می‌زنید، ناامید می‌شوید، و در دل ناامیدیتان امیدواری می‌یابید.

داستان یک ربات که چشمانش را در دنیایی ناآشنا که هیچ درکی از آن ندارد باز می‌کند. او نمی‌داند که در این سرزمین برای چه چیزی ساخته شده است و فقط با کسب تجربه می‌تواند قدرت تشخیصش را بالا ببرد.

دانلود بازی ماشیناریوم از بازار

دانلود بازی ماشیناریوم از مایکت

دانلود بازی ماشیناریوم از گوگل پلی

۹. بازی Aliens drive me crazy

دسته‌بندی: اکشن

بازی معروف «هجوم آدم فضایی‌ها»، داستان بازماندگان جنگی است که فضایی‌ها راه انداخته‌اند. سفینه‌های فضایی بدون هیچ هشداری به سمت مدار زمین آمده‌اند و جهان را در معرض خطر قرار داده‌اند.

شما در نقش بازمانده‌ای هستید که باید ماشینتان را کنترل کنید و از موانع موجود بگذرید تا سرانجام به پایگاه بیگانگان برسید و با سلاح‌هایتان مهاجمان را از بین ببرید و گروگان‌ها را آزاد کنید.

دانلود بازی Aliens drive me crazy از بازار

دانلود بازیAliens drive me crazy از مایکت

دانلود بازی Aliens drive me crazy از گوگل پلی

۱۰. بازی Oddmar

دسته‌بندی: ماجراجویی

در این بازی پلتفرمر شما در نقش وایکینگی مهربان، تنبل و پرخور بازی می‌کنید که بعد از خوردن قارچ جادویی، صاحب قدرتی ویژه شده است و به جنگجویی پر افتخار تبدیل می‌شود. در سفر پیش رو خود باید از جنگ‌های جادویی، کوه‌های برفی، مین‌های خائن عبور کنید و با هیولا‌هایی که اهالی دهکده را دزدیده‌اند بجنگید.

محیط بازی گرافیکی عالی و رنگارنگی دارد. در مسیر بازی شما باید با شمشیر و سپر و پریدن روی سر دشمنان از خود دفاع کنید.

دانلود بازی oddmar از بازار

دانلود بازی oddmar از مایکت

دانلود بازی oddmar از گوگل پلی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->