موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌رضوی رتبه اول کشور را در شمار مراکز شبه‌خانواده دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد باز خوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران | صمیمانه از زحمات، از نجابت و از همّت کارگرانمان تشکر می‌کنم آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان عملیات جدید حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش یک تریلیون دلاری بدهی دولت آمریکا در هر ۱۰۰ روز

  • کد خبر: ۲۲۰۲۳۶
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
افزایش یک تریلیون دلاری بدهی دولت آمریکا در هر ۱۰۰ روز
در حالی که بدهی دولت آمریکا به رقم بی‌سابقه ۳۵ تریلیون دلار نزدیک می‌شود، این موضوع موجب نگرانی شدید کارشناسان و سرمایه‌گذاران در این کشور شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که بدهی دولت آمریکا به رقم بی‌سابقه ۳۵ تریلیون دلار نزدیک می‌شود، این موضوع موجب نگرانی شدید کارشناسان و سرمایه‌گذاران در این کشور شده است.

علت این نگرانی بزرگی این رقم نیست، بلکه سرعت افزایش این بدهی است.

ناظر مالی مستقل کنگره آمریکا یعنی "دفتر بودجه کنگره"، هشدار داده است که رشد بدهی دولت این کشور "بی سابقه" بوده است و احتمال وقوع بحران مشابهی که فقط ۱۸ ماه پیش برای یکی از متحدان ایالات متحده رخ داد، وجود دارد.

دولت لیز تراس، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، اوراق بدهی بیشتری برای تأمین کسری بودجه ناشی از کاهش مالیات صادر کرد که منجر به افزایش هزینه‌های استقراض و مداخله چشمگیر بانک مرکزی انگلستان شد.

این بانک متعهد شد که اوراق قرضه را در "هر مقیاسی که لازم است" خریداری کند. تراس ۴۵ روز پس از آغاز به کار خود در دولت انگلیس، بیشتر به دلیل هرج و مرج بازار مجبور به استعفا شد.

لری فینک، مدیر عامل شرکت بلک راک، یکی از افرادی است که از سرعت افزایش بدهی‌های دولت ایالات متحده ابراز ناراحتی کرده است و می‌گوید که "وضعیت اضطراری‌تر از آن چیزی است که من تا به حال به یاد دارم".

وی افزود: سناریوی بدی وجود دارد که در آن اقتصاد آمریکا کم کم مانند اقتصاد ژاپن در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ می‌شود یعنی زمانی که بدهی از تولید ناخالص داخلی فراتر رفت و به دوره‌هایی از ریاضت (اقتصادی) و رکود منجر شد.

بر اساس این گزارش، بدهی دولت آمریکا یک تریلیون دلار در هر ۱۰۰ روز افزایش می‌یابد، و به نظر می‌رسد هیچ یک از نامزد‌های اصلی در ریاست جمهوری تمرکز خود را روی این موضوع قرار نداده‌اند.

دیوید پیج، رئیس بخش تحقیقات اقتصاد کلان در موسسه "مدیران سرمایه‌گذاری آکسا" در این باره گفت: هیچ یک از سلامت (بخش) مالی صحبت نمی‌کند و (ترامپ) در واقع در مورد تمدید دوره کاهش مالیات صحبت می‌کند.

آژانس‌های رتبه بندی نیز شروع به هشدار در مورد وضعیت بدهی آمریکا کرده‌اند.

موسسه فیچ اخیراً رتبه بدهی دولت ایالات متحده را از درجه عالی AAA یک پله کاهش داد و مانند موسسه "استاندارد اند پورز" که در سال ۲۰۱۱ رتبه این کشور را به علت بدهی کاهش داده بود، عمل کرد.

در همین حال، موسسه مودیز که آخرین موسسه از سه آژانس بزرگ رتبه‌بندی است که هنوز رتبه‌بندی عالی را به آمریکا اختصاص می‌دهد، اخیرا با اشاره به کاهش ثبات مالی، چشم‌انداز رتبه‌بندی خود را به سطح منفی تغییر داده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->