تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد
سرخط خبرها

اعتراض روسیه به گسترش همکاری نظامی آمریکا و ژاپن

  • کد خبر: ۲۲۱۴۰۶
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
اعتراض روسیه به گسترش همکاری نظامی آمریکا و ژاپن
روسیه جمعه به ژاپن هشدار داد که گسترش روابط نظامی میان واشنگتن و توکیو را یک تهدید تلقی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آندری رودنکو معاون وزیر خارجه روسیه به «آکیرا موتو» سفیر ژاپن در مسکو گفت که «روند‌های خطرناک» در همکاری نظامی توکیو و واشنگتن تهدیدی علیه امنیت و ثبات در منطقه شمال شرق آسیا ایجاد می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رودنکو به سفیر ژاپن گفت که روابط دوجانبه به طرز بی‌سابقه‌ای به پایین‌ترین حد رسیده است.

وی افزود: روسیه به هنگام تعیین سیاست خود در قبال ژاپن و کل منطقه، همکاری‌های نظامی آمریکا و ژاپن را مد نظر خواهد داشت.

واشنگتن و منتحدانش از جمله ژاپن برای مقابله با گسترش نفوذ چین در دریا چین جنوبی و دریای چین شرقی و جلوگیری از حمله پکن با تایوان مناسبات نظامی خود را تقویت کرده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه در دیداری در واشنگتن از برنامه‌های خود برای گسترش همکاری‌های نظامی از جمله در حوزه موشکی و سفر به ماه رونمایی کردند.

بایدن از مخالفت سریع و «شجاعانه» رهبر ژاپن با حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ و بهبود روابط با کره جنوبی تمجید کرد.

بایدن گفت: همکاری ما واقعاً یک مشارکت جهانی است. اکنون دو کشور ما در حال ایجاد همکاری دفاعی قوی‌تر و یک منطقه هند و اقیانوسیه قوی‌تر از همیشه هستند.

ژاپن به عنوان مهم‌ترین متحد آسیایی آمریکا و بزرگترین منبع سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی آن توصیف می‌شود و انتظار می‌رود پس از چندین تغییر در قانون امنیتی توکیو در دهه گذشته، نقشی بزرگ‌تر و متفاوت‌تر ایفا کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->