حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردن: حمله شهرک نشینان به کاروان کمک‌های غزه جنایت است مشاور اسماعیل هنیه: نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده
سرخط خبرها

برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی

  • کد خبر: ۲۲۱۵۰۰
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی
با ابتکار رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا، هفته فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی از روز جمعه ۲۴ فروردین به مدت یک هفته آغازبه‌کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم بازگشایی این هفته در شهر ژوهانسبورگ، پس از قرائت قرآن کریم، چند قطعه موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه موسیقی اعزامی از ایران نواخته شد که با استقبال حضار مواجه شد.

در این مراسم، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از برگزارکنندگان نمایشگاه ابراز کرد: امیدوارم این نمایشگاه گوشه‌ای از فرهنگ غنی ایران را در معرض دید عموم قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ غنی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله شعر، ادبیات و سایر هنر‌ها خواستار افزایش تبادلات فرهنگی میان دو کشور شد.

خانم «مالولکه» مدیرکل زنان وزارت زنان، جوانان و معلولین آفریقای جنوبی نیز ضمن تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه، ایران را کشوری با فرهنگ غنی و ظرفیت‌های بسیار بالا توصیف کرد و افزود: ایران یکی از تمدن‌های بزرگ جهان است.

وی ادامه داد: ایران نه‌تنها از نظر شعر و فرهنگ و هنر سرآمد است، بلکه امروزه در زمینه‌های جدید مانند پزشکی و فناوری نیز از کشور‌های پیشرو در جهان است.

این دیپلمات آفریقای جنوبی تصریح کرد: امروزه ایران با تمدنی بیش از ٣٠٠٠ سال نه‌تنها به لحاظ تولید فرش، بلکه از نظر میراث فرهنگی، نقاشی، شعر، خط و هنر نیز در جهان مشهور است.

برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی

مالولکه با اشاره به سفر دو سال قبل خود به ایران، بیان کرد: نقش زنان ایران در جامعه هنری بسیار تاثیرگذار است و نهاد‌های بین‌المللی از جمله یونسکو بر این نقش و تاثیر آن صحه گذارده‌اند.

بر اساس اعلام سفارت ایران در آفریقای جنوبی، این نمایشگاه با همکاری مؤسسه «سیمرغ اندیشه‌نگار» (ایران) و با حضور ۱۰ مؤسسه و مرکز دیگر قرار است به مدت یک هفته علاوه بر ژوهانسبورگ در شهر‌های دیگر از جمله پرتوریا، کیپ‌تاون و دوربان نیز ادامه یابد.

در این نمایشگاه هنر‌های دستی، پارچه‌های کارشده قومی و ایرانی، گلاب و عطر‌های اصل ایرانی، اسباب‌بازی‌های فکری، فناوری‌های نو و نمایشگاه مجازی در غرفه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

در مراسم بازگشایی این نمایشگاه، علاوه بر حضور نمایندگان بخش‌های دولتی مانند وزارت هنر و فرهنگ، وزارت زنان، وزارت گردشگری و وزارت امورخارجه، نمایندگان بخش خصوصی و دیپلمات‌های کشور‌های مختلف مانند ژاپن، لبنان، چین و فلسطین و نیز ایرانیان مقیم حضور داشتند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->