ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است
سرخط خبرها

عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید

  • کد خبر: ۲۲۲۵۵۲
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید
اخیراً در شبکه اجتماعی «تیک تاک» (TikTok) ویدیو‌هایی معروف شده که روش مسواک‌زدن بسیاری از مردم را به چالش کشیده است. توصیه این ویدیو این است که دندان‌های خود را با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید و سپس آن را بیرون بریزید، اما دهان خود را آبکشی نکنید.

به گزارش شهرآرانیوز - کارشناسان دندانپزشکی توصیه می‌کنند حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود. آن‌ها هم می‌گویند حذف شست‌وشوی دهان پس از مسواک‌زدن باعث می‌شود که فلوراید روی دندان بماند و محافظت بیشتری ایجاد کند.

بریتانی سیمور، سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) و دانشیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «کسانی که ترجیح می‌دهند دهان خود را پس از مسواک‌زدن آب‌کشی کنند باید به آرامی با مقدار کمی آب مانند جرعه‌جرعه خوردن از دست این کار را بکنند یا آب‌کشی دهان را حدود ۲۰ دقیقه به تأخیر بیندازند.»

یک مطالعه در سال ۱۹۹۹ روی بیش از ۲۸۰۰ نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله در بریتانیا نشان داد که افرادی که پس از مسواک‌زدن با یک فنجان آب دهان خود را شست‌وشو داده‌اند، به طور متوسط تقریباً چهار دندان پوسیده، از دست رفته یا پر شده داشته‌اند، در حالی که این رقم برای افرادی که دهان خود را با آب نمی‌شستند، تقریباً ۳ دندان بوده است.

به گفته مارگریتا فونتانا، استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه میشیگان، حذف شست‌وشوی دهان برای افرادی که دندان‌های سالمی دارند ضروری نیست، اما کسانی که رژیم غذایی با قند بالا دارند یا بیشتر مستعد پوسیدگی هستند ممکن است به کمک بیشتری از فلوراید نیاز داشته باشند. او گفت: «وقتی آب‌کشی می‌کنید، اساساً مواد فعال خمیردندانی را که روی دندان‌هایتان گذاشته‌اید، می‌شویید.»

فونتانا گفت که گزینه دیگری برای کسانی که می‌خواهند بعد از مسواک‌زدن شست‌وشوی دهان انجام دهند، استفاده از دهان‌شویه حاوی فلوراید است. پلاک‌های دندانی با باکتری‌های تولیدکننده اسید خاصی پوشیده شده است که با کمک رژیم غذایی غنی از قند و بهداشت نامناسب دهان، می‌توانند باعث ایجاد حفره شوند. فلوراید، با محافظت از دندان‌ها به جلوگیری از پوسیدگی کمک می‌کند، که این کار را در درجه اول با کمک جایگزینی مواد معدنی از بین رفته از مینای محافظ و سپس کاهش میزان مواد معدنی از دست رفته مینا می‌کند. 

در حالی که فلوراید برای محافظت از دندان ضروری است، مصرف مقادیر بیش از حد آن ممکن است خطراتی را افزایش دهد. مثلاً مصرف بیش از حد فلوراید در طی یک دوره طولانی در طول رشد دندان در اوایل کودکی می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های سفید روی دندان‌های دائمی فرد شود.

متخصصان دندانپزشکی می‌گویند مقدار فلورایدی که پس از مسواک‌زدن روی دندان‌های شما باقی می‌ماند بی‌خطر است، اگرچه کودکان باید همیشه هنگام مسواک‌زدن تحت نظارت باشند تا مطمئن شوند که مقدار زیادی از آن را نخورند.

همین عادات مسواک‌زدن برای کودکان نیز پیشنهاد می‌شود. برای کودکان کمتر از ۳ سال، والدین آن‌ها باید دندان‌ها را با یک خمیر دندان به اندازه یک دانه برنج روی مسواک انجام دهند و به کودکان ۳ تا ۶ سال نیز نباید بیش از اندازه یک نخود خمیردندان روی مسواک داده شود.

پس از مسواک‌زدن، والدین باید نظارت کنند که فرزندانشان تا حد امکان خمیردندان را از دهان بیرون بریزند تا از بلعیدن آن توسط کودک جلوگیری کنند، اما بگذارند باقیمانده فلوراید روی دندان‌های فرزندانشان باقی بماند تا در برابر پوسیدگی محافظت شود. هنگامی که آن‌ها به رختخواب می‌روند، اگر روی آن دندان‌ها فلوراید وجود داشته باشد، به محافظت از دندان آن‌ها در طول شب کمک می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->