یاسین رامین کیست؟ + حواشی آبیِ آسِمون برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی بزرگ در مشهد، فردا (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) خوش نویسی؛ حس بی پایان نگارش قلم روی کاغذ زینب رفیعی بازیگر نقش نورا در سریال رخنه کیست؟ هم افزایی هنر سنتی و مدرن در بازنمایی شاهنامه آجر‌هایی برای عمارت خیالی فردوسی و فرهنگ پرسشگری معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی «امتزاج» به جشنواره پونای هند می‌رود نشان فردوسی به حماسه‌گران منتخب حوزه پژوهش اهدا می‌شود زمان پخش و بازپخش سریال «هفت‌سر‌اژد‌ها» «سیاره میمون‌ها» صدرنشین گیشه جهان اختصاص بودجه میلیاردی برای ساخت دفاتر سینمای جوان در شهرستان‌ها برگزاری جشن ۱۰۰سالگی برای اسکار پخش فیلم «ناظر» به مناسبت ولادت امام‌رضا (ع) + زمان اکران آنلاین بازدید رایگان از آرامگاه‌ شاعران در ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی + جزئیات شعر رضوی مستلزم اندیشه، خیال، احساسات و آرایه‌های ادبی فراوان است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

نشر ۴۰۰۰ عنوان کتاب در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۲۹۳
  • ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
نشر ۴۰۰۰ عنوان کتاب در خراسان رضوی
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این اداره پارسال مجوز نشر چهار هزار عنوان کتاب در موضوعات و قالب‌های مختلف را صادر کرد.
به گزرش شهرآرانیوز، افشین تحفه‌گر فزود: این در حالی است که در سال ۱۳۹۷ مجوز نشر برای سه هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب در استان صادر شده بود.

وی اضافه کرد: پارسال بیش از هزار فعالیت فرهنگی کتابخوانی در خراسان رضوی همزمان با برگزاری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی انجام گرفت و همچنین پنج عنوان کتاب به عنوان برگزیدگان شانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان معرفی شدند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از خرداد ماه سال گذشته انجام گرفت و در قالب آن ۴۹۹ باشگاه کتابخوانی در استان تشکیل شد.

تحفه‌گر اضافه کرد: در این راستا دوره آموزشی دو روزه برای مربیان چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در تیرماه سال گذشته با تعداد ۴۳ مربی استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی اظهار داشت: بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد در سال گذشته با حضور ۷۳۰ ناشر داخلی و ۳۰ ناشر خارجی یا نمایندگی ناشران خارجی برگزار شد و در آن ۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کتاب به فروش رسید.

او ادامه داد: پارسال برای نخستین بار در خراسان رضوی سیستم صدور مجوز اینترنتی کتاب راه‌اندازی شد و در این راستا ناشران و هیات نظارت بر نشر کتاب دوره آموزشی لازم در این زمینه را گذراندند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان پارسال در چارچوب برنامه‌های سراسری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی با اجرای مطلوب "طرح پاییزه کتاب" رتبه نخست را در کشور به دست آورد.

تحفه‌گر افزود: در این طرح ۵۷ هزار عنوان کتاب به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در خراسان رضوی به فروش رسید و ۶۹ واحد کتابفروشی در این طرح مشارکت کردند.

وی برگزاری دوره جدید روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران و انتخاب کتابفروشی "پردیس کتاب" در مشهد به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها در سطح کشور را از دیگر رخداد‌های مهم خراسان رضوی در حوزه کتاب و کتابخوانی در سال ۱۳۹۸ برشمرد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->