سرخط خبرها

مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد

  • کد خبر: ۲۲۳۶۱۴
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مصرف ۱۰ گرم و بالاتر نمک در طول روز می‌تواند زمینه ساز ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش شود. 

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالرضا نوروزی، با اشاره به اینکه بین تغذیه و سرطان‌های گوارش ارتباط دو طرفه وجود دارد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی و نوع تغذیه احتمال ابتلا به سرطان دستگاه گوارش را بالا و پایین می‌آورد.

 وی با اشاره به اینکه علاوه براین سرطان دستگاه گوارش می‌تواند روی وضعیت تغذیه و عادات غذایی موثر باشد، تصریح کرد: براساس پژوهش علمی صندوق جهانی پژوهش در سرطان، تغذیه با سرطان‌های دستگاه گوارش از جمله سرطان معده، روده بزرگ و مری ارتباط دارد.

نوروزی با بیان اینکه رژیم غذایی مصرف بالای ۱۰ گرم نمک در روز احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: میزان نمک توصیه شده در روز ۵ گرم است و باید افراد در رژیم غذایی خود به این اندازه توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: علاوه براین مصرف زیاد گوشت قرمز زمینه ساز ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ است بنابراین توصیه می‌شود بیش از ۳۵۰ گرم گوشت قرمزدر هفته مصرف نشود. 

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه چاقی یکی از معضلات حوزه تغذیه است و در حال حاضر ۶۲ درصد جمعیت شهری مبتلا به چاقی هستند، گفت: دو سرطان معده و روده بزرگ با افزایش وزن و چاقی مرتبط است به خصوص فردی که سابقه خارج کردن تومور دارند و یا سرطان پانکراس مبتلا هستند باید بر میزان وزن خود حساس باشند.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به سرطان‌های گوارشی به خصوص سرطان مری و معده به دلیل اختلالات مکانیکی در فرایند عملکرد عضو امکان تغذیه مناسب را از بیمار می‌گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->