دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس
سرخط خبرها

ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟

  • کد خبر: ۲۲۴۰۷۰
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟
به نظر می‌رسد پوستر که به‌نوعی اولین مواجهه مخاطبان با فیلم است، در قدم اول با شکست مواجه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فیلم سینمایی «مست عشق»، پس از حدود ۵ سال، درنهایت ۵ اردیبهشت‌ماه در سینما‌ها اکران شد. پروژه‌ای که از ابتدای شروع فیلمبرداری با حواشی زیادی دست‌وپنجه نرم کرده است. آخرین چالشی که «مست عشق» را درگیر کرد، پوستر این فیلم بود که انتقادات زیادی را نسبت به کیفیت پایین این اثر در پی داشت.

پوستری که حاشیه‌ساز شد

پوستر رسمی این فیلم به فاصله چندروز پیش از آغاز اکران عمومی، رونمایی شد. این درحالی‌است که به نظر می‌رسد پوستر که به‌نوعی اولین مواجهه مخاطبان با فیلم است، در قدم اول با شکست مواجه شده است. از چندروز پیش مخاطبان و طراحان مختلفی نسبت به این طرح واکنش‌های منفی نشان داده‌اند.

رامین رستمی، طراح پوستر «مست عشق» گفت: ما برای طراحی این پوستر زمان کمی، در حد چند روز داشتیم و قرار شد که برای پیش‌فروش فیلم، یک طرح اولیه از پوستر رونمایی کنیم تا پوستر اصلی فیلم کمی بعدتر ارائه شود. احتمال دارد که این پوستر اصلی هفته آینده رونمایی شود و طرح متفاوتی دارد. همچنین قرار است یک پوستر بین‌المللی هم برای این فیلم طراحی کنیم.

طبیعتاً به‌دلیل فرازونشیب‌هایی که این پروژه در بازه زمانی ۵ ساله طی کرده، توجه مخاطبان زیادی را به خود معطوف کرده است. در این شرایط رونمایی از یک پوستری که به‌عنوان پیش‌طرح ارائه شده است، تصمیم عجیبی به نظر می‌رسد.

رستمی در این رابطه گفت: «مست عشق» پروژه بزرگی است و طبیعتاً نمی‌توان همه را راضی نگه داشت. فکر می‌کنم حتی پوستر اصلی هم با انتقاداتی مواجه شود و این طبیعی است. ما وقتی سفارش‌دهنده داریم باید نهایتاً تهیه‌کننده و کارگردان در وهله اول پوستر را بپسندند که این اتفاق هم افتاد.

محدودیت‌هایی هم داشتیم مانند لوگوتایپی که برای این فیلم طراحی شده بود و باید در پوستر نیز از همان لوگوتایپ استفاده می‌کردیم. فکر می‌کنم پوستر وظیفه اطلاع‌رسانی خود را انجام داده است، اما مسلماً نقص‌هایی دارد و من هم این موضوع را قبول دارم.

بازیگرمحور بودن، یکی از آفت‌های بزرگی است که گریبان پوستر فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ما را گرفته است. گویا طراحان فارغ از توجه به روایت و کانسپت فیلم، پوستر را با محوریت بازیگران شاخص اثر طراحی می‌کنند. مسئله‌ای که در پوستر «مست عشق» نیز به چشم می‌خورد.

اکثر انتقاد‌ها از پوستر «مست عشق» نیز مبنی بر این است که بدون خلاقیت طراحی شده و صرفاً عکس ۲ بازیگر این فیلم در کنارهم قرار گرفته است. گویا طراح، بدون تماشای این فیلم، دست به طراحی زده است.

رستمی دراین‌باره توضیح داد: من فیلم «مست عشق» را برای طراحی پوستر تماشا کردم. اما متاسفانه ما اکنون در اغلب پوستر‌های سینمایی چیزی از خود فیلم نمی‌بینیم و صرفاً چهره‌های مطرح روی پوستر قرار می‌گیرند. انگار به‌نوعی توجه به جنبه‌های هنری پوستر موردغفلت واقع می‌شود.

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->