ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است

  • کد خبر: ۲۲۴۱۰۳
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
وزیر کار گفت: ما به جد پیگیرِ بحث امنیتِ شغلی کارگران هستیم. لازمه‌ امنیت شغلی توسعه و پایداری کارخانه‌‎هاست.

به گزارش شهرآرانیوز، صولت مرتضوی، در جلسه هم‌اندیشی با کارگران نمونه کشور، که چهارشنبه شب، ۵ اردیبهشت ماه، به مناسبتِ آغازِ هفته‌ کارگر برگزار شد گفت: کار, جوهره‌ توسعه‌ اقتصاد هر کشوری است و بستر استقلالِ کشور را فراهم می‌کند. ما به همه‌ کارگرانِ ایران افتخار می‌کنیم و از اینکه افتخارِ خادمیِ آنها را داریم به خود می‌بالیم. 

وی گفت: امروز در محضرِ مقام معظم رهبری عرض کردم که ما به جد پیگیرِ بحث امنیتِ شغلی کارگران هستیم. مقام معظم رهبری به زیبایی فرمودند که امنیت شغلی با پایداریِ صنایع و توسعه‌ خدماتِ زیربنایی محقق می‌شود. حضرت آقا امسال را سالِ جهش تولید با مشارکتِ مردم نام‌گذاری کردند. 

مرتضوی بیان کرد: جهش با رشد، متفاوت است. جهش به معنای حرکتی خارق‌العاده و استثنایی است. بسترِ جهشِ تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است. متاسفانه بعضا برخی با نیت‌های سیاسیِ خاص به دنبال ایجاد دوگانه‌ کارگر و کارفرما هستند. از نظر ما کارگر و کارفرما هر دو در یک جبهه‌‍ سخت تلاش می‌کنند پس کارفرما، کارگر است و کارگر، کارفرماست. 

وزیر کار افزود: کارفرما، کارگر است، چون تمام سرمایه‌ خود را برای رونق و توسعه‌ اشتغال به خدمت گرفته و کارگر، کارفرما است، چون شیره‌ جانِ خود را صرفِ توسعه و تولید کرده است. پس توجه به جهش تولید، امسال با انسجام و اتحاد جامعه‌ کارگری و کارفرمایی محقق خواهد شد. 

مرتضوی در ادامه ضمن اشاره به حضور در بین نخبگانِ کارگری گفت: در حوزه‌ دانش‌بنیان امروزِ ما با دیروزمان قابلِ مقایسه نیست. امروزِ ما امروزِ تولید و پیشرفت و اقتدار است. همه‌ اینها با سرپنجه‌ تدبیر و تخصص و توان اجراییِ شما دانشمندانِ عزیز محقق شده است. 

وزیر کار با تاکید بر اینکه از ظرفیتِ کارگران نخبه باید استفاده شود گفت: حضرت آقا فرمودند تحریم خساراتی وارد کرده است، اما توفیقات و پیشرفت‌های کلانی هم به ارمغان آورده است. یکی از عزیزان ما در دولت مطرح کردند که در حوزه‌ دانش‌بنیان نوجوانان ما ره صدساله را یکشبه پیمودند و سکو‌های مختلفی را در حوزه‌های مختلف طراحی کردند که عملیاتی و قابل ستایش است. 

مرتضوی خطاب به کارگران نمونه گفت: شما امنا و سفیران جمهوری اسلامی هستید و توقع ما از شما که علم را می‌شناسید و بر پیشرفت‌های جهان احاطه دارید، جهاد تبیین دستاورد‌های خودتان است. امروز دانشمندان ما توفیقاتِ بسیاری به دست آورده‌اند. 

وی در مورد دستمزدِ کارگران بیان کرد: بخش کارگری در خصوص حقوق و مزایا گلایه‌هایی از ما دارند که بخشی هم به حق است. ما بار‌ها عرض کرده‌ایم که حداقلِ حقوق را تعیین می‌کنیم. اما طبیعی است که در بسیاری از کارخانه‌ها باید نازِ کارگر را بخرند تا کارگر از توانِ خود استفاده کند. ما به خاطر عقب‌ماندگیِ چندین ساله‌ای که در این حوزه داشته‌ایم به حد ایده ال نرسیده‌ایم. به هرحال کارگران چندین سال افزایشِ اندکی در دستمزد داشته‌اند. مقدورات ما و مقدورات کشور و بخش تولید پاسخگوی افزایشِ فراتر از تصمیمات را نمی‌دهد، چراکه این کار اثرات جانبی دارد. 

مرتضوی گفت: لازمه‌ امنیت شغلی توسعه و پایداری کارخانه‌‎هاست. در سنوات گذشته ملاحظه کردیم که چه بلایی سر صنایع نساجی آمد، برخی کارخانه‌های بزرگ ما به تعطیلی کشیده شد. لازمه ثبات و امنیت شغلی سر پا نگه داشتنِ کارگاه و کارخانه است که باید به آن توجه شود. 

وزیر کار گفت: در بحث مسکن کارگران باید از ظرفیت‌های علمی و تخصصی برای مناسب‌سازی و ارزان‌‍سازیِ مسکن استفاده کرد. ما باید دست در دست هم دهیم و دغدغه‌های جامعه کارگری که مهم‌ترینِ آن مسکن و معیشت و اشتغال و ازدواج جامعه است را برطرف کنیم. ما مامور و مسئول هستیم و حتما باید در مقابل جامعه متعهد باشیم. باید کمک کنیم تا با جهش تولید، رونق اقتصادی صورت بگیرد. جهش و رونق اقتصادی هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد و به شدت در تورم و کاهش تورم اثرات مثبت خواهد داشت.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->