آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

قاچاق؛ چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است

  • کد خبر: ۲۲۵۰۹۲
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
قاچاق؛ چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
مدیرکل فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تشکیک جدی در کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی که با ورودی نامعلوم در سطح عرضه وجود دارند، آنها را غیر مجاز برشمرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمود آل بویه اظهار کرد: اقلام آرایشی و بهداشتی یکی از بخش‌های مهم مصرفی آحاد جامعه ما محسوب می‌شوند و از میانگین بالای در میزان مصرف در کشور برخوردارند.

وی ادامه داد: چالش عمده ما در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی بحث قاچاق است و شاید دلیل اصلی آن عدم توجه جدی به تولید داخلی این محصولات در سال‌های گذشته باشد.

مدیرکل فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو همچنین اضافه کرد: قاچاق دارای دو بعد منفی در حوزه‌های اقتصادی و سلامتی که هر دو هم قابل اعتنا است، اما در منظر ما به عنوان نهاد نظار بر محصولات سلامت محور، سلامت جامعه می‌باشد از آنجایی که محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت طولانی مدت مصرف می‌شوند البته در صورتیکه اصالت آنها مورد تایید نباشد می‌تواند بر سلامتی افراد عوارض بسیاری وارد کنند.

آل بویه در بخش دیگرسخنانش تولید داخلی را چاره کار چالش قاچاق عنوان و تصریح کرد: تولیدات داخلی تحت نظارت ما هستند و می‌توانیم با کمک مسئولین فنی بر فرآیند آنها نظارت کنیم و خوشبختانه در سال‌های اخیر بخش خصوصی و تجار در تولید این محصولات و انتقال دانش فنی آنها به کشور اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

مدیر کل فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص محصولات بهداشتی آرایشی غیر مجاز که در رسانه‌ها تبلیغ شوند هم گفت: محصولات وارداتی به دو صورت قاچاق یا با مجوز سازمان غذا و دارو وارد کشور می‌شوند و طبیعی است محصولات آرایشی و بهداشتی که با ورودی نامعلوم در سطح عرضه وجود دارند، غیر مجازهستند چر که مشخص نیست در مبادی غیر قانونی ورود به کشور تحت چه دما و در چه محیطی بوده اند و به همین دلیل عمده فاسد شدن آین نوع محصولات است.

وی در پایان در توصیه اکید از مردم خواست از محصولاتی که برچسب اصالت سازمان غذا و دارو دارند، استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->