نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی
سرخط خبرها

بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است!

  • کد خبر: ۲۲۵۱۷۳
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است!
به دستور سازمان بازرسی خراسان رضوی، ثبت‌نام مجدد انتخابات هیئت فوتبال استان بعد از ۲ روز لغو شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وضعیت بغرنج و پیچیده فوتبال استان خراسان‌رضوی، روز‌به‌روز اسف‌بارتر می‌شود و بعد از تأخیر یک‌ساله در برگزاری انتخابات ریاست هیئت فوتبال، حالا سازمان بازرسی استان هم دستور به لغو برگزاری مجدد ثبت‌نام برای این انتخابات داده است؛ کلاف سردرگمی که کسی نمی‌داند چطور گره به کار فوتبال شهر انداخته است و حالا موافقان و مخالفان هیئت متبوع رو‌در‌روی یکدیگر شمشیر کشیده‌اند و خواسته‌های متفاوتی دارند. موافقان بر تداوم حضور احسان اصولی بر مسند تأکید دارند و مخالفان از هر ابزاری برای جلوگیری از بازگشت اصولی به قدرت استفاده می‌کنند. مسئله ثبت‌نام مجدد برای نامزد‌های احراز پست ریاست هیئت فوتبال از همان بدو مطرح‌شدن از سوی طهمورث حیدری، عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیته استان‌های فدراسیون فوتبال، با حواشی و جنجال‌های بسیاری همراه بود. بسیاری از اهالی ورزش و کارشناسان همان ابتدا اعلام کردند که این مسئله خلاف قانون و اساسنامه هیئت‌های استانی است. باوجود‌این هیئت فوتبال استان به حکم فدراسیون برای فراهم‌کردن شرایط برگزاری مجمع و انتخابات و روند قانونی ثبت‌نام مجدد اقدام کرد؛ اقدامی که حالا با سد سخت مخالفت‌های مراجع قانونی رو‌به‌رو شده است.

همه نامزد‌های مخالف یک تصمیم

چهار نامزد تأیید‌صلاحیت‌شده انتخابات هیئت فوتبال استان حالا که با ثبت‌نام مجدد رو‌به‌رو شده‌اند، مخالفت خود را با این مسئله ابراز کرده‌اند. البته از این میان محمدرضا رضوی‌راد، رئیس هیئت‌مدیره جایگاه‌داران سی‌ان‌جی مشهد، تنهانامزدی است که به تماس‌های شهرآراورزشی پاسخ نداد و کسی هم ظاهرا نتوانسته است او را پیدا کند. سه نامزد دیگر این انتخابات، محسن ترکی، محمود قربانیار و جعفر قدیری به شدیدترین لحن ممکن اعتراض خود به تجدید ثبت‌نام این انتخابات را ابراز داشتند. به‌شکلی که حالا آن‌ها نه‌تن‌ها در ثبت‌نام مجدد شرکت نمی‌کنند، بلکه می‌گویند تا احقاق‌حقشان و برای جلوگیری از این تخلف به هر نهادی لازم باشد، حتی AFC و FIFA شکایت خواهند کرد.

ترکی: ثبت‌نام مجدد خلاف‌قانون و تخلف است

محسن ترکی که به‌عنوان یک چهره ورزشی نامدار، از جدی‌ترین گزینه‌های نشستن روی صندلی ریاست هیئت فوتبال استان است، در‌این‌باره به شهرآراورزشی گفت: «متأسفانه آقایان با لابی در هیئت‌رئیسه فدراسیون، تجدید ثبت‌نام‌ها را مصوب کردند که این خلاف قانون است و تخلف محسوب می‌شود.» وی افزود: «سازمان بازرسی استان هم به این مسئله ورود کرده و ظاهرا نامه‌ای به اداره‌کل ورزش‌و‌جوانان داده و خواستار توقف ثبت‌نام این انتخابات شده است.» ترکی با تأکید بر این مسئله که نامه سازمان بازرسی دخالت در امور فوتبال نیست، اظهار کرد: «نمی‌دانم چرا الکی چماق دخالت دولت در فوتبال را درست کردند. خود AFC و FIFA هم تأکید دارند که هر‌تخلفی هست، باید به آن‌ها اعلام شود و آن‌ها دنبال عدالت و جلوگیری از تخلفات در ورزش هستند.» نامزد انتخابات هیئت فوتبال استان تصریح کرد: «مطمئنا اگر دوستان، انتخابات هم برگزار کنند، ما از طریق مراجع ذی‌ربط شکایت خود را پیگیری خواهیم کرد.»

قدیری: به AFC و فیفا شکایت می‌کنیم

جعفر قدیری، دیگرنامزد انتخابات هیئت فوتبال، نیز در واکنشی تند به اتفاقات هیئت‌فوتبال گفت: «من اعتراض رسمی خودم را به آگهی منتشر‌شده از سوی هیئت فوتبال اعلام و ادله خودم را هم ارائه کرده‌ام. به‌صورت رسمی هم اعلام کردم چنانچه این روند متوقف و آگهی پیش‌گفته ابطال نشود و انتخابات برابر اساسنامه و به استناد ثبت‌نام‌های قانونی انجام‌شده برگزار نشود، اعتراض خودم را به‌رغم تمایلات درونی و پایبندی به این اصل اخلاقی که «اختلاف و دعوای خانگی را به کوچه و خیابان نباید برد»، ناگزیر از آن خواهم بود که سوای مراجع نظارتی داخل، اعتراضم را از مبادی فوتبالی بین‌المللی یعنی AFC و FIFA به‌صورت حقوقی پیگیری کنم.» وی افزود: «کسی نمی‌تواند کتمان کند که اهمال‌کاری هیئت در روند برگزاری انتخابات مسجل است و به همین‌دلیل از این طریق پیگیر رفع مشکل وضعیت کنونی شدیم.»

بازرسی هم به مسئله انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است!

قربانیار: این کار غیرقانونی است

محمود قربانیار، معاون ورزشی اداره‌کل ورزش‌و‌جوانان، هم که پیش‌از‌این نامزد انتخابات هیئت‌فوتبال استان بود، حالا با ثبت‌نام مجدد نامزد‌ها برای برگزاری این انتخابات مخالف است. وی که بعد از این جنجال‌ها، سمت معاون ورزشی مدیرکل ورزش‌و‌جوانان استان را قبول کرد، حالا عملا به‌واسطه این پست جدید نمی‌تواند در انتخابات هیئت فوتبال شرکت کند. او در‌این‌باره گفت: «طبق قانون، من، چون کارمند وزارت هستم، نمی‌توانم در انتخابات هیئت فوتبال شرکت کنم.» قربانیار تصریح کرد: «باوجود‌این معتقدم این اقدام بر‌اساس مفاد خود اساسنامه غیرقانونی است.»

تاج‌فیروز: سازمان بازرسی دستور به توقف ثبت‌نام داده است

مدیرکل ورزش‌و‌جوانان خراسان‌رضوی در تازه‌ترین اظهاراتش درباره این ماجرا به شهرآراورزشی گفت: «امروز نامه‌ای از سازمان بازرسی استان به دست ما رسید که با‌توجه‌به شکایت برخی از نامزدها، این سازمان به لغو ثبت‌نام‌ها تا زمان تعیین تکلیف این موضوع، دستور داده است.» علیرضا تاج‌فیروز افزود: «چندی پیش یکی از نامزد‌های انتخابات به ما نامه زد و با اشاره به تخلف‌های متعدد اظهار کرد که در‌صورت رسیدگی‌نشدن، به نهاد‌های نظارتی بین‌المللی شکایت خواهد کرد. از طرفی استاندار محترم در نامه‌ای خواست طبق قانون برخورد شود. ما امروز همه این مسائل و نامه سازمان بازرسی استان را طی یک نامه به وزارت ورزش اعلام کردیم و رونوشتی هم برای فدراسیون فوتبال و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرستادیم.» تاج‌فیروز اذعان کرد: «تقاضای ما این است که طبق قانون، مجمع انتخاباتی هیئت‌فوتبال استان با همان چهار نامزد تأیید‌صلاحیت‌شده برگزار شود.»

بیانیه نامزد‌های انتخابات ریاست هیئت فوتبال خراسان‌رضوی

باتوجه‌به انتشار آگهی تجدید ثبت‌نام انتخابات هیئت فوتبال خراسان‌رضوی به تاریخ اول اردیبهشت‌ماه سال جاری در جراید و نیز فضای‌مجازی، به‌منظور تنویر افکار عمومی و مزید اطلاع جامعه ورزش و جوانان استان به‌طور اعم و جامعه فوتبال استان -به‌طور اخص- اعلام می‌داریم که بر اساس تأکیدات صریح ریاست محترم فدراسیون فوتبال و مقام‌های ارجمند مسئول در وزارت ورزش‌وجوانان مبنی بر برگزاری انتخابات هیئت فوتبال خراسان‌رضوی وفق اساسنامه مربوطه که در نامه‌های عالی‌ترین مقام‌های اجرایی و نظارتی استان به جناب تاج‌فیروز، مدیرکل محترم ورزش‌وجوانان نیز مورد تأکید و تذکر واقع شده است، در اساسنامه ۴۷ ماده‌ای مورد استناد هیئت فوتبال استان. هیچ مستندی دال بر ابطال ثبت‌نام‌های انجام‌شده و تجدید ثبت‌نام وجود ندارد؛ لذا آگهی مذکور را بی‌اعتبار و فاقد وجاهت قانونی دانسته و صراحتا اعلام می‌کنیم که هرگونه ثبت‌نام مجدد خلاف اساسنامه موجود بوده و این‌جانبان با قاطعیت آن را مردود دانسته و از عزیزانی که تحت‌تأثیر این اطلاعیه، اندیشه و اراده ثبت‌نام در انتخابات غیرقانونی و خلاف اساسنامه موجود را دارند، خواهشمندیم که برای احترام به قانون و اخلاق و منش جوانمردی در ورزش، از این کار اجتناب کرده و آن را تحریم کنند، چراکه هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر این نوبت ثبت‌نام هم، منافع و مطامع حضرات را تأمین نکرد، بازهم این قصه پرغصه تکرار نشود!
به دست‌اندرکاران فعلی هیئت فوتبال استان نیز توصیه می‌شود ضمن احترام به افکار عمومی و تعظیم و تواضع در برابر خواسته‌های بحق جامعه مخاطب خود، مفاد اساسنامه‌ای را که محمل قانونی فعالیت ایشان است، پاس داشته و پایبندی خود به ضوابط و قوانین موجود را متواضعانه در عمل نشان دهند و ضمن عذرخواهی از جامعه مخاطب خویش که رنج بسیار از عملکرد ایشان دیده‌اند، بالاخص با دل‌جویی از پیشکسوتان عزیزی که سرمایه گران‌قدر فوتبال هستند، جبران‌مافات کرده و لااقل هنگام ترک همیشه فوتبال استان، ردپایی نیکو بر شن‌های زمانه فوتبال این آب و خاک از خویش برجای گذارند. امیدواریم که نسبت به برگزاری هرچه زودتر انتخابات هیئت براساس فرایند انجام‌شده و به‌استناد تأییدصلاحیت چهار کاندیدای اعلامی، در قالب تکالیف مصرحه خویش و در چارچوب اساسنامه، اهتمام ورزند که کار صواب درخور ثواب همین است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->