سرخط خبرها

استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر

  • کد خبر: ۲۲۵۵۸۵
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۸
استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر
شامگاه امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه هیات رسانه‌ای ایرانی با استاندار نجف دیدار کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، شامگاه امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه هیات رسانه‌ای ایرانی با استاندار نجف دیدار کردند. در ابتدای این دیدار یوسف مکی استاندار نجف خاطرنشان کرد: روابط ما با دولت ایران روابط استراتژیکی است.

وی افزود: دولت ایران کمک زیادی به مبارزه با صدام و داعش کرد و تلاش زیادی انجام داد.

استاندار نجف در ادامه گفت: بزرگان زیادی از ایران در نجف سکونت داشتند و در حوزه علمیه نجف درس خواندند.

وی تصریح کرد: نجف شهر مهمی است و یکی از مهمترین اولویت‌های ما کار‌های فرهنگی است.

استاندار نجف اشرف در ادامه گفت: مهمترین عامل همبستگی ما زیارت اربعین است. فکر میکنم آحاد مردم ایران فرهنگ خدمت عراقی‌ها برای اباعبدالله را به عنوان هویت مشترک دو کشور به آن معتقد هستند.

یوسف مکی افزود: تهاجم سخت فرهنگی علیه ما جاری است. ولی ما هنوز به فرهنگ خودمان پایبند هستیم و امیدواریم روابط ما با ایرانی‌ها گسترده‌تر بشود.

استاندار نجف گفت: خوشحال می‌شویم که هیئتی مشترک بین ما و وزارت ارشاد ایران برای پوشش مراسم اربعین تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: اجتماع اربعین هنوز در سطح جهانی آنچنان که باید پوشش داده نشده است. در بخش‌های مختلف ما آمادگی داریم این همکاری را داشته باشیم.

یوسف مکی افزود: مخصوصا ما در بخش فیلم کوتاه و هنر‌های نمایشی و... آماده همکاری مشترک هستیم. استاندار نجف عنوان کرد: جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلفی پیشرفت‌های زیادی داشته، ما در عراق هم این زمینه‌ها را داریم و امیدواریم این روابط باعث پیشرفت دو کشور باشد.

وی افزود: بنده قبلا هر دو ماه یکبار به زیارت امام رضا می رفتم، اما به جهت مسوولیتم الان سه ماه هست که نتوانسته ام به مشهد بروم.

استاندار نجف گفت: ما آماده برقرای تعاملات فرهنگی بیشتری با جمهوری اسلامی ایران هستیم و نسبت به برقراری تعاملات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با شهر مقدس مشهد تمایل داریم. 

تمایل رسانه‌های ایرانی برای حضور پررنگ‌تر در همایش عظیم اربعین حسینی 

در ادامه این جلسه فرشاد مهدی پور رئیس هیات رسانه‌ای ایران گفت: بودن در نجف برای ما ایرانی همیشه آرزو بوده و دلیلش هم به جهت حرم امیرالمومنین (ع) است.

وی افزود: دو عنوان جزو معارضین مشترک ایران و عراق هستند، ابتدا برخی که مخالف روابط ایران و عراق هستند و دومی هم همان تهاجم فرهنگی که شما هم اشاره کردید.

مهدی پور خاطرنشان کرد: این دیدار‌ها به ما کمک می کند تا این روابط را توسعه دهیم. به خصوص اینکه در نجف دانشگاه‌ها و مراکز علمی متعددی وجود دارد.

وی افزود: موضوع خاص نجف هم مسئله اربعین است. خدمات دولت عراق در این موضوع مورد تقدیر مقامات عالی ایران هم قرار گرفته که همکاران رسانه‌ای ما تمایل دارند در این همایش عظیم حضور پررنگ‌تری برای نمایش این اجتماع عظیم داشته باشند.

مهدی پور تصریح کرد: کار‌های زیادی می‌شود انجام داد که امیدواریم روابط دو کشور در این حوزه توسعه پیدا کند.

وی افزود: موضوع دیگر در روابط دو کشور، بحث اخبار غلط یا به اصطلاح فیک است که گاهی می‌تواند روابط دو کشور را مختل کند و لزوم پاسخ و تبیین در حوزه اخبار جعلی مهم است تا بتوانیم مانع دست اندازی معاندین به روابط بهم پیوسته دو ملت شویم.

مهدی پور در پایان گفت: به تعبیر رهبرانقلاب خون دو ملت ایران و عراق با شهادت حاج قاسم و ابو مهدی بهم آمیخته شد و ما وظیفه داریم از این پیوند حفاظت کنیم.

شایان ذکر است ؛سفر هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران به عراق، در راستای توسعه تعاملات فرهنگی و رسانه ای بین ایران و کشورهای همسایه شکل گرفته است.

گفتنی است هیات رسانه‌ای ایرانی در سفر به عراق متشکل از سرپرستی فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد، سید افضل موسوی مدیر مسئول روزنامه سازندگی، حبیب الله عباسی مدیر مسئول شفقنا، سید میثم موسوی مدیر عامل موسسه فرهنگی شهرآرا، حامد بهروزی سردبیر سیاسی خبرگزاری فارس، حسام الدین برومند سردبیر روزنامه ایران و شیرزاد سردبیر خبرگزاری قدسنا هستند.

دیدار استاندار نجف با هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران

دیدار استاندار نجف با هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران

دیدار استاندار نجف با هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->