ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد حمله به یک نفتکش در بندر «المخا» یمن دیدار آیت‌الله علم‌الهدی با نمایندگان رسانه‌‌های مکتوب خراسان رضوی | سخن مرا فقط از زبان خودم بشنوید مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع) تأکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال–جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم
سرخط خبرها

اذعان مقامات صهیونیست به بن بست اسرائیل در جنگ غزه

  • کد خبر: ۲۲۶۰۴۸
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
اذعان مقامات صهیونیست به بن بست اسرائیل در جنگ غزه
رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که مسؤولان این رژیم به این نتیجه رسیدند که در مذاکرات باید امتیاز بدهند و در جنگ غزه به بن‌بست خورده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گزارش داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روسای ستاد ارتش، موساد و شاباک چند روز پیش به این توافق رسیدند که دادن امتیازات در مساله مذاکرات تبادل اسرا امری ضروری است و پیشرفت در مذاکرات کنونی بعد از نشست این مقامات بوجود آمد.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت که رهبران سرویس‌های امنیتی چند روز پیش در نشستی به این نتیجه رسیدند که جنگ غزه به بن بست رسیده است.

این روزنامه توضیح داد که فرماندهان سرویس‌های امنیتی در مورد اولویت بازگرداندن اسیران صهیونیست «در ازای بازگشت فلسطینیان به شمال نوار غزه بدون قید و شرط و عقب‌نشینی از نتزاریم» به اتفاق نظر رسیدند.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد که نشست ۱۱ روز پیش برگزار شده و سرنوشت‌ساز بوده است و نقطه تحولی در موضع اسرائیل درمورد توافق تبادل اسرا ایجاد کرده است.

مسؤولان صهیونیست به این نتیجه رسیدند که در سایه عدم حمایت‌های آمریکا از حمله به رفح، جنگ غزه به بن بست رسیده است. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که بدون ایجاد آرامش در غزه امکان رسیدن به توافق درخصوص جبهه شمالی نیز وجود ندارد.

در بخشی از این گزارش آمده است: مسؤولان اسرائیلی به این نتیجه رسیدند که ارتش این رژیم جنگ موثری در غزه ندارد و نتانیاهو و بن‌گویر این واقعیت را نادیده می‌گیرند. رهبران دستگاه‌های امنیتی اسرائیلی به این نتیجه رسیدند که اسرائیل دو عنصر اساسی را از دست داده است و آن‌ها حمایت‌های آمریکا و اتحاد مردم هستند.

طبق این گزارش‌ها، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به اسرائیل و به عنوان کسی که نتوانست شکست را به پیروزی تبدیل کند، به یاد خواهد ماند.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده که اگر توافقی برقرار نشود این رژیم وارد شهر رفح خواهد شد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون یک توافق» انجام می‌شود.

همچنین تبعات سیاسی چنین حمله‌ای برای تل‌آویو در سطح بین‌المللی به شدت افزایش یافته و به دنبال گسترش موج اعتراضات در همبستگی با فلسطین در نقاط مختلف جهان این رژیم هر چه بیشتر منزوی می‌شود.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده بدون داشتن آنچه «طرح واقع‌بینانه برای خارج کردن غیرنظامیان از حوزه آسیب» خوانده به رفح حمله نکند و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته که واشنگتن هنوز چنین طرحی را مشاهده نکرده و تل‌آویو را تحت فشار گذاشته که این حمله را اجرا نکند.

به نوشته نشریه آمریکایی، دولت بایدن تلاش داشته تبعاتی را متوجه روابطش با رژیم صهیونیستی همچون قطع کمک‌های نظامی یا وتو کردن‌ها به ضرر این رژیم در سازمان ملل، نکند، اما در صورت اجرای عملیات صهیونیست‌ها در رفح بدون کسب تایید از واشنگتن، این دولت مجبور به برخورد خواهد شد. همچنین چنین حمله‌ای روابط رژیم صهیونیستی با مصر و به اصطلاح فرآیند «عادی سازی روابط» این رژیم با عربستان سعودی را به خطر خواهد انداخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->