زلفی‌گل: شهید رئیسی نماد تقوای سیاسی و تواضع اجتماعی بود دفاع وزیر خارجه نروژ از تصمیم کشورش برای به رسمیت شناختن فلسطین کوربین: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است پیکر رئیس‌جمهور شهید وارد بیرجند شد + فیلم وداع پرشور زائران و مجاوران رضوی با پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم مطهر رضوی + فیلم فرانسه یک موشک هسته‌ای آزمایش کرد (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیکر شهید امیرعبداللهیان وارد مشهد شد + فیلم انفعال سامانه‌های پدافندی اسرائیل مقابل پهپاد حزب الله درخواست آمریکا از مصر برای تضمین ارائه کمک ها به غزه مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد پیکر شهید امیرعبداللهیان تا دقایقی دیگر وارد مشهد می شود خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: یا اسرا را آزاد کنید یا استعفا دهید + فیلم یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند آیا اردوغان به مشهد خواهد آمد؟ حضور رهبر معظم انقلاب در منزل رئیس‌ جمهور شهید، آیت الله رئیسی + عکس تسلیت سران قوا در دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی | یار عزیزی از دست رفت اعتراف ارتش اسرائیل به هلاکت ۳ نظامی در نبرد‌های شمال غزه (۲ خرداد ۱۴۰۳) پایگاه‌های صهیونیست‌ها زیر آتش حملات راکتی-موشکی حزب‌الله (۲ خرداد ۱۴۰۳) تصاویر دیده‌نشده از بازدید شهید رئیسی از پایگاه حزب‌الله در لبنان روایت بذرپاش از سانحه بالگرد حامل شهید آیت‌الله رئیسی + فیلم
سرخط خبرها

رئیس قوه‌قضائیه در مشهد: خراسان‌رضوی در همه جنبه‌ها به‌ویژه قضایی باید سرآمد باشد

  • کد خبر: ۲۲۷۲۱۲
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
رئیس قوه‌قضائیه در مشهد: خراسان‌رضوی در همه جنبه‌ها به‌ویژه قضایی باید سرآمد باشد
رئیس قوه‌قضائیه گفت: موانع موجود در مسیر تحقق جهش تولید با مشارکت مردم از جمله موانع قضایی و قانونی باید مرتفع شده و بستر مشارکت ملت در تولید فراهم شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی بیان کرد: دشمن از اقدام نظامی علیه ایران تقریباً مأیوس شده و تحریم‌های به‌قول خودشان فلج‌کننده را نیز کنار گذاشته و به ایجاد اختلاف متوسل شده است.

وی اضافه کرد: دشمن ضربه‌خورده و زمین‌خورده است و به هر اقدام اطلاعاتی و امنیتی متوسل می‌شود؛ لذا باید هوشیار بود و در مسائل اقتصادی زمینه مشارکت مردم را فراهم ساخت.

وی تأکید کرد: با رفع موانع و پیچیدگی‌های موجود در مسیر تحقق شعار سال، توطئه اخیر دشمن خنثی می‌شود.

رئیس قوه‌قضائیه ادامه داد: با همت دولت و مجلس و هدایت رهبر معظم انقلاب، از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و دشمن می‌داند این روش برای متوقف‌کردن کشور ما، تأثیری ندارد.

اینجا ببینید:

دنیا در حال مشاهده زوال اسرائیل است

حجت‌الاسلام اژه‌ای بیان کرد: در نیمه اول سال ۱۴۰۲، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد در دنیا و منطقه اتفاقات طوری رقم زده شود که صرف تمام هزینه‌های غرب و آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی و پاک‌کردن چهره این جلاد، بی‌نتیجه بماند و تمام بافته‌های آن‌ها در مدت کوتاهی پنبه شود.

وی ادامه داد: در کمتر از هفت ماه، تحولی در جهان رقم خورد که در طول عمر رژیم صهیونیستی و در قرن اخیر بی‌سابقه است و عملیات «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» منجربه بیداری امروز در همه کشور‌های دنیا (کم و زیاد) شد.

رئیس قوه‌قضائیه افزود: این جنبش در سطح استاد و دانشجو و اعلام انزجار عمومی نسبت‌به ظلم رژیم صهیونیستی و آمریکا سابقه ندارد و به‌برکت خون‌های پاک ریخته‌شده، زوال این رژیم در جلوی چشم همه نمایان است و امروز دنیا در حال مشاهده فروپاشی آن است.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: امروز دانشجوی آمریکایی به زبان شعار‌های ایران اسلامی انزجار خود را از صهیونیسم اعلام کرده و از فلسطین حمایت می‌کند و صدای طبل رسوایی این رژیم به آسمان‌ها و همه جهان رسیده است و این چیزی جز عنایت پروردگار و پیش‌بینی امام مسلمین نیست.

وی ادامه داد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی فریاد می‌زد که این غده سرطانی باید از بین برود. امام امروز نیز فریاد می‌زند و همه جوانان دنیا را بیدار می‌سازد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای افزود: اندیشکده‌های غربی و آمریکایی که از ابتدای انقلاب مأمور شده بودند تا بررسی کنند چه‌چیز باعث شده شعار یک روحانی در ایران در همه دنیا تکرار شود، امروز انگشت تعجب به دهان گرفته‌اند که طوفان الاقصی توسط بخشی از جبهه مقاومت و وعده صادق چگونه رخ داد و چگونه ایران توانست با این هماهنگی از لحاظ تکنیکی، تاکتیکی، راهبردی و عملیات نظامی، وعده صادق را عملیاتی کند.

خراسان‌رضوی در همه جنبه‌ها به‌ویژه قضایی باید سرآمد باشد

رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه خراسان‌رضوی و مشهدالرضا‌(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: دل‌های مسلمانان جهان متوجه این مرقد مطهر است و مسئولیت در این استان سنگین‌تر است و شیطان‌صفتان نیز بیشتر وسوسه می‌شوند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب، ریاست‌جمهوری، رئیس مجلس و سایر مسئولان کشوری و خیل عظیم زائران داخلی و خارجی چندین مرتبه در طول سال به این شهر و استان سفر می‌کنند؛ لذا بار مسئولیت در این استان سنگین‌تر از سایر استان‌هاست.

وی ادامه داد: این استان به دلیل این جایگاه ویژه و وجود مضجع رضوی در آن، باید در همه امور به‌خصوص در حوزه قضایی سرآمد باشد؛ عدالت، سلامت کار و تکریم ارباب‌رجوع نیز در این استان باید متفاوت باشد.

رئیس قوه‌قضائیه تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش خصوصی برای تحقق شعار سال نیز در این استان باید متفاوت از سایر استان‌ها باشد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: مردم باوجود همه فشار‌ها، همیشه در صحنه‌های مختلف حاضر هستند و توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند؛ لذا باید با تمام همت به فریاد این مردم رسید.

گفتنی است حجت‌الاسلام‌والمسلمین «رضا زرندی» با حکم رئیس قوه‌قضائیه، به سِمت ریاست کل دادگستری استان خراسان‌رضوی و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب شد. وی پیش از این، در سمت دادستان ویژه روحانیت در شرق کشور فعالیت می‌کرده است.

پیش از این، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی بود که با حکم رئیس قوه‌قضائیه، به سمت معاون‌اول قوه‌قضائیه منصوب شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->