مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد
سرخط خبرها

طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است

  • کد خبر: ۲۲۷۳۳۷
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است
شدیدترین طوفان خورشیدی در دو دهه اخیر بر ما‌هواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است.

به گزارش شهرآرانیوز - به تازگی شدیدترین طوفان خورشیدی در دو دهه اخیر به زمین رسید و این پدیده در برخی کشور‌ها به‌صورت شفق قطبی قابل مشاهده است. اکنون «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس تأیید کرده که منظومه ماهواره‌ای استارلینک نیز تحت تأثیر این طوفان خورشیدی قرار گرفته است.

ماهواره‌های استارلینک به‌دلیل طوفان ژئومغناطیسی تحت فشار زیادی قرار گرفته، اما تاکنون مقاومت کرده‌اند. به‌رغم این طوفان خورشیدی، اسپیس‌ایکس که صورت فلکی ماهواره استارلینک خود را در مدار پایین زمین (LEO) مستقر کرده است، روز گذشته نیز ماهواره‌های دیگری را به LEO پرتاب کرد.

یک طوفان خورشیدی در سال ۲۰۲۲ ده‌ها ماهواره استارلینک را از بین برد. اسپیس‌ایکس، پس از این حادثه گفت که ماهواره‌های تازه پرتاب‌شده در آن سال، نتوانستند به حالت عادی خود برگردند. به گفته این شرکت، این ناهنجاری به دلیل سطوح بالای کشش اتمسفر رخ داده بود.

ایلان ماسک در خصوص طوفان فعلی تأیید کرد که اکنون ماهواره‌های استارلینک با برخورد مواد خورشیدی که به زمین می‌رسد، مواجه شده است. به گفته وی، این طوفان خورشیدی یکی از بزرگ‌ترین طوفان‌هایی بوده که اسپیس‌ایکس به خود دیده است. ماسک افزود درحالی که ماهواره‌های استارلینک تحت فشار زیادی قرار دارند، اما تاکنون توانسته‌اند به خوبی مقاومت کنند.

چندین کاربر نیز در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری از تست‌های سرعت اینترنت استارلینک را به اشتراک گذاشتند که حاکی از اختلال در شبکه آن است. برخی کاربران می‌گویند اپلیکیشن استارلینک به آنها اخطار می‌دهد که این سرویس دچار اختلال شده و اسپیس‌ایکس درحال بررسی آن است.

اسپیس‌ایکس قرار است دسته دیگری از ماهواره‌های استارلینک را فردا پرتاب کند. این پرتاب از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا اواخر عصر به وقت محلی انجام خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->