نیت‌ها محترم، اما قفل فقط با کلید باز می‌شود مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان «شعبانی» در مشهد برگزار شد الگوی جوان، امام‌جواد (ع) میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران در سالروز شهادت جوادالائمه(ع) نگاهی به جلوه‌های شخصیتی امام جواد علیه السلام جزئیات برگزاری کارگاه‌های مشاوره قرائت قرآن و تصحیح قرائت نماز در حرم امام رضا (ع) ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت حضرت امام جوادالائمه (ع) اعلام شد پایان بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور در مشهد | رشد ۳۰ درصدی خانواده جامعه سلامت در جشنواره قرآن و عترت ورود نزدیک به ۸۰ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) عالمی از تبار عرفان | یادی از دکتر احمدعلی رجایی بخارایی، نایب التولیه اسبق آستان قدس رضوی توصیف حرم امام رضا(ع) در سفرنامه ۱۹۰ ساله «الکس بارنز» جلوه‌های علم و حلم در وجود عالم آل‌رسول (ص) نسخه اسلام برای ارتباط با محیط زیست فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ چه گذشت؟ آیت‌الله علم‌الهدی: رئیس‌جمهور اگر ساده‌زیست باشد، مردم در رفاه هستند مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مشهد برگزار شد اعلام ویژه‌برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در حرم امام‌رضا(ع)   فرصت انابه همه چیز درباره روز دحوالارض | اعمال و توصیه‌های بزرگان
سرخط خبرها

دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) به‌دنبال رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است

  • کد خبر: ۲۲۷۶۳۹
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) به‌دنبال رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است
دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) گفت: کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) به‌دنبال معرفت‌گشایی و رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی در ابتدای این همایش با اشاره به جزئیاتی از اهداف برگزاری این کنگره اظهار کرد: به طور کلی، ادوار چهارگانه کنگره در بازه زمانی سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۲ برگزار شد، اما بنا به تدبیر تولیت وقت درخصوص ضرورت عمق‌بخشی و گسترش ملموس مطالعات درباره اندیشه تمدنی امام رضا (ع)، برگزاری کنگره پنجم به اندازه ۳۱ سال به تعویق افتاد.

وی افزود: در طول این سال‌ها، بیش از ۵۰ پیش‌نشست برای کنگره پنجم برگزار شد. ۱۷ پیش‌نشست در کشور‌های آمریکای لاتین، اروپایی و آفریقایی و ۳۳ پیش‌نشست در سطح ملی، همه گویای توجه ویژه برگزارکنندگان به مطالعه شایسته کلام و سیره علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است که ابعاد تأثیرگذاری آن بر زندگی بشر باید با موثرترین سنجه‌های مطالعاتی مورد بررسی قرار بگیرد.

دبیر کنگره جهانی امام‌رضا(ع) خاطرنشان کرد: این کنگره به دنبال معرفت‌گشایی و رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به موضوع ظلم است و اهمیت برگزاری آن در شرایط کنونی، به دلیل حقیقتی است که امروزه شاهد آن هستیم. امروزه امید به تحقق عدالت در میان جهانیان در ضعیف‌ترین جایگاه خود قرار دارد و شاهد گسترش روزافزون مظالمی هستیم که در تاریخ بشر بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: منطبق بر سیره عملی امام هشتم(ع)، پایبندی به قوانین طبیعی مهم‌ترین ضرورت شکل‌گیری عدالت همگانی است؛ همان‌طور که گفته شده اگر بر خود خوب برانیم، دیگران خوب خواهند دید و اگر با خود بد بسازیم، دیگران بد خواهند دید.

انتشار محتوای نشست مشترک اعضای کنگره پنجم با رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار و قرائت پیام مراجع تقلید، آیات عظام مکارم‌شیرازی، جعفر سبحانی و عبدالله جوادی‌آملی از محور‌های برگزاری این کنگره بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->