ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اقساط کسرشده به حساب مشتریان برمی‌گردد

  • کد خبر: ۲۳۲۶۶
  • ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
اقساط کسرشده به حساب مشتریان برمی‌گردد
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: تخلفات برداشت قسط‌های بانکی را گزارش کنید. 

فرزانه شهامت - «صادقانه می‌گویم حضور در شعب بانکی بسیار پرخطر است. مردم به‌خاطر خودشان هم که شده، از حضور در بانک‌ها پرهیز کنند.» این هشدار دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی درباره افزایش مراجعه مردم به شعب بانکی در آستانه تغییر دستورالعمل فعالیت بانک‌ها از ابتدای هفته آینده است.

 

حسن مونسان در گفتگو با شهرآرا، درباره آسیب‌های کرونا به نیروی انسانی شبکه بانکی استان، نمونه‌های ابتلا را بین ۴۰ تا ۵۰ نفر و فوتی‌ها را ۲ نفر اعلام و اضافه می‌کند: جان‌باختگان که از نیرو‌های جوان ما بودند، به‌دلیل حضور در پشت گیشه‌ها و خدمت‌رسانی مستقیم به مردم، به کرونا مبتلا شدند و جان خود را برای خدمت در جبهه اقتصادی از دست دادند.


او می‌افزاید: بانک‌ها به‌دلیل مراجعه فراوان مردم و ازدحام جمعیت در فضا‌های کوچک، بیشترین میزان آلودگی را دارند. حضور غیرضروری افراد در شعب به‌جای استفاده از خدمات الکترونیکی، جان خودشان و کارکنان بانکی را به خطر می‌اندازد و زحمت کادر درمانی را بی‌اثر می‌کند.


مونسان با اشاره به فعالیت شعب منتخب و حضور یک‌سوم کارکنان شبکه بانکی در نوروز می‌گوید: احتمالا از هفته آینده تمام شعب بانک‌ها با ظرفیت دوسوم نیرو‌های خود فعالیت کنند. آنچه گفته شد، گمانه است و دستورالعمل مربوط، باید تا چهارشنبه ابلاغ شود.


او موارد برداشت اقساط بانکی از حساب مشتریان را خلاف دستورات صادرشده بیان می‌کند و با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت گزارش تخلفات در بانک مرکزی می‌گوید: ممکن است شعبه‌ای با رفتاری سلیقه‌ای، اقدام به چنین کاری کرده باشد که باید پول را برگرداند، ولی تاکنون در استان چنین گزارشی نداشته‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای انتقال اقساط بانکی به پایان دوره برای کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از کرونا ادامه می‌دهد: این تصمیم که به همه بانک‌های استان ابلاغ شده است، مشمول آسیب‌دیدگانی است که سررسید اقساطشان از اول اسفند تا پایان اردیبهشت بوده است و جزو مصادیق ده‌گانه گروه‌های تحت پوشش تعیین شده‌اند. نام آن‌ها پیش از این اطلاع‌رسانی شده است که به‌عنوان نمونه می‌توان به هتل‌ها، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، مراکز تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی و باشگاه‌های ورزشی اشاره کرد.


وی اختصاص ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد برای کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از کرونا به شرط اخراج نکردن کارگر را از دیگر تصمیم‌های بانک مرکزی می‌داند که هنوز دستورالعمل اجرایی آن برای هیچ بانکی نیامده است.


خرید اعتباری یک و ۲ میلیون تومانی برای ۴ میلیون خانوار، طرح دیگری است که به گفته وی در مرحله مشابهی قرار دارد و به‌دلیل اعلام نشدن مشمولان طرح ازسوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک‌های پرداخت‌کننده یارانه معیشتی، تا لحظه تنظیم این گزارش به مرحله اجرایی وارد نشده است.


مونسان در پاسخ به سوال شهرآرا درمورد ابلاغ دستورالعمل مهلت سه‌ماهه برای رفع سوء اثر چک‌هایی که از ابتدای اسفند تا انتهای اردیبهشت برگشت می‌خورند، می‌گوید: دستورالعمل یادشده به برخی بانک‌های استان ابلاغ نشده است که به نظر می‌رسد تا انتهای ماه جاری این مهم اجرایی شود.

 

او تاکید می‌کند: انتظار ما برای ابلاغ دستورالعمل‌های ملی، نافی همراهی‌های درون‌استانی با ستاد تسهیل نیست؛ به‌طور مثال در روز‌های پایانی اسفند و ابتدای فروردین که بانک‌ها تسهیلاتی پرداخت نمی‌کنند، چند واحد تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای تامین سرمایه در گردش و خرید ماشین‌آلات به منابع ارزی و ریالی نیاز داشتند که برایشان فراهم شد تا بحرانی برای تامین ملزومات مقابله با کرونا در استان به‌وجود نیاید.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->