سرخط خبرها

قدم قدم با یک شاخه گل

  • کد خبر: ۲۳۳۲
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
قدم قدم با یک شاخه گل
اهالی سیدی با پای پیاده از این محله راهی بارگاه منور رضوی شدند

بخشنده- در روز میلاد با سعادت امام رضا(ع) شاهد تردد پیاده شهروندان به سوی حرم مطهر رضوی بودیم. اما شهروندان محلات سیدی با گردهم آمدن در ابتدای خیابان قائم به صورت گروهی با پای پیاده راهی حرم ثامن‌الحجج شدند.
از 8 سال پیش اهالی سیدی در صبح روز ولادت امام هشتم به صورت گروهی با پای پیاده راهی مرقد مطهر امام رضا(ع) می‌شوند. امسال هم مانند سال‌های گذشته قبل از ساعت 8صبح اهالی خود را به محل دیدار در ابتدای خیابان قائم رساندند تا با پای پیاده به زیارت امام مهربانی‌ها بروند. در حاشیه این راهپیمایی، مجید حبیب، عضو شورای اجتماعی محله المهدی، درباره این راهپیمایی مردمی به شهرآرامحله گفت: ما همواره شاهد این بودیم در مراسم شهادت امامان معصوم دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری شکل می‌گیرد و راهی حرم امام رضا(ع) می‌شوند اما در ولادت‌ها هیچ خبری از این دسته‌ها و هیئت‌ها نیست. از این رو پیشنهاد داده شد در صبح ولادت امام رضا(ع) خود اهالی سیدی با پای پیاده و با یک شاخه گل راهی حرم امام رضا(ع) شویم. از این رو در طی8 سال گذشته اهالی سیدی در میلاد امام هشتم گردهم می‌آیند و راهی حرم می‌شوند.
حبیب، از استقبال خوب شهروندان در این راهپیمایی خبر داد و بیان کرد: هر سال به تعداد مشارکت‌کنندگان افزوده می‌شود به همین دلیل امسال به دلیل سامان‌دهی دادن بیشتر به این مراسم، شورای اجتماعی محلات، مساجد مناطق سیدی، تربیت بدنی بسیج ناحیه و هیئت شهدای رزمندگان المهدی با هم برای بهتر برگزار شدن این مراسم همکاری کردند و نتیجه این همکاری حضور حدود 1500نفر از شهروندان در این راهپیمایی بود.عضو شورای اجتماعی محله المهدی، حضور جوانان در این راهپیمایی را پررنگ توصیف کرد و ادامه داد: جوانان در این راهپیمایی حضور پررنگی دارند. امسال شاهد بودیم حداقل نیمی از افراد شرکت‌کننده جوان بودند البته حضور نوجوانان هم پررنگ بود که ما برای تشویق بیشتر آن‌ها جوایزی را به آن‌ها تقدیم کردیم.


استقبال خوب کسبه کوشش از زائران پیاده
حبیب، با اشاره به واکنش‌ها در طول این مسیر افزود: در مشهد هر جا نام امام رضا(ع) برده شود، دل مردم می‌لرزد و پای کار می‌آیند. ما در طول مسیر حرکت واکنش‌های بسیار خوبی را از مردم می‌دیدیم. اگر به بستن خیابان مجبور می‌شدیم هیچ کسی به ما اعتراض نمی‌کرد و مردم در طول راه به ما واکنش مثبت نشان می‌دادند و از ما می‌خواستند آن‌ها را دعا کنیم.
در طول مسیر به‌ویژه در خیابان کوشش، واکنش‌ شهروندان بسیار جالب بود. یکی با دیدن جمعیت به دکان خود می‌رفت و اسپند برای آن‌ها دود کرد. یکی التماس دعا و خسته نباشید می‌گفت. برخی هم که در حال تردد در خیابان بودند با دیدن جمعیت زائران امام رضا(ع) دلشان می‌لرزید و خود را به جمعیت می‌رساندند و با آن‌ها راهی حرم شدند. آمنه تیموری، از بانوانی بود که از میدان 15خرداد به این اجتماع پیوست. تیموری، از دلیل حضور در این جمع گفت: به قصد رفتن به اداره‌ در اینجا حاضر شده بودم که با دیدن این جمعیت تصمیم گرفتم من هم همراه آن‌ها شوم و به زیارت امام رضا(ع) بروم.
وی افزود: واقعا حس خوبی دارم تا حالا به صورت گروهی به حرم نرفته بودم آن هم با این گروه که مهربان هستند و به من هم شاخه گل دادند.
حجت‌الاسلام مهدی قدوسیان، امام جماعت مسجد امام زمان، هم در طول مسیر این راهپیمایی به ما از مزایای زیارت ائمه به صورت گروهی گفت: یکی از آدابی که در ایام ولادت اهل بیت انجام می‌شود، رفتن به حرم آن‌ها و انجام زیارت است، زمانی که این حرکت به صورت دسته‌جمعی انجام شد، نتایج و دستاوردهای بسیاری دارد. زمانی که این همه زائر با هم به حرم می‌روند بدانید محال است که امام رضا(ع) به آن‌ها توجه نکند، افزون بر این هرچه در این جمع‌ها مردم بیشتر حضور داشته باشند، خداوند بیشتر به آن‌ها توجه می‌کند. وی افزود: در کل این حرکت خوبی است و جدا از نتایج مثبت آن یک فرهنگ‌سازی در جامعه شکل می‌ گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->