سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

شهر در تب و تاب همدلی

  • کد خبر: ۲۳۵۶۶
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
شهر در تب و تاب همدلی
در روزهای کرونایی اخیر پویش‌های متعددی برای حمایت از نیازمندان شکل گرفته است
در این روز‌ها که شیوع و گسترش بیماری کرونا، وضعیت اقتصادی خانوار‌ها را نشانه گرفته است، شهروندان و گروه‌های مختلف مردمی به فکر راهی برای جبران افتاده‌اند. دراین‌راستا چند روز پیش محمدمحسن مصحفی، معاون شهردار مشهد، از آغاز‌به‌کار پویش «چراغی برافروز» با هدف تقویت تاب‌آوری اقشار آسیب‌پذیر در‌مقابل بحران کرونا خبر داد.
از زمان شیوع ویروس کرونا که شرایط ویژه‌ای بر شهر حاکم شده است، لزوم ماندن در خانه و تعطیل‌شدن بسیاری از فعالیت‌ها در شهر، برای آن دسته از همشهریان که ازطریق کار روزمزد امرار معاش می‌کنند، مشکل بزرگی ایجاد کرده است. بی‌توجهی به این مسئله ممکن است زمینه بروز آسیب‌هایی جدید را فراهم کند. به این دلیل از ابتدای شیوع ویروس، برنامه‌ریزی برای حمایت از این اقشار در صدر فهرست اقدامات سازمان اجتماعی و فرهنگی قرار گرفت. در همین راستا در این مدت اقداماتی مثل تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و اقلام بهداشتی در‌میان ساکنان مناطق کم‌برخوردار، توزیع ماسک و ژل میان کارگران مشاغل پرخطر، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی محیطی مراکز حمایتی مثل مرکز قرنطینه کودکان کار و خیابان، کانون اصلاح و تربیت، شیرخوارگاه‌ها، برخی مراکز ترک اعتیاد، درمانگاه‌ها و... صورت گرفته است. در‌کنار این موضوع، دیگر گروه‌های مردمی هم اقدام به این کار کرده‌اند؛ از‌جمله شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد که پویشی با عنوان «اطعام ماندگار» راه‌اندازی کرده است. او در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: این پویش از ۱۵‌اسفند سال گذشته راه‌اندازی شده است. در ابتدا توزیع غذای گرم بین اقشار آسیب‌پذیر مشهدی، یعنی حدودا روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰‌بسته غذایی صورت گرفت و اکنون نیز با حمایت خیران از این طرح، تعداد بسته‌های غذایی به ۱۰ هزار بسته رسیده است.
رمارم اضافه کرد: به‌دلیل وجود بیماری کرونا، بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده‌اند و اگر این افراد به کرونا مبتلا شوند، به‌علت اینکه نمی‌توانند قرنطینه را رعایت کنند، برای کسب معاش خود، در جامعه حضور پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد آسیب‌های مختلف هم در جامعه و هم در خانوار اقشار آسیب‌پذیر می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم غذای گرم این خانوار و اقشار را تأمین کنیم.
به گفته او در‌کنار توزیع بسته‌های غذا، بسته‌های بهداشتی نیز به‌صورت محدود توزیع می‌شود. در روز‌های گذشته ۱۰۰ بسته بهداشتی توزیع می‌شد که در روز‌های جاری به ۱۰۰۰ بسته بهداشتی رسیده است.
این عضو شورای شهر مشهد، شماره کارت بانکی ۵۰۴۷۰۶۱۰۲۲۹۲۷۲۱۰ برای تهیه این بسته‌های غذایی و بهداشتی اعلام کرده است.
عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه خراسان‌رضوی، هم از راه‌اندازی پویشی به نام «کمک مؤمنانه» خبر داده و گفته است که اصحاب مطبوعات و خبرگزاری‌ها در این طرح به یاری نیازمندان خواهند شتافت.
این پویش باعث شده تا اصحاب رسانه در خراسان رضوی و شهر مشهد پای کار آمده و بخشی از آلام اقتصادی اقشار محروم و آسیب پذیر را التیام بخشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->