وقوع رگبار باران در اکثر استان‌های کشور طی ۲۴ ساعت آینده (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی میدانی آخرین وضعیت سیل توسط وزیر کشور در مشهد هشدار نارنجی هواشناسی برای مشهد | کدام شهرستان‌های استان امروز خطر سیلاب دارند؟ + نقشه هواشناسی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی
سرخط خبرها

آوار مرگ در دشت بهشت

  • کد خبر: ۲۳۹۲۴
  • ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
آوار مرگ در دشت بهشت
حفاری کانال آب و فاضلاب جان ۳ نفر را گرفت
مهدی قرآنی - بارش‌های بهاری در چند شب قبل به کلی زمین دشت بهشت را سست کرده بود و در این شرایط کار حفاری امری خطرناک بود. با این حال پدر و پسر جوان دست از کارشان نکشیدند و در عمق سه‌و‌نیم متری یک کانال آب و فاضلاب مشغول حفاری بودند که ناگهان حجم زیادی از خاک و گل روی سرشان آوار شد.
راننده لودری که از نزدیک شاهد این ماجرا بود بلافاصله از خودرو پیاده شد تا به امداد این پدر و پسر برود، اما خودش نیز زیر حجم زیادی از خاک گرفتار شد. خبر این حادثه به آتش‌نشانی شاندیز اعلام شد و طولی نکشید که تیم‌های امداد و نجات این سازمان خود را به محل حادثه در خیابان دشت بهشت واقع در بولوار میرزا جواد آقای تهرانی این شهرستان رساندند.

مرگ کارگران تأیید شد
بررسی‌های اولیه حاکی از فروریختن حجم زیادی خاک با عمق سه‌و‌نیم متر بود که بلافاصله عملیات خاک‌برداری آغاز شد. نجاتگران آتش‌نشانی در یک عملیات نفس‌گیر سرانجام بدن‌های بی‌جان راننده لودر و پدر و پسر کارگر را کشف و به سطح زمین منتقل کردند.
تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ حاضر در محل پس از بررسی اولیه مرگ هر ۳ نفر که از کارگران یکی از پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب شاندیز بودند را تأیید کردند.
موضوع این حادثه مرگ‌بار به مقام قضایی اعلام شد و اجساد برای بررسی دقیق‌تر جزئیات به عوامل انتظامی تحویل داده شدند.

کشف اجساد از عمق دو‌ونیم متری
جواد جواهری، مسئول سازمان آتش‌نشانی شهرستان شاندیز در تشریح دیگر ابعاد این حادثه گفت: پدر و پسر فوت شده چهل‌وپنج و هجده ساله بوده‌اند و راننده لودری که در راه کمک به آن‌ها نیز جان باخته سی‌ودو سال سن داشته است.
این مقام مسئول ادامه داد: بنا بر بررسی کارشناسان ما در سازمان آتش‌نشانی این حادثه به دلیل سست بودن زمین ناشی از بارندگی‌های اخیر و تخریب دیواره‌های کانال رخ داده است که برای کشف متوفیان حدود دو‌ونیم متر عملیات خاک برداری انجام شد.
جواهری بیان کرد: خبر این حادثه ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر روز دوشنبه به آتش‌نشانی اعلام شد و عملیات جست‌وجو تا ساعت ۱۳:۳۷ دقیقه به طول انجامید.
درباره وقوع این حادثه و حوادث مشابه، این سؤال مطرح است که با وجود سست بودن زمین و شرایط نامساعد در عملیات خاک‌برداری چرا این اقدام از سوی پیمانکار صورت گرفته است؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->