آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

پایان بدون پاداش!

  • کد خبر: ۲۳۹۳۲
  • ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
پایان بدون پاداش!
با ناتمام ماندن لیگ برتر بسکتبال طبق اعلام فدراسیون، فصل خوب پارسامشهد بدون کسب مقام به پایان رسید
مرتضی اخوان - آب سردی که بر پیکره جامعه والیبال و هندبال ریخته شده بود، بالاخره روی سر اهالی بسکتبال هم ریخته و لیگ برتر این رشته ورزشی نیز درپی شیوع ویروس مرگ‌بار کرونا در فصل جاری تعطیل و به‌اتمام‌رسیده اعلام شد.
 
اسفندماه سال گذشته بود که بعد از پایان دور گروهی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال و مشخص‌شدن ۸ تیم حاضر در دور پلی‌آف این رقابت‌ها، ویروس کووید ۱۹ در همه جهان فراگیر شد و به‌تبع‌آن در ایران هم فدراسیون بسکتبال ادامه برگزاری مسابقات را به تعویق انداخت؛ تعطیلی که بنا بود تا ۲۵ فروردین ادامه داشته باشد و چنانچه تا این تاریخ ویروس منحوس شرش را کم نکرده باشد، تصمیم مدیریتی دیگری برای ادامه برگزاری مسابقات فصل اتخاذ شود. روز گذشته از فدراسیون بسکتبال خبر رسید که این تصمیم تعطیلی و به‌اتمام‌رسیدن لیگ فصل جاری بدون احتساب هیچ جدولی بوده است. تصمیمی که اگرچه ضرروزیان زیادی چه از حیث فنی و چه از منظر مالی برای تیم‌های شرکت‌کننده داشت، اما با درنظر‌گرفتن بحران کرونا و لزوم حفظ سلامت جامعه، موردتأیید بیشتر تیم‌های حاضر در این مسابقات قرار گرفت.
 



واقعیت تعطیلی یک لیگ
تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا، نماینده خراسان در رقابت‌های لیگ برتر، که فصلی رؤیایی را سپری کرده و توانسته بود با قرارگرفتن در رتبه ششم جدول به دور پلی‌آف صعود کند، با تعطیلی مسابقات تمام رشته‌هایش پنبه شد. بااین‌همه مجید جلیلی، سرپرست این تیم، درباره این تصمیم می‌گوید: واقعیت این است که عملا برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال امکان‌پذیر نبود. شاید تأخیر در اعلام این تصمیم هم به‌خاطر آن بود که فدراسیون می‌خواست تکلیف برگزاری المپیک مشخص شود، چراکه لیگ برتر بسکتبال ما انتهایش به اردو‌های تیم ملی برای المپیک متصل می‌شد و فدراسیون مجبور بود صبر کند. وی اضافه می‌کند: حالا که تکلیف المپیک مشخص است و این بازی‌ها یک‌سال به تعویق افتاده است، فدراسیون بسکتبال هم تصمیمش را اعلام کرد.

حمایت از یک تصمیم بزرگ
مدیرعامل باشگاه آویژه‌صنعت پارسا می‌گوید: باشگاه‌ها پیشنهاد‌های مختلفشان را برای ادامه لیگ برتر ارائه دادند و ما هم پیشنهادمان لغو مسابقات بدون اعلام جدول بود. جعفر فلاح تصریح می‌کند: «اگر شرایط طبیعی بود، شاید تیم ما با قدرت به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر صعود می‌کرد و تصور من این است که می‌توانستیم یک افتخار تاریخی را برای بسکتبال مشهد به ارمغان بیاوریم»؛ مسئله‌ای که جلیلی، سرپرست پارسا هم به آن اشاره می‌کند و از تصمیم فدراسیون درراستای تعطیلی مسابقات بدون اعلام جدول حمایت می‌کند: وقتی پای پلی‌آف در بسکتبال وسط است، خیلی ناعادلانه است که بخواهیم جدول دور مقدماتی را ملاک قرار دهیم و قهرمان را اعلام کنیم. فکر می‌کنم تصمیم فدراسیون بسیار شجاعانه و عاقلانه بوده است.

دستاورد‌های یک لیگ نیمه‌تمام
سرپرست آویژه با اشاره به دستاورد‌هایی که این لیگ برای بسکتبال مشهد داشته است، می‌گوید: این نیست که بگوییم نیمه‌تمام‌ماندن لیگ یعنی لیگ امسال هیچ دستاوردی نداشته است. یک طرف ماجرا نتیجه است و طرف دیگر شوروهیجانی است که امسال بسکتبال به جوانان مشهدی داد. وی می‌افزاید: امروز جوانان مشهدی به بسکتبال طور دیگری نگاه می‌کنند و به آن علاقه‌مند شده‌اند. سطح بسکتبال ما امسال بالاتر رفت و تیم ما توانست با نتایجی که مقابل بزرگان بسکتبال ایران گرفت، نشان دهد توانایی آقایی در بسکتبال کشور را دارد. جعفر فلاح، مدیرعامل پارسا، نیز دراین‌باره می‌گوید: ما نسبت به خواسته‌‎های باشگاه در دور مقدماتی عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم به آنچه می‌خواهیم برسیم. وی می‌افزاید: نسبت به سرمایه‌گذاری که کردیم، روند خوبی در نیم‌فصل دوم داشتیم و این اتفاقات به ما از نظر روحی ضربه زد، اما دستاورد‌های ارزشمندی هم برایمان داشت.

مسئله پول بازیکنان
از باشگاه آویژه‌صنعت پارسا خبر می‌رسد که چیزی بالغ‌بر ۶۰ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان این تیم پرداخت شده است، اما با تعطیلی لیگ، حالا این سؤال مطرح است که آیا قرار است الباقی قرارداد بازیکنان پرداخت شود یا چالش بزرگ پیش‌روی این باشگاه خواهد بود؟ جعفر فلاح دراین‌باره می‌گوید: باشگاه به تعهدات خود پایبند است و شاید کمی نحوه پرداختمان عوض شود یا با توجه به شرایط اقتصادی یکی‌دو ماه اخیر کمی دیر و زود شود، اما ما همچون سال‌های گذشته به بهترین نحو با بازیکنانمان تسویه خواهیم کرد. مجید جلیلی، سرپرست پارسا، نیز دراین‌رابطه می‌گوید: دراین‌زمینه هیئت‌مدیره باید تصمیم بگیرد، اما مطمئنم رضایت بازیکنان جلب خواهد شد و بهترین تصمیم که عادلانه هم باشد، اتخاذ می‌شود.

بازگشت با قدرت با پارسای جدید
لیگ برتر ۹۸-۹۹ نیمه‌تمام و با همان ششمی آویژه‌صنعت پارسا در پایان دور مقدماتی به اتمام رسید. حالا هزینه یک فصل کامل دور مقدماتی از جیب مالکان و اسپانسر‌های باشگاه‌های خصوصی رفت، اما آنچه اهمیت دارد، آن است که آیا با این شرایط سال آینده باز هم شاهد حضور اسپانسر‌های ضررکرده بالای سر این تیم‌ها خواهیم بود یا خیر؟ جعفر فلاح، مدیرعامل باشگاه پارسا مشهد، دراین‌باره می‌گوید: حتما آویژه سال آینده هم در کنار بسکتبال مشهد خواهد بود. با تجربه‌ای که در این یکی‌دو سال پیدا کردیم، حتما با تجربه و قدرت بهتر به لیگ برتر بازخواهیم گشت تا دل مردم مشهد را شاد کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->