مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلا مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

۴۵ میلیون جوجه در آستانه معدوم‌سازی اگر دولت حمایت نکند!

  • کد خبر: ۲۴۴۹۲
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
۴۵ میلیون جوجه در آستانه معدوم‌سازی اگر دولت حمایت نکند!
عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: پیش از ماجرای کرونا به ما تکلیف شده بود که ۱۳۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار برای تبدیل شدن به جوجه و سپس مرغ برای تامین نیاز کشور تولید کنیم و حالا با کاهش تقاضا تحت تاثیر شیوع، عددی بین ۴۵ تا ۳۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار مازاد در کشور تولید خواهد شد و اگر بخواهیم جلوی معدوم‌سازی جوجه‌ها را بگیریم باید دولت حمایت کند.
به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی فارغی با بیان اینکه انتشار فیلم معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه باید به تغییر رویه جدی در صنعت مرغداری کشور منجر شود، اظهار کرد: در غیر این‌صورت بسیاری از فعالان این بخش دیگر توان کار نخواهند داشت و ورشکست می‌شوند و برای جلوگیری از معدوم‌سازی باید سیاست‌های کلان را طوری در نظر گرفت که تقاضا برای این جوجه‌ها وجود داشته باشد.
وی با بیان این‌که مرغداران در ایران براساس تکلیف دولتی و نیاز پیش‌بینی شده تولید می‌کنند، گفت: با کاهش تقاضا تحت تاثیر شیوع کرونا، امروز وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید که نیاز کشور حدود ۱۰۰ میلیون جوجه است و ما می‌گوییم که نیاز حدود ۹۰ میلیون جوجه خواهد بود. از این‌رو عددی بین ۴۵ تا ۳۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار مازاد در کشور تولید خواهد شد.
عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این موضوع که برای جلوگیری از معدوم‌سازی نمی‌توان مرغ مادر را از چرخه تولید خارج کرد، اظهار کرد: در صورتی که این اتفاق بیفتد در آینده کشور با کمبود جدی مرغ مواجه می‌شود و از این‌رو با تغییر سیاست‌ها باید کاری کرد که مرغداران از روی اجبار به چنین تصمیمی نرسند.
فارغی ادامه داد: یکی از گزینه‌های موجود در این حوزه خرید تخم‌مرغ‌های مازاد از سوی دولت است به این ترتیب که این حدود ۴۵ میلیون تخم‌مرغ از مرغدار خریداری شود تا به این ترتیب از سویی جلوی زیان ماهانه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی این صنعت گرفته شود و از سوی دیگر جوجه‌ها نیز معدوم نشوند.
وی در پاسخ به این سوال که دولت با این تخم‌مرغ‌ها چه کاری می‌تواند انجام دهد، اظهار کرد: بخشی از این تخم‌مرغ‌ها می‌تواند درون دستگاه قرار نگیرد و بدون نطفه به شکل تخم‌مرغ مصرفی تهیه شوند بخش دیگر نیز می‌تواند به مرغ تبدیل شود. در این فضا توقع ما این است که دولت این تخم‌مرغ‌ها را با قیمت تمام شده خریداری کند تا از سویی مرغدار زیان ندهد و از سوی دیگر از معدوم‌سازی جوجه نیز جلوگیری شود.
عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مرغدار امروز مقصر نیست، زیرا براساس تکلیف تولید کرده و برای آنکه ورشکست نشود باید حمایت‌های لازم را دریافت کند.
فارغی در پاسخ به این سوال که چرا نمی‌توان به صادرکردن این تخم‌مرغ‌ها فکر کرد نیز توضیح داد: ما در سال‌های گذشته با سیاست‌های متغیرمان شرایط بازار صادرات را بهم ریخته‌ایم، زیرا مصرف کننده خارجی منتظر ما نمی‌ماند تا ببیند چه برنامه‌ای برای صادرات در نظر می‌گیریم. وقتی در طول یک مدت کوتاه ما یکبار صادرات را ممنوع می‌کنیم، یکبار بر روی آن عوارض می‌گذاریم و یک بار اعلام می‌کنیم که صادرات مجاز است قاعدتا بازار صادراتی منتظر تغییر رویه ما نمی‌ماند.
عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در صورتی که در ماه‌های آینده سیاست‌ها اصلاح شود ما می‌توانیم در چند مرحله این مازاد تولید را صادر کنیم و در کنار ارزآوری برای کشور از معدوم‌سازی جوجه‌ها نیز جلوگیری شود.
در طول روز‌های گذشته انتشار فیلمی از معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه در ایران واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت. به دنبال این اتفاق مسئولان اعلام کردند که معدوم‌سازی جوجه‌ها مجاز نیست و باید جلوی این اتفاق گرفته شود.
با شیوع کرونا در ایران فعالان این عرصه می‌گویند که میزان مصرف مرغ در کشور حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و این موضوع به مازاد تولید منجر شده است.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->