مسیر تشییع پیکر شهید سید ابراهیم رییسی و همراهان در مشهدمقدس ویدئو | چرا شهید سید ابراهیم رئیسی می‌توانست سید محرومان باشد؟ برای همدردی با مردم ایران؛ تاجیکستان پخش برنامه و موسیقی شاد در رادیو و تلویزیون را ممنوع کرد شعب کشیک بانک‌ها فردا (۲ خرداد ۱۴۰۳) فعال هستند ادارات خراسان‌شمالی پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید برگزاری جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور در خصوص زمان انتخابات موحدی‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد حضور رئیس جمهور آذربایجان در سفارت ایران + عکس آیا انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود؟ غیبت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کیم جونگ اون: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود وزیر آب و هوای پاکستان: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد + فیلم شهدای خدمت در آغوش مردم تبریز | آغاز آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز + فیلم و عکس پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت آغاز‌به‌کار ششمین دوره مجلس خبرگان | این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظامِ اسلامیِ مردم‌سالار است آغاز مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری + فیلم ویدئو | درخواست شهید آیت‌الله رئیسی برای تعیین قبرش در حرم رضوی حضور مقامات خارجی در مراسم بزرگداشت شهیدان رئیسی و امیر عبداللهیان پیام تسلیت وزیر خارجه سوریه و رئیس اتحادیه آفریقا به رهبر معظم انقلاب حزب الله لبنان مراکز نظامی رژیم صهیونیستی را درهم کوبید + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

از کارنامه ۱۲ ساله قالیباف تا خودکامگی بنی‌صدر!

  • کد خبر: ۲۴۵۹۵
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
  • ۱
از کارنامه ۱۲ ساله قالیباف تا خودکامگی بنی‌صدر!
 مصطفی میرسلیم که به تازگی در مصاحبه‌ای گفته بود «رئیس مجلس نباید با تهدید و تطمیع انتخاب شود» در مصاحبه اخیر با روزنامه شرق بار دیگر به موضوع ریاست مجلس آینده پرداخته و معتقد است که هیچ کدام از نمایندگان برای رسیدن به کرسی ریاست بر دیگری برتری ندارند و همه آنها یکسان هستند.

به گزارش شهرآرا نیوز، او می گوید که قصد تخریب کسی را ندارد. مصداقی هم برای این موضوع ارائه نمی کند اما در پاسخ به این سئوال که «مثلا آقای قالیباف می‌تواند کرسی ریاست را تصدی کند یا شما همچنان که در انتخابات ریاست‌جمهوری مخالف او بودید، همچنان با ایشان مخالفید؟» ضمن رد مخالفت شخصی با افراد نسبت به مدیریت 12 ساله قالیباف در شهرداری نقدهایی را طرح می‌کند.

میرسلیم معتقد است که قالیباف «خدمات ارزنده‌ای» هم داشته اما ادامه می‌دهد: «ولی مگر می‌توان ساده‌لوحانه پنداشت که هیچ خدشه‌ای به اقدامات ۱۲‌ساله ایشان وارد نیست. اصل برادری ایمانی حکم می‌کند که پس از بررسی بی‌طرفانه و منصفانه و کارشناسانه نواقص و اشکالات تذکر داده شود و در این تذکر هم ضمن کنارگذاشتن خویشاوندی و سوابق همکاری و هم‌گروهی سیاسی و منافع احتمالی مشترک، مراحل تدریجی آن در نظر گرفته شود: نامه محرمانه، تذکر شفاهی دوستانه، نامه سرگشاده و... همه و همه درباره نوع عملکرد و تخلفات است. اصلا اگر چنان برخوردی درباره مسئولان انجام نشود، امر بر آنها مشتبه می‌شود و به خودکامگی گرفتار می‌شوند همان‌طور که بنی‌صدر گرفتار و ساقط شد.»

از میرسلیم با عنوان یکی از رقبای قالیباف هم یاد می کنند اما قطعا او مانند انتخابات ریاست جمهوری بدون همکاری پدرخوانده های اصولگرایی که از بیرون در حال نوشتن لیست و چینش هیات رئیسه هستند، راه به جایی نخواهد برد. با این حال میرسلیم روی نکته مهمی دست گذاشته است. او البته نگفته که «تذکرات شفاهی» یا «نامه های محرمانه»اش در مورد مدیریت قالیباف دقیقا چه بود، اما تاکید بر مساله روحیه خودکامگی موضوع مهمی است که بی دلیل میرسلیم به آن اشاره نکرده است. خصوصا آنکه در این میان به نام بنی صدر به عنوان فردی که معتقد بود، از مردم رای کسب کرده و دیگر حاضر نبود به حرف هیچ کس گوش کند، اشاره کرده است.

به این ترتیب این احتمال وجود دارد که میرسلیم در پس این اشاره به «کارنامه 12 ساله» قالیباف و «خودکامگی و بنی صدر» به دنبال بیان یک اختلاف عمیق در میان اصولگرایان با قالیباف باشد که این روزها بر سر رسیدن به ریاست مجلس بعد از کمک پدرخوانده ها حاضر نیست به حرف آنها گوش کند.

منبع: امتداد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
اقای نیکزادازجنس مردم وعملگراومناسب ریاست مجلس هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->