در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری
سرخط خبرها

اقتصاد؛ مهم‌ترین چالش دوران پساکرونا

  • کد خبر: ۲۴۶۱۷
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
اقتصاد؛ مهم‌ترین چالش دوران پساکرونا
به اعتقاد رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی شورای شهر کووید ۱۹ اقتصاد شهری را متضرر خواهد کرد
علیرضا ظهیری/شهرآرانیوز - مدیریت‌های شهری در کلان‌شهر‌ها علی‌رغم اینکه از نظر قانونی، محدودیت‌هایی برای مقابله با کرونا دارند، همانند بسیاری از دستگاه‌ها و البته مردم، برای مقابله با این ویروس پای کار آمده‌اند. با‌این‌حال بی‌توجهی به نهادی اثرگذار همچون پارلمان شهری درزمینه مهار کرونا، سبب انتقاد‌هایی در این زمینه شده و واکنش‌های اعضای شورا را به‌دنبال داشته است. رمضانعلی فیضی، عضو شورای شهر مشهد، می‌گوید منشأ برخی ضعف‌هایی که در موضوع کرونا با آن دست‌و‌پنجه نــرم مـــی‌کنیم، نبــود هـماهنگی بین‌دستگاهی است.
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در موضوع کرونا، مدیریت‌های شهری به‌ویژه در کلان‌شهرها، بیش از آنچه روی کاغذ و در عرف و ساختار اداری مرسوم است، مسئولیت‌شناسی کردند، گفت: از‌جمله کلان‌شهر‌هایی که در موضوع کرونا، مدیریت شهری‌اش به‌خوبی وارد عمل شد، شورای اسلامی و شهرداری مشهد بود که در این زمینه از هیچ کار و کمکی دریغ نکرد.
رمضانعلی فیضی با برشمردن کمک‌های مالی مدیریت شهری به بخش بهداشت و درمان شهر، تولید روزانه ماسک، ضدعفونی‌کردن معابر و خیابان‌های شهر درراستای مقابله‌با کرونا در مشهد گفت: شورای شهر مشهد برای ارائه تخفیفات و بخشودگی‌های مشاغل و صنوفی که با ما همکاری دارند، نیز مصوباتی داشته است.
وی افزود: از طرف دیگر در مدیریت شهری مشهد و شورای شهر، تدابیر مناسبی برای قطع زنجیره شیوع کرونا درنظر گرفته شده است؛ تعطیلی مقطعی مترو و اتوبوس‌رانی و اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری در خطوط اتوبوس‌رانی که از اول اردیبهشت به‌صورت محدود کار خود را آغاز کرده‌اند، ازجمله این تدابیر است.
فیضی تأکید کرد: خوشبختانه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری مشهد در حوزه مقابله با کرونا بسیار فعال بوده و نقش پیشتازی در این حوزه داشته است.
وی ادامه داد: البته اگر در ستاد‌های ملی، استانی و شهرستانی درراستای مقابله با کرونا با دستگاه‌های اثر‌گذار، هماهنگی‌های بیشتری صورت می‌گرفت، این دستگاه‌ها می‌توانستند مکمل اقدامات باشند و اگر رخداد و اتفاقی را شاهد هستیم که ضعفی در آن است، از این نبود هماهنگی ناشی شده، اما در‌مجموع در‌این‌زمینه، همه دستگاه‌ها نقش‌های خود را به‌خوبی ایفا کردند.
این عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه «ما همچنان در بحران کرونا به سر می‌بریم و چالش امروز نیز همین است»، افزود: باید تا پایان قطع زنجیره شیوع کووید‌۱۹، در میدان باشیم و با‌توجه‌به اینکه این موضوع نه یک مسئله شهری یا ملی، بلکه مسئله‌ای بین‌المللی است، باید تدابیری به وسعت بین‌المللی برای آن اتخاذ شود و با ورود همه اجزا و عناصر اثر‌گذار، سلامت جامعه را حفظ کرد. رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر، مهم‌ترین چالش در دوران پساکرونا را چالش اقتصادی اعلام کرد و گفت: امیدوار‌یم این بحران هر‌چه زودتر به پایان برسد، اما پس‌از پایان کرونا، اقتصاد ملی و اقتصاد شهری به‌شدت متضرر می‌شود و این موضوع، اثری منفی بر اقتصاد همه خانوار‌ها و درآمد‌های کشور، شهر ما و درآمد مدیریت شهری گذاشته است. وی ادامه داد: این اتفاق سبب شده است توان اقتصادی خانوار‌ها تضعیف شود؛ از همین‌رو دولت و همه دستگاه‌های حمایت‌کننده باید نگاهی حمایتی به مردم داشته باشند و آلبوم‌های بودجه‌ای و اخذ عوارض و مالیات از مردم را با توان و تاب اقتصادی مردم در نظر بگیرند و در این زمینه بازنگری کنند.
فیضی تأکید کرد: بی‌شک همه دستگاه‌ها باید از مردم حمایت کنند تا خانوار‌هایی که در این شرایط آسیب دیده‌اند، بتوانند با توان اقتصادی خود در امور مختلف مشارکت داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->