سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه مشتریان را جذب کرد؟

  • کد خبر: ۲۴۷۲۹
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه مشتریان را جذب کرد؟
در طول دوران قرنطینه برخی کالاها به محبوبیت ناگهانی رسیده‌اند که از تغییر سبک زندگی مردم با همه‌گیری ویروس کرونا روایت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، میلیاردها نفر در سراسر جهان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. این خانه‌نشینی با تغییر سبک زندگی، معادلات را در تمام بازارها بهم زده است. برخی از کالاها کمیاب شده‌اند، برخی از کالاها مثل نفت به شکل عجیبی ارزش‌شان را از دست داده‌اند و برخی دیگر از کالاها نیز ناگهان محبوب شده‌اند. 

«گروه تحقیقاتی گلیمپس»، که درباره روندهای دنیای اینترنت تحقیق می‌کند، آمارهایی را درباره کالاهای محبوب منتشر کرده که نشان از تغییر دفعتی سبک زندگی دارد. 

تحلیل نشانه‌های رفتاری صدها میلیون کاربر در سراسر وب، نشان می‌دهد که «دمبل ورزشی» یکی از کالاهایی است که علاقه به آن به طور ناگهانی افزایش یافته است. در طول ماه گذشته، محبوبیت دمبل ورزشی ۷۲۵ درصد بیشتر شده است. به این دلیل که عده زیادی حالا در خانه ورزش می‌کنند. 

از سوی دیگر، با کمبود دستمال توالت، علاقه به شیر آب دستشویی افزایش ۳۷۹ درصدی داشته است. بسیاری از مردم غربی، به دنبال آن رفته‌اند که برای سرویس‌های بهداشتی‌شان به سبک شرقی‌ها، شیر و شیلنگ آب تهیه کنند. 

همچنین محبوبیت صفحه نمایش خارجی و موس برای لپ‌تاپ نیز به ترتیب ۱۶۰ و ۸۵ درصد افزایش یافته است. این روند، حکایت از دورکاری در قرنطینه و نیاز به ابزاری دارد که کاربری لپ‌تاپ‌ها را برای کارهای طولانی مدت ساده کند. 

همه‌چیز در جهان تغییر کرده و تحلیل روندهای اینترنتی در میان کالاها نیز، حکایت از تغییر سبک زندگی دارد. 

اینفوگرافیک زیر که از پایگاه داده‌پردازی استاتیستا به فارسی برگردانده شده، روند محبوبیت کالاها را بر اساس پیمایش گلیمپس نشان می‌دهد: 

زیر که از پایگاه داده‌پردازی استاتیستا به فارسی برگردانده شده، روند محبوبیت کالاها را بر اساس پیمایش گلیمپس نشان می‌دهد: 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->