آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

علت سردردهای ایام روزه‌داری

  • کد خبر: ۲۵۰۱۳
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
علت سردردهای ایام  روزه‌داری
متخصص مغز و اعصاب گفت: افرادی که سردرد دارند چنانچه علت سردرد میگرن بوده و کنترل شده‌باشد با مصرف داروهایی می‌توانند، روزه بگیرند.
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی عظیمی افزود: سردرد می‌تواند علت‌های بسیار داشته باشد، اما علت اساسی سردرد‌های مرتبط با روزه‌داری عموما ناشی از گرسنگی و افت قند خون، ازدست دادن آب بدن، خواب ناکافی و قطع مصرف موادی که وابستگی ایجاد می‌کنند است.
وی ادامه داد: سردرد‌های میگرنی در ماه رمضان در این دوران تشدید می‌شوند، چون در این ایام علائمی مانند سردرد‌های عصبی، کاهش قند خون و کم آبی باعث افزایش اسید‌های چرب می‌شود که با راهنمایی و کمک پزشک معالج و ایجاد تغییرات مختصر در مصرف دارو می‌توانند روزه بگیرند.
وی گفت: در برخی بیماران مبتلا به میگرن، روزه گرفتن بدلیل کاهش قند خون منجر به عود حمله سردرد می‌شود و این مسئله بستگی به تجربه خود بیمار دارد و در هر حال در صورت عود حملات سردرد در حین روزه داری، پس از انجام ماه رمضان این مسئله برگشت پذیر است. به گفته این متخصص مغز و اعصاب، با توجه به حالت‌های خاصی که روزه داری در بدن انسان ایجاد می‌کند و تغییرات زندگی روزمره، ممکن است روزه موجب مضراتی برای بیماران دچار سردرد‌های تنشی و میگرن شود، این نوع از سردرد بر نیمی از سر تاثیر می‌گذارد و درد آن از ۲ ساعت تا ۷۲ ساعت ادامه خواهد داشت.
این متخصص افزود: علایم همراه با میگرن می‌تواند شامل حالت تهوع، استفراغ، افزایش حساسیت به نور و حساسیت به صدا باشد و درد به طور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش می‌یابد، از این رو با تغییراتی که بدن در حالت روزه پیدا می‌کند باید در خصوص میگرن و روزه داری تصمیم درستی اتخاذ شود.
عظیمی گفت: گرسنگی، خستگی، تشنگی، استرس، بی‌خوابی و بی‌نظمی در خواب و عادت‌های غذایی برای همه افراد در ماه رمضان اتفاق می‌افتد و همین موارد اثرات منفی بر روی میگرن گذاشته و موجب تشدید سردرد‌های میگرنی می‌شود و توصیه می‌شود افرادی که با روزه‌داری دچار تشدید درد‌های میگرنی شده، برای حفظ سلامتی از روزه گرفتن خودداری کنند، اما آن دسته از افرادی که دچار علائم نمی‌شوند می‌توانند روزه بگیرند.
وی تاکیدکرد: ورزش‌های سنگین، غذا‌های خاص (قهوه، شکلات، پنیر مانده، آجیل، مشروبات الکلی) و بو‌های خاص (بوی سیگار و عطر) می‌تواند باعث شروع حمله میگرن شود و میگرن در همه افراد به یک صورت تظاهر نمی‌کند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->