تصادف مرگبار در محور بردسکن - خلیل آباد با سه قربانی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) داروخانه‌ها با ۱۴۰۰ میلیارد چک برگشتی در آستانه ورشکستگی هستند پهبادهای آتش نشان جان ۶ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند+تصاویر حساب مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد از یک تا ۳ میلیون تومان شارژ شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معلمان آزاد با چه شرایطی می‌توانند در مدارس غیردولتی درس بدهند؟ زنگ خطر افزایش آلزایمر و زوال عقل در ایران به صدا درآمد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری روی میز کمیسیون اجتماعی مجلس سیل ارتباط سبزوار با مرکز بخش "روداب" را قطع کرد (۲۱ اردیبهشت) جزییات کمتر شنیده شده پرونده یسنا از زبان خبرنگاری که گم شدن او را رسانه‌ای کرد نجات رانندگان نیسان و وانت از درون سیلاب توسط آتش نشانان (۲۱ اردیبهشت) ممنوعیت‌های دارویی سفر حج اعلام شد رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: متوسط رشد تعرفه سالانه در حدود ۲۱ درصد است و نرخ تورم ۵۰ درصد آیا مدارس مشهد فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا مدارس تهران فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت) توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شرایط نگهداری محلول ضدعفونی‌کننده و الکل در خودور

  • کد خبر: ۲۵۲۳۵
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
شرایط نگهداری محلول ضدعفونی‌کننده و الکل در خودور
رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: شیوه نگهداری محلو‌ل‌های ضدعفونی‌کننده مختلف است، اما بهتر است مواد ضدعفونی‌کننده در ظروف دربسته کوچک باشد و دور از حرارت و گرما نگهداری شود که در اثر حرارت یا آفتاب تبخیر نشود. حجم ظرف کوچک باشد و آن را مدام پر کنید و در سایه قرار دهید.

تکتم جاوید/ شهرآرانیوز، دكتر بيژن ملائكه‌ نيكوئی افزود: به‌جای قراردادن ظرف بزرگ، الکل را در ظروف کوچک نگهداری و مدام آن را پر کنید. همچنین بهتر است فراورده‌های حاوی الکل به‌صورت اسپری استفاده شود که حجم قابل استفاده در هر نوبت کمتر شود، زیرا حجم زیاد باعث خشکی پوست یا مخاط می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون 4نوع ضدعفونی‌کننده در دسترس مردم قرار دارد که بر پایه الکل، ایزوپروپیل الکل، آب‌اکسیژنه یا بنزال کونیوم کلراید است که گاهی ممکن است ترکیبی از 2نوع باشد. شیوه نگهداری هرکدام این محلول‌ها کمی متفاوت است.
استاد گروه فارماسیوتیکس دانشکده داروسازی مشهد گفت: به یاد داشته باشید که آب‌اکسیژنه را باید دور از تابش نورخورشید و در ظروف تیره‌رنگ نگهداری کنید.
دكتر ملائكه‌ نيكوئی افزود: لازم است محلول الکل برای ضدعفونی بین 70 تا 85درصد باشد. در غیر این صورت الکل 96درصد برای ضدعفونی‌کردن مؤثر نیست.
وی ادامه داد: مواد ضدعفونی‌کننده را هم باید مانند داروهای دیگر در هوای 22 تا 25درجه نگهداری کرد که همان دمای محیط خانه است.
وی یادآور شد: انواع فراورده‌های ضدعفونی‌کننده ژل و اسپری را حتما از برندهای معتبر تهیه کنید که کیفیت و درصد الکل آن صحیح باشد و همچنین از تاریخ تولید و انقضای آن مطلع باشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->