نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟ تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
سرخط خبرها

گردشگری در مدیریت شهری نیازمند اصلاح ساختار است

  • کد خبر: ۲۵۴۳۲
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
گردشگری در مدیریت شهری نیازمند اصلاح ساختار است
رئیس جدید کمیته گردشگری شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های مدیریت شهری در گردشگری، به اصلاح ساختارها و بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های موجود احتیاج است.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، نرگس شالچیان با اظهار این مطالب افزود: اکنون سخن گفتن از اقداماتی که در مجمع کشوری گردشگری خواهیم داشت، قدری زود است. اما می‌توان به این نکته اشاره کرد که اهم اقدامات ابتدایی ما، بازنگری در تعریف هرآنچه که به گردشگری شهری نزدیک باشد، خواهد بود.

وی تصریح کرد: تجربه ارزشمندی را در زمینه گردشگری در مدیریت شهری در ۲ سال گذشته به دست آوردیم که مهم‌ترین آن، تقویت و توسعه زیرساخت‌های شهری برای ماندگاری گردشگر و زائر بوده است؛ در واقع باید گفت که رسالت شهرداری‌ها، آفرینش امکانات لازم برای ماندگاری مسافر در شهر است.

شالچیان ادامه داد: البته این نکته، به مثابه دخالت در شرح وظایف نهاد‌های متولی گردشگری در استان نیست، بلکه تکمیل‌کننده پازل اقدامات حوزه گردشگری است. به عنوان مثال راه‌اندازی ستاد خدمات میزبانی در شهرداری مشهد، برای تعامل و هم‌افزایی بیشتر با نهادهایی، چون آستان قدس، میراث فرهنگی و معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی بود و هدف ما در این ستاد، تقویت هماهنگی با ارگان‌های یادشده بوده است.

معاون امور گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از ایجاد یک پنجره واحد در تصمیمات مجمع ملی گردشگری سخن گفت و افزود: تمام جلساتی که در آینده برگزار و تصمیماتی که در مجمع گرفته خواهد شد، مبتنی بر مشورت و طوفان فکری در تمام شهرداری‌های کلان‌شهر‌های کشور خواهد بود؛ در واقع برآنیم تا با ایجاد یک پنجره واحد، اهداف عالی مجمع را به فراخور ظرفیت‌های هر شهر پیش ببریم.

گردشگری، از منافع ملی ماست

شالچیان به موضوع کرونا و آسیب‌های آن به زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا و تبعات آن باعث شد تا به نظر برخی کارشناسان، صنعت گردشگری با پسرفتی معادل ۷ سال مواجه شود و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را ببیند.

وی ادامه داد: گردشگری در شرایط امروز از جمله منافع ملی و محرک اقتصاد و تولید پویا به حساب می‌آید و تمام دستگاه‌های مرتبط با گردشگری باید برای تقویت مجدد آن بکوشند. شهرداری‌ها نیز به سهم خود ورود می‌کنند تا زمینه‌های لازم برای رونق دوباره گردشگری را فراهم کنند.

شالچیان از ارائه بسته تشویقی حمایت از گردشگری مشهد در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد و گفت: این بسته، تشویقی و براساس گردشگری از مبدأ تنظیم شده است و هدف آن، ایجاد تسهیلات لازم و ارزان برای مسافران و زائرانی خواهد بود که با اعلام وضعیت سفید در مشهد، به قصد زیارت حرم امام رضا (ع) به این شهر مشرف خواهند شد.

شالچیان توضیحات بیشتر این طرح را به بعد از تصویب در کمیسیون فرهنگی شورای شهر موکول کرد و گفت: رسالت این طرح، کمک‌رسانی همه‌جانبه مدیریت شهری به گردشگری شهری خواهد بود و در صورت تصویب، مشهد نخستین شهری خواهد بود که تمام امکانات خود را در راستای بهبود صنعت گردشگری بسیج خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->