صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران برنامه‌های تلویزیون به‌مناسبت شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی + زمان پخش فیلمنامه‌نویس مشهدی: آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم رضا میرکریمی: خبر تلخی بود پیام تسلیت «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد در پی شهادت رئیس‌جمهور پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزهٔ هنری در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی برگزاری سوگواره شعر درپی شهادت رئیس‌جمهور ایران + جزئیات بغض احمد نجفی شکست | امیدوارم راه «شهید رئیسی» گم نشود سریال «عاشورا» در شبکه دو سیما + زمان پخش موسوی‌مهر: شهدای حادثه اخیر، گلچینی از همه خوبی‌ها بودند | حلاوت خدمات شهید رئیسی از کام ملت پاک نمی‌شود + فیلم اشاعه فرهنگ رضوی با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری | گزارشی از مراسم اختتامیه جشنواره هنر‌های نمایشی رضوی
سرخط خبرها
مستندی که جنبش‌های محیط‌ زیست می‌خواهند جلو انتشارش را بگیرند

«سیاره انسان‌ها»، اثری خطرناک، گمراه‌کننده و مخرب

  • کد خبر: ۲۵۵۷۹
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
«سیاره انسان‌ها»، اثری خطرناک، گمراه‌کننده و مخرب
متخصصان آب‌وهوایی خواستار توقف نمایش مستند «سیاره انسان‌ها»، به تهیه‌کنندگی مایکل مور، به دلیل ارائه اطلاعات اشتباه و گمراه‌کننده شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از گاردین، دانشمندان آب‌وهوا و فعالان محیط ‌زیست اعلام کردند مستند جدید «سیاره انسان‌ها» به تهیه کنندگی مایکل مور، مستندساز مشهور آمریکایی، در نقد «جنبش زیست‌محیطی سبز» اثری خطرناک، گمراه‌کننده و مخرب است که باید از نمایش آن جلوگیری شود.

مستند «سیاره انسان‌ها» که هفته گذشته و هم‌زمان با روز زمین توسط مایکل مور، تهیه‌کننده این فیلم، منتشر شد، بیان می‌کند ماشین‌های برقی و انرژی خورشیدی غیرقابل اعتماد هستند و برای کارکرد به سوخت‌های فسیلی وابسته‌اند. این مستتند همچنین به انتقاد از ال‌گور، فعال محیط زیست و سیاست‌مدار آمریکایی، به دلیل حمایت از فناوری‌های ناقص به جای ارائه راهکارهای مناسب و واقعی برای بحران آب‌وهوایی پرداخته است.

در پی واکنش‌های جدی دانشمندان و فعالان کتابخانه آنلاین ویدئو به‌طور موقت نمایش این مستند را متوقف کرده و آن را مملو از اطلاعات نادرست خوانده است. نسخه آنلاین این مستند در شبکه اجتماعی یوتیوب تاکنون بیش از سه میلیون بازدید داشته است.

جاش فاکس، کارگردان مستند «سرزمین گاز»، با نوشتن نامه‌ای که به امضای بسیاری از دانشمندان و فعالان محیط زیست رسیده است خواستار جلوگیری از نمایش این مستند شد و آن را به‌طور شوکه‌کننده‌ای گمراه کننده، احمقانه و شامل ادعاهای نادرست درباره انرژی‌های تجدیدپذیر توصیف کرد.

مستند «سیاره انسان‌ها» پیش از این در جشنواره فیلم «تَروِرس سیتی» نیز به نمایش گذاشته شده بود و مایکل مور آن را مهم‌ترین فیلم نمایش‌داده‌شده در تاریخ ۱۵ساله‌ جشنواره معرفی کرد. جف گیبز، نویسنده و کارگردان این مستند، نیز از متخصصان محیط زیست خواسته به جای تمرکز بر روی فناوری‌های جدید، هدف خود را روی رشد بی‌رویه اقتصاد و جمعیت جهانی معطوف کنند.

انرژی‌های تجدیدپذیر از گذشته تاکنون به عنوان جایگزینی گران و غیرقابل اعتماد از سوی کمپانی‌های نفت و گاز و لابی‌های طرف‌دار آن‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرد که تلاش‌های دانشمندان برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و گرمای جهانی را بی‌ارزش قلمداد می‌کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->