سرخط خبرها

اوکی از پاستور، تردید در سئول

  • کد خبر: ۲۵۷۷۸
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
اوکی از پاستور، تردید در سئول
باوجود اعلام رئیس‌جمهور، فدراسیون فوتبال همچنان برای شروع لیگ برتر تردید دارد.
درحالی‌که رئیس‌جمهور روز گذشته در پایان جلسه ستاد کرونا دستور بازگشایی برخی صنوف ازجمله مراکز ورزشی را صادر کرد، اما هنوز در فدراسیون فوتبال تصمیمی برای شروع دوباره لیگ برتر فوتبال گرفته نشده است.
 
دیروز پس از پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا، رئیس‌جمهور از بازگشایی برخی صنوف ازجمله مراکز ورزشی به شرط تجمع‌نکردن خبر داد که این موضوع به‌منزله بازگشت زودهنگام تیم‌ها به تمرینات و در ادامه شروع مسابقات است. حسن روحانی گفت: برخی از صنوفی که ممنوع بودند، حتی در بخش‌های قرمز نیز بازگشایی می‌شوند؛ مثل آرایشگاه‌ها، برخی مراکز ورزشی و مراکز کشوری، البته در حدی که تجمع نباشد. بازگشایی ما خیلی با آرامش و پلکانی خواهد بود، اما درعین‌حال از یاد هم نمی‌بریم کرونا همچنان هست و ممکن است روزی با اوج هم روبه‌رو شود. برای آن اوج باید از امروز فکر کنیم، هم از لحاظ تجهیزات و هم کالای اساسی؛ این دو اگر در کشور آماده باشد، مردم نگرانی ندارند.

رقابت‌های فصل جاری فوتبال ایران درپی شیوع کرونا از اوایل اسفند۹۸ تعطیل شد و به حالت قرنطینه درآمد، اما حالا با این اتفاق شرایط ازسرگیری آن فراهم شده است. البته اظهارات رئیس‌جمهور به معنای حضور تماشاچیان نیست و اگر مسابقات آغاز شود، باید شاهد سکو‌های خالی در استادیوم‌ها باشیم. ضمن اینکه پیش از این نیز اعلام شده بود که فوتبال به‌صورت پلکانی شروع خواهد شد و درواقع ابتدا تمرینات و سپس مسابقات آغاز می‌شود. بااین‌همه درحال‌حاضر مسئله اصلی واکنش فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. باوجود اصرار فراوان برخی تیم‌ها برای لغو کامل فصل جاری، سازمان لیگ بار‌ها اعلام کرده که برای شروع مسابقات به تیم‌ها ۳ هفته فرصت می‌دهد تا آمادگی لازم را به دست آورند و سپس مسابقات را در زمان کوتاهی برگزار می‌کند و به پایان می‌رساند. با اینکه سئول‌نشینان موضع خود را درباره شروع رقابت‌ها اعلام نکرده‌اند، انتظار می‌رود ظرف ساعت‌ها و روز‌های آینده پروتکل برگزاری تمرینات تیم‌ها و تاریخ شروع فصل جدید اعلام شود. غلامرضا بهروان در روز‌های گذشته گفته بود که تقویم رقابت‌های فصل جدید آماده شده است و در انتظار مجوز ستاد مقابله با کرونا هستیم.

۲۰ اردیبهشت هم تمرینات آغاز نمی‌شود
سرپرست فدراسیون پزشکی‌ورزشی می‌گوید باوجود اعلام رئیس‌جمهور، خوش‌بین نیست که اجازه تمرینات تیم‌ها حتی در ۲۰ اردیبهشت صادر شود. خلیلیان درباره اینکه جلسه تصمیم‌گیری برای شروع تمرینات تیم‌های فوتبال چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: این مسئله بستگی به این دارد که ستاد مقابله با کرونا چه تصمیمی بگیرد. ما مکاتبات و پیگیری‌های خودمان را انجام داده‌ایم، ولی مطمئن نیستیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی در ستاد مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت خواهد افتاد. وی درباره اینکه روز‌های پانزدهم و بیستم اردیبهشت به عنوان زمان شروع تمرینات در بین اهالی فوتبال مطرح شده است، گفت: واقعا، چون این موضوع، موضوع حساسی است، نمی‌شود گمانه‌زنی کرد. وزارت ورزش به فکر سلامت ورزش‌کاران و جامعه ورزشی است. امیدواریم با خرد جمعی و دیدگاه‌های کارشناسی و تخصصی مانند متخصصان عفونی و اپیدمیولوژی که در شأن خود ستاد کروناست، تصمیم‌گیری شود.
 
سرپرست فدراسیون پزشکی‌ورزشی درباره اینکه با توجه به زمان برگزاری جلسه به نظر می‌رسد زمان آغاز تمرینات ۱۵ اردیبهشت نیست، عنوان کرد: بعید است و به نظرم حتی ممکن است بعد از بیستم اردیبهشت باشد. به خاطر احتیاط‌هایی که برای فوتبالیست‌ها یا دیگر ورزش‌کارانی که ممکن است در خطر قرار بگیرند، در نظر گرفته می‌شود. باید ببینیم ستاد کرونا با آخرین نظرسنجی‌ها و رایزنی‌ها چه تصمیمی خواهد گرفت. سرپرست فدراسیون پزشکی‌ورزشی درباره اینکه برخی تیم‌های لیگ برتر، مخفیانه و به صورت گروهی تمرین می‌کنند، اظهار کرد: ممکن است برخی که به‌دنبال شرایط خاصی هستند، گزارشاتی بدهند؛ اما هیچ‌کدام مستند نیست. اگر گزارش مستند بیاید، مطمئنا بازرسان ما به‌موقع در محل حاضر می‌شوند و رسیدگی می‌کنیم. سرپرست فدراسیون پزشکی‌ورزشی درخصوص اینکه به نظر می‌رسد برای شروع تمرینات مسابقات با سازمان لیگ اختلاف نظر دارند، گفت: مسئله اختلاف‌نظر در همه جای دنیا وجود دارد؛ از فیفا گرفته تا اتحادیه فوتبال اروپا و کشور‌هایی که لیگشان را تعطیل کرده‌اند. اختلاف‌نظری که باعث شکاف بین فدراسیون پزشکی‌ورزشی و سازمان لیگ یا دیگرارکان ورزشی کشور باشد، وجود ندارد. حداقل شخص خود من واقعا چنین‌اتفاقی را نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام.

طرح تمرینات سه‌نفره
به نظر می‌رسد بعد از اعلام دیروز رئیس‌جمهور مبنی بر بازگشایی ورزشگاه‌ها بدون حضور تماشاگر، تکلیف ازسرگیری مسابقات لیگ برتر نیز مشخص شود. گفته می‌شود طرحی آماده شده که مسابقات زیرنظر فدراسیون پزشکی‌ورزشی و ستاد مقابله با کرونا برگزار شود. این طرح، مجوز تمرینات با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را از تاریخ هفدهم اردیبهشت صادر می‌کند و تمرینات تیم‌ها موقت به‌صورت گروه‌های سه‌نفره بازیکنان خواهد بود. احتمالا تمرینات سه‌نفره تا تاریخ بیست‌وپنجم اردیبهشت ادامه خواهد یافت و بعد از بهترشدن شرایط، تمرینات به‌صورت گروهی پیگیری می‌شود. در صورت اجرایی‌شدن این طرح، لیگ برتر فوتبال ایران در تاریخ ۲۲ خرداد بازگشایی خواهد شد. همه این‌ها درحالی است که کماکان برخی تیم‌ها با تاریخ ذکرشده موافق نیستند و درخواست دارند تمرینات سه‌نفره تا پایان ماه رمضان ادامه یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->