سرخط خبرها
معاون دانشجویی دانشگاه تهران:

فقط دانشجویان دکترا اجازه حضور در دانشگاه را دارند/ دانشگاه‌ها نمی‌توانند تولید علم را متوقف کنند

  • کد خبر: ۲۶۴۴۱
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
فقط دانشجویان دکترا اجازه حضور در دانشگاه را دارند/ دانشگاه‌ها نمی‌توانند تولید علم را متوقف کنند
معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: تاکنون فقط به دانشجویان مقطع دکترا که فعالیت در آزمایشگاه‌ها، مزرعه، بیمارستان و… برای آن‌ها ضروری است و به استفاده از سرا‌های دانشجویی نیاز ندارند، اجازه حضور فیزیکی در دانشگاه داده شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، سعیدحبیبا در نشست معاونان دانشجویی دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه تهران که به‌صورت مجازی برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها نمی‌توانند تولید علم را متوقف کنند و ویروس کرونا تا مدت‌ها میهمان جوامع بشری خواهد بود، اما باید با مدیریت صحیح تلاش کنیم شرایط را به روال عادی بازگردانیم و یکی از مهم‌ترین راه‌های مدیریت این شرایط، رعایت بهداشت فردی، عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی درخصوص بازگشایی دانشکده‌ها، پردیس‌ها و سرا‌های دانشجویی و حضور فیزیکی دانشجویان تصریح کرد: در این زمینه دانشگاه تهران، تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کروناست. تا این مرحله اجازه حضور فیزیکی به دانشجویان مقطع دکترا که حضور در آزمایشگاه‌ها، مزرعه، بیمارستان و… برای آن‌ها ضروری است و در عین حال نیازی به استفاده از سرا‌های دانشجویی ندارند، داده شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشجویان مقطع دکترا باید درخواست خود را از طریق سامانه گلستان ارسال کنند که پس از تأیید استاد راهنما، گروه مربوط، آموزش دانشگاه و همچنین کسب گواهی سلامت از اداره کل بهداشت و درمان، می‌توانند در دانشگاه حضور یابند. پس از ارزیابی وضعیت حضور این دانشجویان، بعد از دو هفته درباره دانشجویانی که نیاز به سرای دانشجویی دارند، تصمیم‌گیری خواهد شد.
در این جلسه درباره موضوعات مختلفی مانند نحوه اجرای دستورالعمل بهداشتی بازگشایی دانشکده‌ها و پردیس‌ها برای حضور دانشجویان مقطع دکترا، نحوه توزیع غذای احتمالی در صورت حضور فیزیکی دانشجویان، بررسی وضعیت پیمانکاران سلف‌سرویس‌ها و بوفه‌ها در دو ماهه اخیر و مناقصه غذای سلف‌سرویس‌ها برای سال جدید تحصیلی، بحث و تبادل‌نظر شد.
 

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و سخن‌گوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، پیش از این درباره آخرین آمار ویروس کرونا تا ۲۰ اردیبهشت گفته بود: آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۵۸۹ نفر جان خود را از دست دادند.
وی گفت: خوشبختانه ۸۵ هزار و ۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند و ۲۶۹۶ نفر از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر و الطاف حق بهبود پیدا کنند.
سخن‌گوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در ایران ۷/۲ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۶/۵ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۲/۸ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->