خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

۴۹ تیم سازمان‌دهی‌شده مشهد را ضدعفونی می‌کنند

  • کد خبر: ۲۶۹۰۷
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
۴۹ تیم سازمان‌دهی‌شده مشهد را ضدعفونی می‌کنند
در حوزه ضدعفونی محلات حاشیه شهر نزدیک به ۱۰۰۰ شهروند در قالب ۴۹ تیم سازمان‌دهی‌شده در ۱۲ منطقه شهر عملیات ضدعفونی انجام می‌دهند.
به گزارش شهرآرانیوز، در مدت دو ماهه فعالیت اداره آموزش سازمان در حوزه ضدعفونی محلات حاشیه شهر نزدیک به ۱۰۰۰ شهروند در قالب ۴۹ تیم سازماندهی شده در ۱۲ منطقه شهر، عملیات ضدعفونی را انجام داده و فعالیت‌هایی مانند ضدعفونی خیابان‌ها، توزیع بسته‌های معیشتی، مشخص نمودن افراد ناقل و درگیر را انجام داده و تأثیر زیادی در کنترل گسترش و ایجاد آرامش عمومی در کلان شهر مشهد داشته‌اند.

با اعلام شروع طرح در اسفندماه جلسات برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف به صورت مستمر در اداره آموزش سازمان تشکیل و همکاران این اداره نظرها و برنامه‌های کارشناسی خود را با همکاران به اشتراک قرار می‌گذارند.
 
با هدف پوشش کامل شهر و تسهیل در مدیریت فعالیت‌های حوزه شهروندی، از بین فعالان و افراد شاخص در هر منطقه، نماینده‌ای به صورت داوطلبانه معرفی و پس از توجیح و آموزش‌های لازم، تمام فعالیت‌های ضدعفونی در مناطق با هماهنگی این نمایندگان صورت می‌پذیرد.

همچنین در راستای پشتیباتی و تحویل اقلام و تجهیزات حفاظت فردی ۴۹ گروه فعال آمادگی خود را اعلام کردند، در این مدت ۹۳ کیلوگرم پودر خشک، ۲۶۳ عدد دستگاه پمپ، ۱۴۰۰ لباس و گان، ۶۰۰۰ ماسک مورد استفاده و ۵۰۰ نفر ساعت آموزشی بوده است.

با هدف نظم‌دهی و رعایت اصول گندزدایی، مسئولان مناطق در هر سه روز جهت دریافت تجهیزات فردی همچون ماسک، دستکش، گان و کلر خشک و ارائه گزارش فعالیت‌ها به مرکز آموزش سازمان فراخوانده می‌شوند.
همچنین با هدف آموزش نحوه صحیح گندزدایی معابر و فضا‌های لازم و نیز استفاده درست از اقلام تحویلی به داوطلبان، کارشناسان اداره آموزش به صورت دوره‌ای در مناطق حضور پیدا کرده و اقدام به آموزش نکات لازم کرده‌اند.

محلات و خیابان‌های ضدعفونی شده در منطقه یک شامل سناباد، گوهرشاد، سعد آباد، راهنمایی، آبکوه، سجاد و فلسطین، منطقه دو شامل توس، نوده، جانباز، فرامرزعباسی، هدایت، ایثارگران، شفا، هنرور، شفا و عامل، منطقه سه شامل بولوار طبرسی، رسالت، راه‌آهن، فاطمیه، سیس‌آباد، خواجه‌ربیع، بلال، مهرگان و دروی و منطقه چهار نیز شامل شهید قربانی، پنجتن، میثم، تلگرد، ابوذر، وحید، طلاب و ایثار می‌شود.

همچنین محلات ضدعفونی شده در منطقه پنج شامل نیزه، شهید آوینی، ثامن، مهدی آباد، مهرآباد، حسین آباد، سجادیه و رضاییه، منطقه ۶ شامل شهید باهنر، انصار، اروند، موعود، بولوار حر، امیرآباد، شهرک شیرین، کارمندان و اروند، منطقه هفت نیز خیابان‌های عنصری، کوشش، ایمان، المهدی، صبا، سیدی، پروین اعتصامی، عسگریه و ابوذر است. علاوه بر آن محلات ضدعفونی شده در منطقه هشت شامل کوهسنگی، شهید بهشتی، امام خمینی، خرمشهر، ده دی، امام رضا (ع)، جنت، دانش و سراب، منطقه ۹ شامل آب و برق، اقبال، حافظ، سرافرازان، بهارستان، رضا شهر و چهار چشمه، منطقه ۱۰ شامل ایثار گران، امام هادی (ع)، رازی، استاد یوسفی، امامیه، حجاب، شاهد، لشگر، فرهنگیان و رسالت است.

محلات ضدعفونی شده در منطقه ۱۱ نیز شامل زیبا شهر، آزاد شهر، سیدرضی، فرهنگ، دانشجو، تربیت، شریف، تربیت، فارغ التحصیلان و صدف و محلات منطقه ۱۲ نیز شامل الهیه، اقدسیه، محمدیه، امیریه، میدان نمایشگاه و چهاربرج می‌شود.

با توجه به حضور جمع زیادی از شهروندان در مراکز حساس مانند مراکز بهداشتی و جایگاه‌های سوخت، گروه‌های داوطلب در هر منطقه در ایام مختلف و با هماهنگی قبلی با اداره آموزش سازمان و مراکز مشخص شده به ضدعفونی این مراکز اقدام کرده‌اند.

با شروع ماه مبارک و لزوم استمرار فعالیت گروه‌های داوطلب در مناطق، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در اداره آموزش، گروه‌های داوطلب و جهادی در کنار فعالیت‌های گذشته اقدام به تامین و تهیه بسته‌های معیشتی، شناسایی افراد نیازمند و توزیع بسته‌های حمایتی نمودند. لازم به ذکر است فعالیت گروه‌های داوطلب و جهادی به صورت هر روزه از ساعت ۲۱ آغاز و تا لحظاتی پیش از لحظات ملکوتی سحر ادامه پیدا می‌کند.

همچنین به همت تیم‌های جهادی نزدیک به ۲۰۰۰ بسته حمایتی تهیه و توزیع شده و روزانه به صورت میانگین ۲۰۰ نفر از آتش‌نشانان داوطلب و گروه‌های جهادی در برنامه‌های این اداره فعالیت مستمر دارند.
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->