اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
گزارشی از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷؛ پاسخ‌گوی ۲۴ ساعته شهروندان

پیام شما روی میز شهردار مشهد است

  • کد خبر: ۲۷۰۸۶
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
  • ۳۰
پیام شما روی میز شهردار مشهد است
بیش از ۲ دهه پیش بود که شهرداری مشهد در کشور پیشگام شد و مرکز ارتباطات مردمی را راه‌اندازی کرد.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، البته آن زمان شهردار وقت هنوز به یقین نرسیده بود که پیام‌های مردمی به شهرداری، می‌تواند موجب افزایش سرمایه‌های اجتماعی و بهبود عملکرد این سازمان اجرایی بزرگ شهری بشود.

اما اگر بخواهیم نقبی به پیشینه این مرکز در مشهد بزنیم، به شماره ۱۲۰ می‌رسیم. ۳ رقمی که ابتدا مردم با شماره‌گیری آن توانستند روی خط ارتباطی بیایند و درددل کنند. از بوی جوی آب کوچه‌شان بگویند، از صدای ناشی از ساخت‌وساز مجاور منزلشان و به‌طور کلی از هر موضوعی که می‌توانست به شهرداری مربوط باشد یا نباشد، بگویند.
 
به قول یکی از اپراتور‌های ۱۳۷، هنوز هم شهرداری بزرگ‌ترین شنونده صحبت‌های مردم یک شهر است، چرا که برخی شهروندان نمی‌دانند روی صحبتشان باید به کدام سازمان یا نهاد دولتی یا غیر دولتی باشد.

حالا همه کلان‌شهر‌ها و بیش از ۴۱ شهر ایران با شماره ۱۳۷ آشنا هستند و این عدد ۳ رقمی را که گویا در خاورمیانه به یک شماره مرکزی تبدیل شده است، بیش از پیش به رسمیت می‌شناسند.

مدت آشنایی مردم شهر ما هم با این شماره به ۱۸ سال قبل یعنی سال ۱۳۸۰ برمی‌گردد که شماره ۱۲۰ به ۱۳۷ تغییر کرد و تا امروز پاسخ‌گوی شهروندان زیادی بوده است. ما قرار است برای اولین‌بار وارد همین مرکز بشویم که خط مقدم دریافت تماس‌های مردمی است؛ جایی که ۳۸ کارشناس صبور و مطلع، به خواسته‌های یک شهر ۳ میلیون نفری گوش جان سپرده‌اند.

کمتر از ۳۰ ثانیه استراحت
اینجا جایی برای شنیده‌شدن است. فصل آغاز گفتگو‌های یک شهری که روبه‌تحول و توسعه می‌رود. یک شهر مدرن که شعاری از جنس هوشمندسازی دارد. با یک آمار ساده شروع می‌کنیم، در فصل پاییز امسال به صورت میانگین در هر تماسی که با مرکز ۱۳۷ برقرار شده است، شهروندان ۳ دقیقه با کارشناسان صحبت کرده‌اند. آمار بعدی تعداد تماس‌های تلفنی است؛ ۱۰۰ هزار ارتباط تلفنی در یک فصل.
 
این یعنی اینکه ۳۰۰ هزار دقیقه پای حرف مردم نشستن، یعنی ۵۰۰۰ ساعت مداوم یا بیش از ۲۰۸ روز کامل اقدام و پیگیری برای برطرف کردن مشکلات؛ مشکلاتی که مهم نیست چه ماهیتی داشته باشد، بلکه اصل اول ثبت و پیگیری است و اعلام نتیجه.

رمضانی، می‌گوید: این آمار فقط گوشه‌ای از حجم کاری، در یکی از حوزه‌ها یعنی «دریافت» است. در اینجا به صورت ۲۴ ساعته پیام‌ها دریافت می‌شود. دریافت تمام‌وقت پیام‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در زمان بحران‌هایی از جنس مسائل آب‌وهوایی، به شدت تماس‌ها افزایش پیدا می‌کند. این درحالی است که در شرایط مساوی، کارشناسان این مرکز بین ۲ تماس، کمتر از ۳۰ ثانیه فرصت استراحت دارند و فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنند.

وی اضافه می‌کند: شیوه کار در اینجا فرایندی زنجیروار دارد؛ پس از آنکه پیام دریافت شد، به واحد پاسخ‌گویی ارجاع می‌شود. واحد پاسخ‌گویی موظف است پیام را به صاحب اصلی‌اش، یعنی مسئولان مرتبط در سازمان‌ها و مناطق مختلف شهرداری ارجاع بدهد.
 
مدیر مرکز ارتباطات مردمی بیان می‌کند: پاسخ‌گویی باید از سمت مسئولان باشد و از کانال آن‌ها به دست کارشناسان ۱۳۷ برسد. حوزه دریافت، کارش دست‌به‌دست کردن درست امانت است؛ ابتدا پیام یک شهروند به مسئول مربوط و دوم پاسخ مسئول مربوط به شهروند ارجاع می‌شود. البته این حوزه تصمیم می‌گیرد که جواب چطور به شهروند منتقل شود. در مسائلی که خیلی خاص و جدی است، کارشناسان با شهروند تماس می‌گیرند و سعی می‌کنند با برقراری ارتباط کلامی توضیح دهند فعلا به دلیلی که بیان می‌شود، امکان انجام درخواست شما نیست و او را اقناع کنند تا رضایتش جلب شود. اما در مواردی که پاسخ کوتاه و روشن است، با ارسال پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

رمضانی می‌گوید: روزانه در این مرکز، با مناطق و سازمان‌ها ارتباط برقرار می‌شود و در صورتی که پیام‌ها بی‌پاسخ مانده باشند، عدم ارسال جواب‌ها را جویا می‌شوند. استفاده از ابزار آمار باعث می‌شود مسئولان با نگاهی به آمار پاسخ‌گویی‌شان، عملکرد خودشان را در پاسخ‌گویی به شهروندان ارزیابی کنند. به این موارد، مرکز افکارسنجی را نیز اضافه کنید که میزان رضایت شهروندان از خدمات انجام شده را می‌سنجد.

همه تماس‌های تلفنی اهمیت دارند
رمضانی می‌گوید: جامعه‌ای داریم که مسائل اجتماعی در آن رو به ازدیاد است و تاب‌آوری مردم به شدت پایین آمده است. مردمی که روزانه خشونت‌هایی در رفتارهایشان بروز می‌دهند و وقتی با ما تماس می‌گیرند، باید با حل مشکلاتشان آن‌ها را آرام کنیم. وقتی این کار انجام می‌شود، اعتماد و رضایتشان به شهرداری افزایش پیدا می‌کند و سرمایه اجتماعی‌ای که در شهر مشهد به شدت افول پیدا کرده است، بیشتر می‌شود.

او می‌گوید: در اینجا هیچ تماس تلفنی‌ای بدون ارزش و بی‌اهمیت نیست، از افتادن لاشه یک حیوان مقابل یک منزل مسکونی که بوی تعفنش اهالی را منزجر کرده است تا سقوط یک اصله درخت. روزانه مسائل فوری و خطری زیادی به ما اطلاع داده می‌شود که برای یک چندین نفر از شهروندان اهمیت دارد.
 
 
پیام شما روی میز شهردار مشهد است
فرهنگ شهروندی از اینجا شروع می‌شود
او می‌افزاید: کانالی در این قسمت هستیم که آورده‌اش می‌تواند افزایش سرمایه اجتماعی یا تاب‌آوری اجتماعی باشد. خیلی از کارشناسان این مرکز پس از دریافت تماس‌ها با ادبیات نامناسبی مواجه می‌شوند، حتی در برخی موارد خاص ناسزا می‌شنوند، اما با صبر و با تکیه بر آموزش‌هایی مثل کنترل خشم، شهروند را آموزش می‌دهند که چطور باید دنبال رفع مشکلش باشد و صحبت کند. همکاران ما هر روز در تماس‌ها با موضوعات غیرملموسی مواجه می‌شوند و با صبوری پاسخ برخی سؤال‌های نامتعارف را می‌دهند و خوشبختانه وقتی آن فرد برای بار دوم تماس می‌گیرد، ادبیاتش با دفعه اول متفاوت است.
 
او یک گلایه همیشگی را هم مطرح می‌کند؛ اینکه چون شهر را شهرداری اداره می‌کند، پس خیلی از وظایف برعهده مدیریت شهری است، در صورتی که ما مدیریت جامع شهری نداریم که همه مسئولان بخواهند دور یک میز بنشینند و مسائل را حل کنند. بزرگ‌ترین مشکلمان این است که شهروندان هنوز آموزش ندیده‌اند چه خدماتی را شهرداری انجام می‌دهد و چه خدماتی را شرکت‌های خصوصی و سایر نهادها.

واحد دریافت؛ خط مقدم
فرح‌بخش مسئول واحد دریافت است؛ بخشی که فقط در پاییز امسال شنونده ۱۱۱ هزار و ۵۲۳ تماس تلفنی بوده است.
او توضیح می‌دهد: مردم به علت عوارضی که به شهرداری می‌پردازند، این سازمان را متولی رفع بیشتر مشکلات می‌دانند، اما با این حال، ما از شنیدن و دریافت پیام‌ها ابایی نداریم. برای اینکه ارتباطمان را با شهروندان بیشتر کنیم، ورودی‌های متعددی از تلفن تا پیامک و نرم‌افزار همراه و... در نظر گرفته‌ایم.

او معتقد است که یکی از کارکردهای مثبت این مرکز این است که روزبه‌روز فرهنگ شهروندی جلوه بیشتری به خود می‌گیرد. تماس‌هایی که مردم با ما می‌گیرند، بیشتر از حالت فردی خارج می‌شود و حالت شهری به خود می‌گیرد، به‌گونه‌ای که بیشتر دغدغه‌های شهر را بیان می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: خوشبختانه جنس تماس‌ها بیشتر این‌طور است که مسئله‌ای حل شود تا برای بقیه گرفتاری ایجاد نکند، به عنوان مثال خانمی چند دقیقه پیش تماس گرفته بود که بین خیابان امام رضای ۴۲ و ۴۴، راننده اتوبوسی به دلیل تعویض روغن باعث لغزنده شدن زمین شده است و با ناراحتی اعلام می‌کرد اینجا محل آمدوشد دانش‌آموزان است و ممکن است برایشان خطر داشته باشد.
فرح‌بخش ادامه می‌دهد: هیجانی که در لحن این شهروند است، نشان می‌دهد فقط دغدغه شخصی ندارد و جای خوش‌حالی دارد که برخی شهروندان خودشان را این‌قدر متعهد می‌بینند و وقت می‌گذارند و یک موضوع هر چند کوچک و پیش‌پاافتاده را به ما اطلاع می‌دهند. از این قبیل پیام‌ها به‌ویژه در زمان‌های بحران خیلی زیاد دریافت می‌کنیم. مثلا شهروندی مشکلی را که در تردد روزانه‌اش در شهر دیده است، این‌طور به ما اطلاع می‌دهد: «من دیدم اتوبوس در حین حرکت شاخه درخت را با خودش کشید و نگران شدم که هر لحظه ممکن است کودکی سرش را از پنجره اتوبوس بیرون بیاورد و مشکلی برایش پیش بیاید. لطفا بگویید این درخت را هرس کنند.»

مردم شنیده‌شدن را دوست دارند
این کارشناس می‌گوید: مردم دوست دارند بیشتر با تلفن با ما در ارتباط باشند. چون مکالمه تلفنی به آن‌ها قوت قلب می‌دهد. بیشتر افرادی که تماس می‌گیرند، می‌خواهند عمق ناراحتی‌شان از یک موضوع را در کلامشان بروز بدهند و گاهی پرخاش می‌کنند، اما همکاران ما در حوزه دریافت باید مثل روان‌کاو عمل کنند و سعی می‌کنند شهروند را به آرامش دعوت کنند، صحبت‌هایش را گوش کنند و با ارائه کد رهگیری به شهروند، باعث اطمینان او بشوند و اینکه شهروند هم بداند حرفش شنیده شده است و این امیدواری را دارد که کارشان انجام شود.

وی می‌افزاید: با این حساب، بیش از ۹۵ درصد پیام‌های مرکز ۱۳۷ از طریق تماس تلفنی دریافت می‌شود.
 
فرح بخش می‌گوید: واحد دریافت، ضربه‌گیری است که در ۳ نوبت کاری فعالیت می‌کند، این در حالی است که کارشناسان پاسخ‌گو به شهروندان با آینده شغلی نامطمئن و گاهی حقوق دریافتی پایین، صبورانه پاسخ‌گوی مردم هستند. نگاه ما به پرخاش‌ها و عصبانیت‌هایی که در جبهه اول با آن برخورد می‌کنیم، پیشگیری از یک معضل شهری است. درست است که گاهی شهروند عصبانی است، ولی به هر حال یک معضل شهری را به ما منتقل می‌کند و اگر این فرد نباشد، ممکن است این مشکل روی هم انباشته شود و باعث بروز مشکل دیگری شود. در واحد دریافت، روزانه ۳۶۵ شهروند به صورت آنی راهنمایی می‌شوند که هر چه سرعت و این فوریت در راهنمایی‌ها بیشتر باشد، رضایت شهروندان بیشتر می‌شود.

واحد پاسخ‌گویی؛ مدافع شهروند
خانم سمیعی‌پور مسئول واحد پاسخ‌گویی است. کسی که نقش کاتالیزور را دارد و مسئول مربوط که مشکل به او ارجاع شده است را مجاب می‌کند و متذکر می‌شود که مثلا اگر بخواهید ۶ ماه دیگر درخصوص این درخواست مردمی اقدام کنید، بی‌فایده است. او در واقع زمان اقدامات عملی به پاسخ‌ها را کوتاه می‌کند و بعد دوباره بازخوردها دراین‌باره را ارزیابی می‌کند.

پاسخ بدهید، کارانه بگیرید!
پیش از اینکه ادامه صحبت‌های این کارشناس را بشنویم، رمضانی می‌گوید: اقدام مبارکی در شهرداری افتاده است که درصد پیام‌های مانده یا پیگیری نشده از سوی مسئولان، روی میزان پرداخت کارانه‌شان تأثیر دارد؛ یعنی پاسخ‌گویی‌ها ارتباط مستقیمی با سیستم ارزشیابی دارد. از این رو سعی کردیم مدل پویایی باشد و فقط دریافت‌کننده پیام‌های مردم نباشیم.

اما مسئول واحد پاسخ‌گویی از چه مواردی سخن می‌گوید: «وقتی نشست آسفالتی در شب پیش می‌آید، افتادن یک موتوری در آن ممکن است زندگی یک خانواده را مختل کند یا سقوط درخت یا تخلفاتی که در ملک‌های مسکونی انجام می‌شود، اگر از طریق گزارش‌های مردمی اعلام نشود، زندگی اهالی یک کوچه را مختل می‌کند یا دیوارهای خطری یک کوچه یا نمای ساختمانی که در حال ریزش است یا گودبرداری غیرمجاز. همه این خطرها با یک تماس تلفنی برطرف می‌شود و جان عابران آن کوچه را از خطر حفظ می‌کند.»

او می‌افزاید: وقتی پاسخ‌ها از سمت مسئولان ارجاع شود، روزانه هر تعداد که باشد سعی می‌کنیم پاسخ‌گویی به شهروندان به نحو احسن انجام شود. تجزیه و تحلیلی روی جواب‌ها انجام می‌شود، اگر از سمت ما قابل قبول باشد به همکاران ارجاع می‌شود تا به شهروند منتقل کنند. اگر پیام شسته‌رفته و کوتاهی باشد، با تنظیم متنی درست از طریق پیامک ارسال می‌شود. ولی موارد عمرانی و ترافیکی و انتقادی که معمولا چالش دارد و باید موضوعاتش بین کارشناس و شهروند تبادل شود، به صورت تلفنی اطلاع رسانی می‌شود.

سمیعی‌پور می‌افزاید: کار سخت، وقتی است که کاری در سطح کلان یا جزء به دلیل نبود بودجه انجام نمی‌شود و بخواهیم به شهروند بگوییم به این دلایل انجام نمی‌شود. در این زمان است که بدون شک این جمله را می‌شنویم «با ۱۳۷ تماس گرفتیم و به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم». آنجا قدرت بیان کارشناس است که فرد پشت خط را توجیه کند، ما صرفا منتقل‌کننده پیام هستیم. البته روی بعضی از پیام‌ها تا جایی که امکان داشته باشد پیگیری مجدد انجام می‌دهیم. گاهی در قالب بررسی مجدد پیام را به چرخه می‌اندازیم و بیان می‌کنیم حق با شهروند است و امکان بررسی بیشتری دارد.
همچنین در موارد عمرانی و ترافیکی مسئولان قول می‌دهند در مدت ۱۰ تا ۲۰ روز کار انجام می‌شود. برای زیر نظر داشتن این وعده‌ها، هر روز سررسید قولی که مسئولان به ما داده‌اند هم کنترل می‌شود و با شهروند تماس می‌گیریم و وضعیت انجام کار را جویا می‌شویم. اگر پاسخش مثبت باشد که پرونده آن پیام بسته می‌شود و اگر شهروند بگوید نه، دوباره پیام به کارتابل مسئول فرستاده می‌شود تا علت انجام ندادنش را توضیح دهد. البته خواسته‌ایم با جواب، مستنداتی ارسال شود که مطمئن شویم.

هدف اصلی؛ ارتباط با شهروند
رمضانی هم می‌گوید: مرکز ارتباطات مردمی یک هدف اصلی دارد؛ بیشتر بحث ارتباط مستقیم با شهروند است که به عنوان فردی ذی‌نفع با او ارتباط برقرار کنیم و نظرش را جویا ‌شویم تا حکم راوی خوب مسائل شهری را داشته باشیم. اکنون باتوجه‌به فعالیت واحد آمار به سرپرستی خانم همت‌پور، مشخص شده است که میانگین ۵ تا ۱۰ درصد خانوار‌ها به صورت فصلی با مرکز ۱۳۷ تماس می‌گیرند. این اتفاق مبارکی است که شهروندان زیادی با ما تماس می‌گیرند. 
روزانه ۱۳۰۰ تماس
او می‌گوید: به صورت میانگین در فصل پاییز روزانه ۱۳۰۰ تماس داشتیم. همچنین فرایند‌ها را به کمک معاونت برنامه‌ریزی اصلاح کرده‌ایم. به‌طوری که درخواست شهروند به صورت مستقیم برای مسئولی که باید اقدام کند فرستاده می‌شود و آن مسئول فقط ۷۲ ساعت فرصت دارد تا پاسخ مناسب درباره مشکل تهیه کند و اگر ما به پاسخ نرسیم، معضل برای مسئول بالادستی فرستاده می‌شود و خدا را شکر در گزارش دی‌ماه، فقط درصد کمی از پیام‌ها بدون پاسخ باقی ماند و بیش از ۹۹ درصد درخواست‌ها را پاسخ گفته‌ایم و نزدیک به ۶۰ درصد پیام‌ها نیز اقدام شده است. وقتی این آمار را با سال‌های قبل مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم در قسمت پاسخ‌گویی به رشد چشمگیری رسیده‌ایم.

کاهش مراجعات حضوری
گویا کارشناسان ۱۳۷ با ایجاد فرهنگ گفتگو، سعی دارند شیوه درست مطالبه‌گری را نیز ترویج دهند. مدیر روابط عمومی این مرکز دراین‌باره می‌گوید: این یکی از نقش‌های ۱۳۷ است که در نگاه مردم کم‌رنگ است. در این فصل بیش از ۱۱۱ هزار نفر تماس گرفتند و این یعنی تعداد زیادی از مردم به شهرداری مراجعه حضوری نداشته‌اند. یکی از شعار‌های این دوره هوشمندسازی بوده است، شهر الکترونیک فقط بحث ابزار نیست، بلکه مردم باید یاد بگیرند راهی به جز مراجعه برای حل مشکلشان پیدا کنند. یکی از این راه‌ها ۱۳۷ است که چندین درگاه متفاوت از جمله پیامک یا سایت یا نرم‌افزار برای ایجاد ارتباط با شهروندان در آن ایجاد شده است.
احمدپورمنفردی می‌افزاید: اگر این تماس‌ها با مرکز ۱۳۷ برقرار نمی‌شد، شاید تعداد زیادی از شهروندان مجبور می‌شدند با خودرو شخصی برای پیگیری مشکلاتشان به شهرداری مراجعه کنند، ولی حالا با یک تماس، موضوع را به کارشناسان می‌سپارند تا آن‌ها پیگیری کنند و جواب بدهند.
 
پیام شما روی میز شهردار مشهد است

چرا بعضی درخواست‌ها برطرف نمی‌شود؟
رمضانی می‌گوید: ما همه پیام‌ها را پیگیری می‌کنیم، اما مشکل اینجاست که مثلا در بحث جمع‌آوری متکدیان، سازوکاری برای توانمندسازی فرد نداریم، چون سروشکل قانونی ندارد. ما بیش از ۴۰۰۰ متکدی داریم که وقتی سازمان بهزیستی اقدامی برای آن‌ها نمی‌کند، مردم از شهرداری متوقع می‌شوند. تعدادی از این پیام‌ها مثل حضور کارتن‌خواب‌ها و برگشتن دوباره متکدیان، در محل پیگیری می‌شود، اما بعد از رفتن نیروی رفع سدمعبر، دوباره تکرار می‌شود. یا در حاشیه شهر سگ‌های ولگرد زیاد است که ما این موضوع را به منطقه مربوط اطلاع می‌دهیم تا آن‌ها پیمانکار و ساعت کاری‌شان را افزایش دهند. مثلا از طریق گزارش‌های ۱۳۷ متوجه می‌شوند ضعف منطقه‌شان در رفت‌وروب یا ساخت‌وساز است و تصمیم‌گیری اساسی با مدیران شهری انجام می‌شود.

گزارش هر روز به شهرداران
رمضانی می‌گوید: ما گزارش‌هایی داریم که هر روز می‌فرستیم و می‌گوییم مسئله شهری شما این است. به شهردار گزارش می‌دهیم شما به این تعداد از پیام‌های مردمی پاسخ داده‌اید یا نداده‌اید و این مزیتی دارد از جنس نظارتی که یک شهردار می‌تواند روی گروه کاری‌اش داشته باشد. همچنین در گزارش‌های هفتگی که به صورت اینفوگرافی در اختیار شهرداران مناطق و رؤسای سازمان‌ها قرار می‌دهیم، اعلام می‌کنیم که در هفته‌ای که گذشت کدام منطقه چه مسائلی داشت که حل شد یا نشد.

وی ادامه می‌دهد: همچنین در حوزه ارتباط با مناطق، همکاران ما به‌طور روزمره با مناطق تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که مسئله شما این بوده است. در سازمان فرهنگی برای بحث متکدیان و پلاک‌کوبی، جلسات متعدد با نهاد‌های متولی برگزار و به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که کار انجام و به مردم پاسخ‌گویی شود.

او تصریح می‌کند: اینکه چرا هنوز در شهری که این‌همه اقدامات انجام می‌شود باید مسائل و معضلات متعدد شهری داشته باشیم، دلیلش این است که معضلات شهری کاهش پیدا می‌کند، اما هیچ‌گاه تمام نمی‌شود. چون یک شهر ایدئال نداریم و نیاز‌های شهروندان هر روز شکل می‌گیرد و، چون راهکاری برای حل آن ندارند، رفع معضل را از شهرداری مطالبه می‌کنند. در بحث متکدیان، چون بهزیستی نمی‌تواند به وظیفه خودش عمل کند و آن‌ها را توانمند کند، متکدیان زیاد می‌شوند و ما در شهرداری مجبوریم آن‌ها را سامان‌دهی کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵
هادی اسکری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
0
0
سلام و خسته نباشید
ساخت و ساز غیر مجاز در شهرک رضوی مشهد آستانه۱ سمت راست داخل کوچه سمت راست درب اول مزاحمت و سروصدا شدید برلی همسایه ها
لطفا پیگیری کنید ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
سلام خسته نباشید
آب روستای کاظم آباد ۳ روزه که قطعه و شرکت آب میگه مشکل از پمپه اما هنوز درست نشده
لطفا پیگیری کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
1
سلام ساخت غیر مجاز ۳طبقه روی دو طبقه ساختمان فرسوده قدیمی بدون شناژ وعدم ایمنی منازل مجاور با اهنهای تکه تکه در منطقه ۲ بولوار عبد المطلب ۵۸ قائم ۸ کوچه دوم سمت چپ قابل ذکر هست که ماموران شهرداری هم امدند ولی هیچ اقدامی برای جلو گیری از این بنا نکردند در صورت حادثه مسئولیت ان بر عهده شهرداری میباشد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
0
باسلام احترام خواهشمند است مسولین بازدیدی از شرکت های تاکسیرانی از بازرسین وروسای خطوط انجام بدید بابت اینکه عدم نبستن قردادشرکت .عدم حقوق طبق قانون کار. عدم لباس کار سالانه ‌.عدم لحاظ ساعت کاری و اضافه کار لطفا دستورات لازم را مبذول فرمایید
حمیدرَضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
0
1
با عرض سلام خدمت سهردار محترم:
جناب شهردار منطقه اسمال اباد بسیار وضعیت بدی است چرا رسیدگی سریع نمی کنید و اینقدر لفت می دهید روزی هزاران معتاد از بین می روند ایا واقعا این درست است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
0
0
سلام منطقه شاهنامه 23روستای مهدی اباد هنوزدارن دامداری میکنن گوسفندانشونو ازجلوی درب حیاطامون میبرن ومیارن لطفا خواهشا بیان جمع کنید این الودگی وکثیفیا رو
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
0
1
سلام منطقه شاهنامه 23روستای مهدی اباد دارن دامداری میکنن وگوسفند میبرن ومیارن ازجلو درب حیاط دامداریشون وسط روستاست واطرافش همش منزل مسکونی لطفا جمعش کنید ازنظر بو وکثیفی وسرصداش واقعا ازاردهنده یه واسه همسایه ها رسیدگی کنید حتما کوچه شهید گمنام هست دامداری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
0
1
سلام چرا رسیدگی نمیکنید به تقاضای مردم چرا یک سربه روستای مهدی اباد شاهنامه ۲۳نمیزنید دامداری هاروجمع نمیکنید شهرداری میاد فقط تذکر میده لطفا جمعشون کنید تا شماتذکربدید دامداراهم خیال جمع کردن ندارن
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
0
لطفاً یک فکری به حال متروی وکیل آباد بکنید واقعا فرسوده و پر سروصدا شده است ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
1
0
سلام چرابه منطقه شاهنامه ۲۳مهدی اباد یک‌ سری نمیزنید گوسفندارو جمع کنید دورخونه های مردم میچرخونن گوسفنداشونوتذکرم که میدی ناسزامیگن بجز گوسفند چند تا سگ وخرم دارن شماشب ساعت پنج ونیم شیش بیاین کوچه شهید گمنام تا ببینید چی میشه این کوچه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
0
سلام چرا یک سربه شاهنامه ۲۳مهدی اباد کوچه شهید گمنام نمیزنید تاخودتون ببینید کوچه رو به چه روزی انداختند همش پشگل گوسفند شده راها واقعا دیگه مردم طاقت این کثیفی وبو روندارن چرانمیاین پلمپ کنید دامداری شونو تا جمع کنندمگه شهرداری مسئول تمیزی نیس پس چرا اینجا دارن به این شکل دامداری میکنند وکسی هم کار به کارشون نداره
ابولفضل
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
0
سلام.جناب شهردار مشهد بعد از بیستسال پیگیری اراضی فتح آباد.حالا که به شکر خدا قوانین مصوب شده چند سال باید برای ابلاغ به شهرداری منطقه بشینیم تا به روی سیستم منطقه بشیند......یا مهدی عج......
Reza
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
0
باسلام ساخت وساز غیرمجاز و طبقه اضاف کردن روی ساختمان فرسوده وقدیمی. وایجاد مزاحمت خیلی زیاد برای همسایه ها و با پرویی میگن چهار دیواری اختیاری. ازتون خواهش میکنم هرچی زودتر بیاین جمعشون کنید اینارو واقعا بچه کوچیک دارم از 7 صبح خواب ندارن بخاطر اینا
خیابان نخریسی کوی کارگران بنی هاشم 14 پلاک 117.
توروخدا اقدام کنید ممنونم ازتون
علی غلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
0
شکایت برای روز زن همه ارگانهای شهرداری۸۰۰۰۰۰تومان ریختند چرا سازمان عمران۴۰۰۰۰۰ برای کارگران شارژ کردند لط فا بررسی شود ممنون از شما
بهرام نورهاشمی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
0
سلام و درود ، من خودم یک طراح هستم و با توجه به نظرات کسب شده از دوستان و عزیزانم : میخواهم بگویم ،آیا برای تبلیغ فرزند آوری طرحی بهتر از نشاندن بچه های یک مادر در فرقون نبود؟ !!! واقعا شأن ملت ایران اینه ، که فرزندانش را در فرقون حمل کند؟ آیا نمی‌توانستید مثلامادررا در یک پارک درحالیکه فرزندانش دراطراف وی ومثلا روی کالسکه و سه چرخه واله کلنگ یا تاب نشسته اندمجسم کنید ؟!!!
واقعا افکار شما و طراحان شما برای ملت درهمین حد فرقون است
خجالت آور نیست؟ !!!
محمد جواد
United States of America
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
0
چرا تراکم خونه ها را پایین آوردید ماالان یک خونه ویلایی قدیمی داریم نه میتونیم بسازیم نه هم خوب میخرند بفروشیم ضرر بدی شهرداری به ما زده منطقه بلواروکیل آباد تجدید نظر کنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
0
سلام چراباید یک سرکارگر منطقه ۴ التیمور رشوه بگیره مرخصی بده یا مابیایم از ساعت ۳ تا ۵ کارکنیم بعد بگه برو مرخصی یا پنچتن ۷۰ کارگرش بیشتر مواقع ساعت ۹ بره یکی دیگه که پست خودش مونده بره اونم بزنه چرا کسی نمیاد بازرسی خیلی داره ظلم میشه در حق کارگران شعار سرکارگر اینه اگه من بخوام در حق زن بچم ظلم نشه باید در حق شما ظلم بشه کسی چیزی نمیگه چون اینقدر اذیت میکنن تا بزاره خودش بره مثل کار گر ۶۴
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
0
سلام یک بازرس شهرداری به منطقه۴ بالتیمور بفرستید سرکارگر خیلی ظلم میکنه
سید محمد علی حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
0
سلام.خسته نباشید. خدا قوت. ممنون از اینکه اینقدر شهر زیبا و تمیزه?
مهدی یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
0
0
سلام وضعیت جمع اوری زباله در منطقه 12 بلوار شاهنامه -شاهنامه 82 بسیار نامنظم است هر وقت دوست داشته باشن میان گاهی نمیان و این امر موجب هجوم سگ های ولگرد و گربه ها و آلودگی این منطقه شده است
مهدی محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
0
0
سلام اقا اومدین شاهنامه ۶۱ امام رضا ۱۰ سرعت گیر زدین یکی اخر کوچه که میرسه ب بن بست یکی سر کوچه ک طرف میخاد بیاد تو جاده اصلی خدایی مهندس خودش خندش نگرفته با جاهای که نظرداده سرعت گیر بزنه
مهدی محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
0
0
بیاین اخر همون امام رضای ۱۰ شاهنامه ۶۱ ک سرعت گیر زدین بیاین انتهاش ک سراهی میشه سمت چپ به سمت راست مثل اتوبان سافو طولانیه اونجا پن شیشتا بزنید سرعتگیر اونم یه سرعت گیری بزنید طرف مجبور بشه وایسته نکه سرعت گیر زدین هرچی تن تر برن راحتر رد میشن
محمد نوری کاخکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید خواهشمندم التماس میکنم عاجزانه ب درد من شهروند برسید .دادستانی رفتم میگه شهردار شهردار میگه پلیس ساختمان ایشون میگه مدیر ساخت شهری ایشون میگه مسعول ساخت و ساز ها نمی‌دونم من از تهران هر دفعه ک میام مشهد با اضافه بنای همسایه روبرو میشوم.صدای بالابر و ساخت شبانه یک طرف ساخت غیر مجاز و قطع دسترسی بنده ب پشت بام خانه از طرف دیگر ایشون با گفتن اینکه دامادم روحانی است و پسرانم بسیجی ک نمی‌توانی هیچگونه کاری انجام بدهی برو دور هاتو بزن خسته شدی برمی‌گردی شهرت نمونه متن شکایت را برای اطلاع شما می‌فرستم عاجزانه در خواست پیگیری و جمع آوری مناطق مشاع هستم
سلام با عرض احترام
احتراما ب استحضار میرساند ک همسایه زیرین اقدام ب ایجاد مزاحمت در مناطق مشاع ساختمان را پله و پشت بام و البته ب پارکینگ اختصاصی بنده .و زمانیکه با اعتراض اینجانب روبرو میشوند پدر و پسران چندین نفری با تهدید ک هیچ .......نمیتونی انجام دهی و ......اقدام ب ایجاد مزاحمت میکنن و در غیاب بنده و جابجایی مستاجر ورود غیر قانونی ب ملک بنده و ساخت بنا ی غیر مجاز میشود ک با مراجعه ب شهرداری،و گفتن پلیس ساختمانی که چرا همون موقع نیومدی دیگه نمیشه کاریش کرد.مال تو ک ی واحد بی ارزش هست ما گندهارم نمی‌تونیم کاری کنیم بنده را دست بسر کرده و برگشتم ب خانه.بزرکواران همین ی واحد بی ارزش برای من کل داراییم محسوب میشه و ثمره تلاش شبانه روزی من والبته لطف پدرم.یعنی من بعنوان شهرورند ایران نمیتونم زیر قدرت ارزنده و بزرگ ‌پرچم کشور عزیزم ایران از حق خودم دفاع کنم.لطفا بداد اینجانب برسید من اول خدا دوم ب شما مسعول محترم امیدوارم و ملتمسانه تقاضای احقاق حق از دست رفته خود می‌باشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
0
0
سلام ...درمحدوده ی چهارراه کریمی یاحرعاملی هیچ پارکی یاجایی که بری ساعتی بشینی درفضای سبز که بزرگ باشه وازسروصدادرمان باشی وجودنداره...بیشتر مغازه هست مابچه هاروکجا ببریم ...جاهای دورهم‌ نمیشه بریم یاوسیله میخوادیابااتوبوس سخته ...لطف کنین اگرمیشه دراین محدوده هم پارکی ایجادکنبد. باتشکر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
جناب آقای شهردار لطفا عینکتو جابجا کن شاید این چاله چوله های افتضاح کوچه خیابونای سطح شهرو ببینی و برای آسفالتش حداقل یه فکری بکنی!
جوادنظری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
0
0
باسلام خدمت شهردار مشهد باعنایت به خداوند متعال و وجود خرج های ضروری مردم برای دستفروشی و معاملات که مردم نیازمند توان اجاره مغازه نداره وبنا به اینکه معیشت مردم درخطر است ایا نباید شهرداری تصمیمی بگیرد ایا نباید طبق قانون اسلام ورفتاری انقلابی واحد سدمعبر جایی تعین و اجازه نیاز مردم برطرف شود بنده تو کار نقره هستم ولی اینقدر فشار هست که از ناچاری روبه دستفروشی اوردم ایا نباید طبق اصولی که ما مسلمانیم وشیعه هستیم کاری برای رفع مشکل مردم در اماکن نادری منطقه ۳ یاثامن مشهد حل شود با عنایت به شهردار وتشکرفراوان از زحمات شما این مورد را برای نقره فروشان حل کنید باتشکر و اجرکم عندالله
علیرصا کریمی
Sweden
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
جناب آقای سهردار محترم منطقه یک
باسلام و خداقوت به حضرتعالی و همکاران رحمتکش شما
در خیابان سناباد حدفاصل چهارراه پل خاکی تا پنجراه سناباد هر قسمت از پیاده رو به ارتفاعی ساخته شده.
شبها ادمهای مسن دچار مشکل هستند.این پیاده روهای عریض امکان گذاشتن چند تا نیمکت و روشنایی ندارند؟
شما پیاده روی خیابان دانشسرا حد فاصل ابوه تا سناباد را بهسازی کردید.
دست شما درد نکند ولی عبور و مرور پیاده در آن قسمت بیشتر است یا حاشیه خیابان اصلی؟
همتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
باسلام خواهشابه گوش مسئولین برسونین???? خانمی هستم تنهادختر8 ساله ای دارم که ماه پیش پدرش فوت کرده نه یارانه دارم نه پس اندازی ونه کسی که کمکم کنه 23 سال همه جاکارکردم حتی باهمسرسابقم به گج کاری نقاشی کاشی کاری میرفتم چندسالی توخونه پولدارهانظافت میکردم العان بخاطرکارهای سنگین کمرم اسیب دیده امابازم مجبورم میرفتم سرکارامامریض شدم پول ندارم برم دکتر نزدیک عیدنمیتونم برای این طفل معصوم یه لباس بخرم توروخدابه من نه به دخترم کمک کنید??????دل دخترم شادکنید
لشکر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
0
0
سلام.بازرسی شهرداری وشورای شهر تقاضا میکنم نصبت به عملکرد شرکت مهتاب سیرناحیه6مشهدپیگیری نماید رانندهای سرویس بسیار ناراضی ازعملکرداین شرکت هستند.واریزنکردن حقوق به موقع راننده ها.ندادن کارت سرویس وکمسیون که چنددرصد برمیدازد.ودفتراسن اقا ایا به ثبت رسیده چون سه متر بیشتر نمیباشد.باتشکر
خزان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
0
0
باسلام خدمت شهردارمحترم یکی ازکارمندهای شماازشوهرمن شاکی شده به جرم سرقت ولی چیزی ازدست شوهرمن نگرفتن شوهرم سابقه نداره واینکاره نیست به قرآن پنج تابچه دارم دارم بابدبختی زندگی میکنم میرم توی خونه های مردم کارمیکنم تاشکم بچه هاموسیرمیکنم شمامنو خواهرخودت حساب کن رضایت بدین شوهراززندان آزادبشه دخترپنج ساله ای دارم که خیلی وابسته شوهرم هست خداشاهده ازصبح که بلندمیشه میره دم پنجره به هوای اینکه باباش الان میاد ازتون خواهش میکنم به خاطربچه هام که شده رضایت بدین ?????
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->