نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد
سرخط خبرها

پلتفرم جدید اپل و گوگل برای مقابله با کرونا

  • کد خبر: ۲۷۹۹۱
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
پلتفرم جدید اپل و گوگل برای مقابله با کرونا
اپل و گوگل از برنامه ای بلندپروازانه و نسبتا بحث برانگیز برای مقابله با شیوع کرونا خبر داده اند که افراد را رهگیری می کند و در صورت ارتباط با بیماران کووید۱۹ به آن ها هشدار می دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، ردیابی تماس در مقابله با بیماری های عفونی روش جدیدی نیست و سابقه استفاده از آن به دهه ها قبل باز می‌گردد.

در این روش، فرد بیمار به عنوان کیس شاخص تعیین، و افرادی که با او در ارتباط بوده اند شناسایی می شوند. هدف از این کار ایجاد اختلال در روند سرایت بیماری، کاهش شیوع آن و همچنین درک نحوه سرایت بیماری و نگاشت نقشه شیوع آن در هر منطقه است. مشکل اینجاست که در این روش بیمار تنها قادر به معرفی آشنایان است اما با استفاده از فناوری های نوین، می توان تماس غریبه ها با بیمار را هم تشخیص داد و به آن ها در مورد احتمال بیمار شدن هشدار داد.

یکی از این فناوری های ردیابی، تماس از طریق بلوتوث کم مصرف یا LE است که گوگل و اپل در حال توسعه آن هستند. هدف گوگل و اپل از همکاری با یکدیگر به حداکثر رساندن دقت سیستم ردیابی در هفته های آینده است زیرا هشدار دادن با این شیوه در فاصله سی متری بیمار، به جز ایجاد رعب و وحشت میان تعداد بسیار زیادی از کاربران کاربردی نخواهد داشت.

از سوی دیگر، هشدار دادن زمانی که تنها چند اینچ هم با بیماران فاصله دارید کاربردی نخواهد بود. دقت سیستم باید تا اندازه ای باشد که بتواند به محض قرار گرفتن در فاصله حدود دومتری فرد مشکوک به بیماری، به کاربر هشدار دهد.

البته نقض حریم خصوصی کاربران در این مدل پروژه ها باعث ایجاد مخالفت هایی در بین مردم هم شده است چون برای اجرای موفق پروژه، موقعیت کاربران بدون اطلاع آن ها توسط گوگل و اپل رصد می شود و اطلاعات رفت و آمد آن ها جمع آوری می گردد.

مسلما شرایط بحرانی شیوع کرونا تا اندازه ای این مدل اعتراضات را کم رنگ خواهد کرد، اما در مجموع، امکان دسترسی به موقعیت مکانی کاربران و جمع آوری داده های مربوط به رفت و آمدهای آن ها در بلندمدت می تواند باعث اعتراضات جنجالی به این مدل طرح ها شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->