دو روایت با اختلاف ۱۰ درصدی تورم در ایران خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی
سرخط خبرها

سرگردانی مستأجرها در پی ممنوعیت درج قیمت در آگهی‌های ملکی مجازی

  • کد خبر: ۲۸۳۹۹
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
سرگردانی مستأجرها در پی ممنوعیت درج قیمت در آگهی‌های ملکی مجازی
تغییر شکل فعالیت سامانه‌های مجازی عرضه فایل‌های ملکی موجب سرگردانی مستاجران در حال جست‌وجو طی روز‌های اخیر شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، یکی از بهره‌برداران موتور‌های جست‌و‌جوی الکترونیک فایل‌های ملکی در بازار مسکن، مستاجرانی هستند که قصد جابه‌جایی دارند یا برای اولین بار وارد بازار اجاره می‌شوند. این افراد معمولا در دو ماه تغییر شکل فعالیت سامانه‌های مجازی عرضه فایل‌های ملکی موجب سرگردانی مستاجران در حال جست‌وجو طی روز‌های اخیر شده است.

منتهی به سررسید قرارداد خود با مراجعه به سایت‌های معتبر عرضه آپارتمان، املاک فایل شده برای اجاره را بررسی کرده و اطلاعات موارد مطلوب خود را کسب می‌کنند تا در نهایت برای بازدید از گزینه‌های قابل قبول، وقت بگذارند. روش جست‌و‌جوی بنگاه به بنگاه سالهاست در اغلب مناطق شهر تهران منسوخ شده است چراکه بار ترافیک تهران و کمبود وقت مستاجران با توجه به مهلت محدود تا سررسید قرارداد، چنین امکانی را از آن‌ها سلب کرده است.

از طرفی، چون موتور‌های جست‌و‌جوی ملکی قابلیت بررسی محله به محله فایل‌ها را دارند، استفاده از آن‌ها برای کاربران متقاضی اجاره بسیار مطلوب بوده و عملا جایگزین مناسبی برای جست‌و‌جوی بنگاه به بنگاه است؛ به همین خاطر واسطه‌های ملکی خود یکی از عرضه‌کنندگان فایل در این سایت‌ها به شمار می‌آیند.

اما در هفته‌های اخیر با اعلام ممنوعیت درج قیمت در آگهی‌های ملکی مجازی، یک گروه اصلی از مراجعان به این سایت‌ها یعنی مستاجران با اخلال در فرآیند جست‌و‌جو روبه‌رو شده‌اند. آن‌ها ناگزیر هستند برای اطلاع از شرایط قیمتی فایل‌های موجود یک‌به‌یک با تمام آگهی‌های موجود در محله موردنظر خود تماس بگیرند و در بسیاری از این تماس‌ها با قیمت‌های دور از استطاعت پرداخت خود روبه‌رو می‌شوند؛ در حالی که غربال قیمتی قبلا ظرف چند دقیقه با ملاحظه فایل‌های مجازی ممکن بود و صرفا تماس برای آگهی‌هایی که مورد پذیرش اولیه بود، صورت می‌گرفت.

تحقیقات میدانی از واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد در روز‌های اخیر مراجعه حضوری و البته ناکام مستاجران به بنگاه‌ها افزایش محسوسی داشته که متاثر از تصمیم اخیر بابت حذف قیمت فایل‌ها در فضای مجازی است.

منبع: دنیای اقتصاد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->