تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟
سرخط خبرها

بهره‌برداری از ۴۹۳ پروژه با ۱۷۰۰ کلاس درس در سال جاری

  • کد خبر: ۲۸۵۶۸
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
بهره‌برداری از ۴۹۳ پروژه با ۱۷۰۰ کلاس درس در سال جاری
با همت خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی خراسان رضوی ۴۹۳ پروژه با زیر بنای ۲۵۰ هزار متر مربع امسال بهره‌برداری می‌شود.
طنین همتی/شهرآرانیوز، مدیرکل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی درخصوص هدف‌گذاری تحویل پروژه‌های امسال بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با همت اداره کل نوسازی مدارس و حمایت خیران مدرسه‌ساز و مدیران آموزش و پرورش و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی ۴۹۳ پروژه با ۱۷۰۰ کلاس درس و زیر بنای ۲۵۰ هزار متر مربع امسال به بهره‌برداری برسد و تحویل آموزش و پرورش داده شود.

افتتاح مجتمع آموزشی سردار شهید قاسم سلیمانی در حاشیه شهر مشهد

مهندس جاسم حسین‌پور در ادامه گفت: پروژه مجتمع آموزشی سردار شهید قاسم سلیمانی با بیش از ۱۲ هزار متر مربع و با استعداد ۴۸ کلاس درس و ظرفیت ۱۲۰۰ دانش‌آموز در حاشیه شهر مشهد مقدس که در مراحل پایانی می‌باشد، ان‌شاءاللّه در شهریورماه امسال با حضور مقامات کشوری و استانی آماده بهره‌برداری خواهد بود. هزینه اجرای این پروژه بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال می‌باشد.

فضای آموزشی تبادکان پایین‌تر از سرانه استانی

وی با اشاره به مشکلات فضا‌های حاشیه شهر مشهد بیان کرد: باتوجه‌به کمبود فضا‌های آموزشی در حاشیه شهر مشهد و منطقه آموزشی تبادکان که سرانه آن بسیار پایین‌تر از میانگین سرانه متوسط استانی است، این منطقه در اولویت برنامه کاری امسال این اداره کل قرار گرفته است. به‌نحوی که با تشکیل ستادی دراین‌باره ضمن بررسی‌های لازم و تهیه طرح‌های مطالعاتی و هدایت و جذب خیران مدرسه‌ساز، در اولویت کاری قرار می‌گیرد.

حسین‌پور با بیان اینکه افزایش مشارکت خیران محترم مدرسه‌ساز از دیگر برنامه‌های این اداره کل است، افزود: حضور خیران مدرسه‌ساز در احداث، توسعه و تکمیل طرح جهادی مدرسه‌سازی با اولویت مناطق کم‌برخوردار و محروم یکی از اهداف امسال است.
وی در ادامه گفت: جذب و هدایت خیران مدرسه‌ساز در پروژه‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی مورد نیاز دانش‌آموزان در اولویت دیگر است. به‌نحوی که اجرای بزرگ‌ترین و مجهزترین مجتمع ورزشی آبی در حاشیه شهر مشهد مقدس با مساحت ۶۰۰۰ متر مربع از سوی خیر محترم مدرسه، نمونه‌ای از حضور خیران محترم در این زمینه می‌باشد.

از مجموع ۱۷۰۰ کلاس تحویلی، ۸۳۰ کلاس مربوط به مناطق روستایی

مدیرکل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: باتوجه‌به توزیع و گستره و پراکندگی مدارس و دانش‌آموزان در مناطق روستایی استان، توجه به نیازمندی‌های فضا‌های آموزشی مناطق روستایی و به‌ویژه کم‌برخوردار و محروم، از اولویت‌های برنامه کاری اداره نوسازی مدارس استان بوده است، به‌نحوی که اکنون از مجموع ۱۷۰۰ کلاس تحویلی امسال، تعداد ۸۳۰ کلاس درس مربوط به مناطق روستایی است.

وی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس مناطق روستایی با بیش از ۲۰۰۰ کلاس درس، مرمت و بهسازی سرویس بهداشتی مدارس روستایی با اولویت مدارس مختلط دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های این اداره در سال جاری عنوان کرد.

استانداردسازی ۱۲۵۱ کلاس درس دارای بخاری نفتی در استان

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره کل نوسازی استان در سال گذشته اضافه کرد: در مهرماه سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۷۴ مدرسه با ۱۲۵۱ کلاس درس در فضا‌های آموزشی که دارای بخاری نفتی بودند و علمک گاز داشتند، در استان استانداردسازی شده است.
وی گفت: در بحث استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی تاکنون در این طرح تعداد ۲۰ هزار کلاس درس در استان مجهز به سامانه‌های گرمایشی استاندارد شده است.

جمع‌آوری پروژه‌های خشتی و گلی

حسین‌پور با اشاره به اینکه هم اکنون در استان خراسان رضوی مدارس خشتی و گلی نداریم افزود: در استان خراسان رضوی در مجموع ۳۳ کلاس درس خشتی و گلی در مناطق مختلف آموزشی وجود داشت که در سال‌های گذشته ۲۱ کلاس درس تخریب و بازسازی شده و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۲ کلاس درس تخریب و بازسازی شده است.

اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی، استان معین درگلستان و سیستان‌وبلوچستان

وی دراین‌باره گفت: ارسال تعداد ۱۰ کلاس سیار و نیز تجهیزات کلاس در ابتدای سال ۹۸ به استان گلستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، احداث ۲۲ مدرسه جایگزین مدرسه خشتی و گلی در مناطق جنوبی استان سیستان‌وبلوچستان در مناطق سراوان سیب و سوران، مهرستان و بم پشت از دیگر اقدامات است.
وی افزود: همچنین در حادثه سیل جنوب استان سیستان‌وبلوچستان ۱۵ عدد کانکس تهیه شده توسط اداره کل آموزش و پرورش، مجمع خیران مدرسه‌ساز استان و اداره کل نوسازی مدارس استان و نیز ۲۰۰ عدد بخاری برقی توسط اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی ارسال شد.

حسین‌پور تاکید کرد: اکنون مطالعات طرح مکان‌یابی مدارس با استفاده از GIS و طرح مطالعاتی استفاده از تکنولوژی‌های بازیافت مصالح در مدرسه‌سازی از برنامه‌های جدید امسال است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->