مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

لغو احتمالی تئاترهای خراسان رضوی تا پایان سال/لغو ۲۹ تئاتر از ابتدای شیوع کرونا

  • کد خبر: ۲۹۰۹۷
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
لغو احتمالی تئاترهای خراسان رضوی تا پایان سال/لغو ۲۹ تئاتر از ابتدای شیوع کرونا
پروتکل قبلی تهیه شده برای اجرای تئاتر شرایط بسیار سختی داشت و عملا اجرا را غیرممکن می‌کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: با توجه به صحبت‌هایی که در مورد احتمال شیوع موج دوم کرونا در فصل پائیز وجود دارد به نظر می‌رسد تئاتر تا پایان امسال تعطیل باشد و وضعیت بسیار در این زمینه بد است.

آرش خیرآبادی اظهارکرد: شرایط تئاتر استان و مشهد در حال حاضر بسیار افتضاح است؛ پروتکل قبلی تهیه شده برای اجرای تئاتر شرایط بسیار سختی داشت و عملا اجرا را غیرممکن می‌کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بیان کرد: داستان این است که اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تناسبی با باز کردن سالن‌ها با محدودیت‌هایی که در سالن داریم ندارد.

خیرآبادی افزود: تعداد اجراهای در نوبت بسیار زیاد است و این اجراها نمی‌توانند در چند نوبت اجرا شوند زیرا کسی صبح که برای تماشای تئاتر نمی‌رود؛ سالن‌های ما و صندلی‌های ما محدود است و وقتی قرار باشد فاصله‌گذاری اجتماعی نیز رعایت شود عملا شرایط غیرقابل تحقق است.

وی تصریح کرد: تنها راه در شرایط فعلی این است که دولت و ارگان‌های متولی از گروه‌های تئاتری حمایت مالی کند و اجراها نیز با پروتکل‌ها جلو برود اما مابه‌التفاوت صندلی‌های خالی از سوی ارگان‌های متولی به عنوان پول بلیت پرداخت شود تا حمایتی از اجراها صورت گرفته و تئاتر نیز لنگان لنگان جلو برود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: دولت توان حمایت ندارد و تئاتر نیز قابلیت اجرا ندارد؛ چه پیشنهادی می‌توان داد؟ تئاتر آنلاین یک بستر و زیرساخت مناسب نیاز دارد. لغو کردن تئاتر نیز بریدن سر تئاتر است و اجرای آن نیز خطر دارد و تنها راه موجود نیز حمایت است که دولت هم پول ندارد و تئاتر در این زمینه قربانی شده است.

خیرآبادی با اشاره به برآورد خسارت تئاتر استان در این مدت گفت: برآوردی در این زمینه صرفا در مورد سالن‌های خصوصی تئاتر صورت گرفت و برای تهران ارسال شده است.

وی بیان کرد: جمع میزان خسارت‌ها در این زمینه برآورد نشده است اما اعداد و ارقامی از سوی معاون هنری ارشاد خراسان رضوی اعلام شده که آن هم مختص سالن‌های خصوصی است؛ این رقم قطعا قابل توجه و بالا است و از توان دولت برای پرداخت خارج است.

خیرآبادی افزود: 29 اجرا از ابتدای شیوع کرونا در استان لغو شده است و در نوبت اجرا است و در این مدت هیچ تئاتری روی صحنه نرفته است.

وی در مورد برآورد خود از زمان اجرای تئاترها بیان کرد: صحبتی بود که بعد از عید فطر دوباره تئاترها اجرا شود اما شرایط فعلی این امکان را نمی‌دهد و سپس عنوان کردند آخر خرداد ماه و وعده بعدی نیز آخر تابستان است.

خیرآبادی بیان کرد: با توجه به صحبت‌هایی که در مورد احتمال شیوع موج دوم کرونا در فصل پائیز وجود دارد بنظر می‌رسد تئاتر تا پایان امسال تعطیل باشد و وضعیت بسیار در این زمینه بد است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->