اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟ تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت | روش‌هایی که برای درمان مسمومیت معجزه می‌کنند کاهش فشار خون با ایستادن بیشتر! چرا بعد از خوردن غذا شکم باد می‌کند؟ | علل نفخ بعد از خوردن غذا را بشناسید چرا بدن‌درد می‌گیریم؟
سرخط خبرها

معلمانی که دیده نشدند

  • کد خبر: ۲۹۳۷۷
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
معلمانی که دیده نشدند
علیرضا عسکری‌ - دبیر آموزش‌‌‌‌وپرورش
خیلی از ما اصلا فکرش را نمی‌کردیم روزگاری برسد و به مشکلی دچار بشویم که به کلافی سردرگم مبدل شود؛ کلافی که نمی‌دانیم گره‌هایش بالاخره کی باز می‌شود و چه زمانی می‌توان به حل‌وفصل پیچیدگی‌هایش امیدوار بود. بعد از گذشت بیش از ۵/۳ ماه، همانند بسیاری دیگر از بخش‌های جامعه، داریم عادت می‌کنیم که کرونا جزئی از نظام تعلیم و تربیت ما شده است. دانش‌آموزانی که باید با کلاس‌های آنلاین خوبگیرند، معلمانی که باید بدون اضافه کار، چندبرابر زمان تدریس در مدرسه کار کنند؛ برای آموزش، برای طرح‌ریزی بهتر کلاس‌های آنلاین، رفع اشکال، پیگیری انجام تکالیف و هزار ابداع و خلاقیت دیگر تا دانش‌آموزان از جریان آموزش عقب نمانند. در ایام کرونا، قشری که واقعا مظلوم ماندند، جامعه معلمان بودند؛ آن‌ها که بی‌توقع، بدون دریافت ارقام اضافه‌تر و بدون چشم‌داشت برای دریافت حقوق بیشتر، کار کردند و دم نزدند. برخی معلمان حق‌التدریس هم باوجودی‌که مدت‌هاست حقوق نگرفته‌اند، از جیب خودشان برای اینترنت و فضای مجازی، هزینه کردند. معلمان کار کردند تا فرزندان این مرزوبوم از درس عقب نمانند و همچنان تعلیم و تربیت تداوم یابد. طبیعی است که کار ما جامعه فرهنگی، یک وظیفه است (حتی اگر برخی مشاغل دیگر بنا به وظیفه‌ای که بر دوش دارند، در ایام کرونا بیشتر دیده و عزیز خلق شوند که البته باید هم بشوند)، اما دست‌آخر، کار ما را برخی با این دیدگاه‌ها تعبیر کردند: معلمان کار نمی‌کنند و فقط حقوق می‌گیرند. کار خاصی که نمی‌کنند، دو ساعت پای اینترنت می‌نشینند و حقوق کامل می‌گیرند. معلم‌ها از اسفند تا حالا فقط حقوق گرفته‌اند و...
دردآور است شنیدن کنایه‌هایی که واقعا برازنده جامعه خدوم فرهنگی نیست. اگر نگاهی به برخی مشاغل و حرفه‌ها بیندازیم، به‌خوبی آشکار است که در برخی مشاغل با دریافت نکردن یک ماه حقوق، کار به اعتراض و تحصن می‌کشد، اما جامعه خدوم معلمان بدون اینکه در بحران کرونا قصد ماهیگیری از آب گل‌آلود را داشته باشند، فقط کار و تلاش کردند و دم نزدند که مبادا در فصل امتحانات، حاشیه‌های حقوق نگرفتن، بی‌احترامی به برخی معلمان و هزاران حاشیه دیگر، بر روند تحصیل آینده‌سازان این مرزوبوم تأثیر بگذارد. ما ماندیم و خواهیم ماند؛ چون وظیفه ماست. چون معلمی را به معنای واقعی کلمه شغل انبیا می‌دانیم و، چون واقفیم که حاشیه‌سازی برای معلمان، دریافت نکردن حقوق یا دریافت کم حقوق معلمی، رواج برخی نیش و کنایه‌ها و خیلی حواشی دیگر در فضای مجازی، هیچ ربطی به دانش‌آموزان ندارد. آن‌ها باید درس بخوانند، زیرا دنیایی از امید پشت‌سرشان است، زیرا خانواده‌ها با هزاران معادله سنگین هزینه‌های پیش‌بینی‌شده و نشده، فرزندانشان را به مدرسه می‌فرستند، بنابراین در روزگار کرونا، ما وظیفه نداریم بار جدیدی روی دوش خانواده‌ها بگذاریم، حتی اگر ناملایمات بسیاری ببینیم، حتی اگر دیده نشویم. ما ماندگاریم با همین نام معلمی.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->