سرخط خبرها

امن‌سازی کلاس‌های درس مدارس سیدی

  • کد خبر: ۲۹۶۵۷
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
امن‌سازی کلاس‌های درس مدارس سیدی
ضدعفونی مدارس سیدی از سوی مجاهدان قرارگاه شهید چمران
بخشنده/ شهرآرانیوز - قرارگاه جهادی شهید چمران این روز‌ها مشغول ضدعفونی مدارس محدوده سیدی است تا دانش‌آموزان مدارس محلات سیدی، خلج، المهدی و قائم با خیال راحت همراه والدین خود در محیط مدارس حاضر شوند. این کار که به صورت داوطلبانه انجام می‌شود از سوی بیش از ۲۵ عضو بسیجی قرارگاه انجام می‌شود و قرار است تا پایان رسمی مدارس تداوم داشته باشد.
مدرسه ابتدایی پری زابلی‌نژاد، در ۲ نوبت صبح و عصر این روز‌ها میزبان خانواده‌هایی است که می‌خواهند فرزندان خود را ثبت‌نام کنند. فاطمه نادی، مدیر مدرسه زابلی‌نژاد ۲، پیش از انجام ضدعفونی مدرسه درباره ضرورت انجام این کار در مدارس به شهرآرامحله می‌گوید: این دومین باری است که از سمت بسیج برای ضدعفونی مدرسه ما می‌آیند که با توجه به اینکه این روز‌ها ما شاهد حضور والدین برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، دریافت کارنامه دانش‌آموزان و ثبت‌نام کتاب برای آن‌ها هستیم مدرسه به ضدعفونی مستمر نیاز پیدا می‌کند.

اهمیت ضدعفونی مدارس
۶ نفر از قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی شهید چمران همراه با تجهیزات و مواد ضدعفونی وارد مدرسه می‌شوند و کار خود را از کلاس‌های درس طبقه همکف آغاز و به سمت طبقه سوم حرکت می‌کنند. وسواس و توجه خاص محمدقاسم‌زاده، یکی از اعضای جوان گروه، توجه ما را جلب کرد. این عضو جوان گروه از علت توجه و وسواس زیادی که برای انجام کارش دارد، می‌گوید: ضدعفونی کلاس‌های درس دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد. خدای نکرده ممکن است محلی آلوده باشد و همان‌جا از چشم ما دور بماند و باعث بیمار شدن یک دانش‌آموز شود. عضو قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی شهید چمران درباره مدارسی که تاکنون رفته است، بیان می‌کند: تا پیش از این در ضدعفونی مدارس اندرزگو، شهید کاوه، امام حسن مجتبی (ع)، امام حسین (ع) و شهید کاوه شرکت داشتم. من حضور در این برنامه‌ها را وظیفه انسانی و شرعی خودم می‌دانم. افزون بر این برادر کوچک من دانش‌آموز کلاس پنجم در یکی از همین مدارس سیدی است. من تا روزی که این ویروس ریشه‌کن شود می‌آیم تا او و دیگر دانش‌آموزان سیدی در امان بمانند.

سومین مرحله عملیات
تاکنون ۸ مدرسه در سیدی از سوی قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی شهید چمران ضدعفونی شدند. سید حسن موسوی‌نژاد، مسئول این قرارگاه، از علت و چگونگی انجام این کار می‌گوید: از ابتدای شیوع کرونا بسیجیان حوزه ۱ کمیل در قالب گروه‌های جهادی به ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی مشغول شدند که این کار همچنان در قالب قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی شهید چمران تداوم دارد. البته هم‌زمان با بازگشایی اداره‌ها و مدارس ما احساس کردیم این مراکز نیز به ضدعفونی نیاز دارند به همین دلیل انجام عملیات ضدعفونی در مدارس را در دستورکار خود قرار دادیم. اکنون ما سومین مرحله ضدعفونی را با هماهنگی و اعلام آمادگی مدیران مدارس در ۸ مرکز آموزشی انجام می‌دهیم و در صورت درخواست مسئولان مدارس این کار را تا پایان فعالیت آن‌ها ادامه خواهیم داد.

تأمین هزینه‌ها با کمک‌های مردمی
رئیس حوزه یک کمیل درباره اهمیت ضدعفونی مدارس توضیح می‌دهد: از عمده دلایل انتخاب مدارس سیدی به نوعی متأسفانه محروم بودن برخی از شهروندان و حاشیه شهر بودن این محدوده از شهر است. به این دلایل ممکن است برخی از خانواده‌ها آن چنان که باید مسائل بهداشتی را جدی نگیرند و این به آلوده شدن دیگر دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز منجر می‌شود.
مسئول قرارگاه شهید چمران با اشاره به بسیجیانی که در این طرح مشارکت دارند، بیان می‌دارد: بیش از ۲۵ نفر در قالب تیم‌های ۵ و ۶ نفره مشغول ضدعفونی مدارس هستند. در این تیم‌ها ما شاهد حضور افراد از تمام رده‌های سنی هستیم و به نوعی یک فرهنگ‌سازی نیز به این طریق می‌کنیم. در گروه‌های ما از کودک ۷ ساله که با یک آب‌پاش دستگیر‌ه‌های در را ضدعفونی می‌کند تا یک شخص ۶۰ ساله مشارکت دارند. البته علاوه بر حضور فیزیکی، تمام هزینه‌های این کار از سوی خود آن‌ها یا از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

آماده کمک هستیم
موسوی‌نژاد در انتها خبر از آمادگی قرارگاه شهید چمران برای ضدعفونی دیگر مراکز عمومی می‌دهد و می‌افزاید: مدارس تنها هدف ما نیست. ما برنامه‌های دیگری را نیز دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها با همکاری اتوبوس‌رانی است. ما آماده ضدعفونی کردن اتوبوس‌های متوقف در پارکینگ سیدی هستیم تا شهروندان صبح روز با خیال آسوده از این وسایل برای تردد استفاده کنند. البته ما آمادگی ضدعفونی دیگر مراکز و مکان‌های عمومی مانند مراکز و باشگاه‌های ورزشی، درمانی و حتی دفاتر پیشخوان را داریم. تنها باید مسئولان این مراکز درخواست بدهند و ما پس از بررسی به ضدعفونی آن‌ها اقدام خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->