آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یکشنبه سیاه بورس | علت ریزش بی سابقه شاخص بورس چه بود؟
سرخط خبرها
در جلسه بررسی طرح‌های ویژه استانداری تصویب شد

تأمین مالی شبکه اتصال برق در مجتمع فراوری کائولین تربت‌حیدریه

  • کد خبر: ۲۹۸۳۳
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
تأمین مالی شبکه اتصال برق در مجتمع فراوری کائولین تربت‌حیدریه
تأمین مالی احداث شبکه اتصال برق به طول ۷ کیلومتر برای پروژه مجتمع فراوری کائولین و خاک‌های صنعتی در منطقه بایگِ تربت‌حیدریه از سوی استاندار خراسان رضوی تصویب شد.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، صبح چهارشنبه، ۲۱ خردادماه در جلسه بررسی طرح‌های ویژه که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح‌های سرمایه‌گذاری در محل استانداری برگزار شد، گفت: برق لازم برای این پروژه را شرکت توزیع برق استان تأمین مالی می‌کند.
مجتمع فراوری کائولین و خاک‌های صنعتی زرمهر با ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری، برای ۲۱۵ نفر در منطقه بایگ تربت‌حیدریه ایجاد اشتغال کرده است. زیارت‌نیا، سرمایه‌گذار این پروژه، گفت: مجتمع فراوری کائولین و خاک‌های صنعتی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ با حضور علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، کلنگ‌زنی شد و اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی کرده است.
او درباره نیاز فعلی پروژه اظهار کرد: اکنون این پروژه نیاز به ۳ مگابایت برق دارد که این امر نیازمند تأمین هزینه یک و نیم تا ۲ میلیارد تومانی است که در این شرایط اقتصادی برای سرمایه‌گذار بسیار دشوار است.
سرمایه‌گذار مجتمع فراوری کائولین با اشاره به اینکه صنعت سرامیک، صنعت پایدار است و دست‌کم برای ۵۰ سال اشتغال پایدار ایجاد می‌کند، افزود: با راه‌اندازی این پروژه ۲ هدف بزرگ را دنبال می‌کنیم؛ نخست اینکه از ورود کائولین‌های فراوری‌شده با قیمت‌های گزاف از کشور انگلستان و سایر کشور‌ها جلوگیری می‌کنیم و دوم اینکه ارزآوری فراوانی ایجاد می‌کنیم.
او یادآوری کرد: اکنون متوسط فروش کاشی در کشور ۳ دلار است که با این کار می‌توان آن را به ۵ دلار افزایش داد. به‌طور مثال در کشور همسایه، پاکستان، سالی ۱۰۰ میلیون مترمربع کاشی نیاز است که از این مساحت فقط ۲۰ میلیون مترمربع را خودشان تهیه می‌کنند.
همچنین در این نشست بیان شد: تغییر کاربری اراضی در این پروژه را فرماندار تأیید کرده است که تا ۲ هفته دیگر به پایان می‌رسد. به علاوه جاده دسترسی پیشنهادی نیز بهینه‌سازی خواهد شد.
گفتنی است، ایران پنجمین تولیدکننده صنعت سرامیک در جهان و هشتمین صادرکننده این محصول است و بیش از ۳ درصد اشتغال کشور در بخش تولید سنگ سرامیک و چینی و موارد مختلف است.
 
بررسی مشکلات چند شهرک‌ صنعتی
همچنین موضوع مربوط به شهرک صنعتی غیردولتی فرش با حجم سرمایه‌گذاری 1250میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 30 درصدی نیز به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های ویژه بررسی شد. اصلی‌ترین مشکل این شهرک صنعتی اسناد مالکیتی آن بود که همین مسئله سبب تأخیر در تجمیع قالی‌شویی‌های مشهد شده است.
مقرر شد اقدامات تکمیلی این پروژه با حل‌شدن مشکلات اسنادی آن انجام شود. دراین‌باره محمدحسین بهادر، مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی، وعده داد تا در راستای حل‌شدن این مشکل، اقدامات به‌صورت جدی پیگیری شود.
در ادامه، مشکل اصلی شهرک صنعتی غیردولتی جعبه‌سازان که به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مرتبط است، بررسی شد. به‌دلیل فاصله کم این مجموعه با مشهد، باید از مسیر قانونی مجتمع‌های صنفی وارد شد. درحالی که اگر قرار باشد به این مکان شهرک صنعتی اطلاق شود، باید مصوبه هیئت وزیران را داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی دراین‌باره ضمن تأیید نظر نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تأکید کرد: مصوبه هیئت وزیران برای شهرک‌های صنعتی ضروری است.
در عین حال، رزم‌حسینی باتوجه‌به دغدغه‌های مسئولان صنفی، دستور داد در صورتی که اداره کل حفاظت محیط زیست استان مطالعات این‌گونه شهرک‌ها را کامل کند، با سازمان حفاظت محیط زیست کشور مکاتبه و مقدمات تأیید آن را پیگیری می‌کند.
مشکلات مربوط به آب شهرک صنعتی تولیدکنندگان پلاستیک نیز در این جلسه مطرح شد. محمد علائی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی شرکت در غرب مشهد تأمین آب است، اظهار کرد: از آنجا که این شهرک صنعتی در شرق مشهد است، مشکلی برای تأمین آب آن وجود ندارد و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->