امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور:

کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی/ استاندارد سرانه آموزشی بچه‌های کم‌توان ۲۷ متر، در ایران ۱۰ متر!

  • کد خبر: ۳۱۱۲۳
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی/ استاندارد سرانه آموزشی بچه‌های کم‌توان ۲۷ متر،  در ایران ۱۰ متر!
با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور، پیش‌دبستانی و دبستان استثنایی دخترانه شهید جواد شکفته در مشهد افتتاح شد.

جانقربان/ شهرآرانیوز- مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاح این مدرسه گفت: شهر مشهد یکی از الگو‌های مثال‌زدنی در ارائه خدمات به افراد کم‌توان است.

 


دکتر حسینی افزود: سرانه استانداردآموزی برای بچه‌های کم‌توان ۲۷ متر و نیم است که متأسفانه این سرانه به‌دلیل کمبود فضا‌های آموزشی در کشور ما ۱۰ متر است.


وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ مدرسه در کشور برای دانش‌آموزان استثنایی نیاز است، اظهار کرد: اکنون کلنگ ۶۹ مدرسه به زمین خورده است و ۱۱ مدرسه دیگر را مجمع خیران مدرسه‌ساز خواهد ساخت.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کمتر از ۱۴۰ مدرسه دیگر از آمار ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز در کشور باقی می‌ماند که با مشارکت دولت، خیران نیک‌اندیش و دیگر درآمد‌ها آن‌ها را نیز خواهیم ساخت.

 

 

۸۰ درصد مدارس استثنایی در استان خیرساز است


در ادامه این افتتاحیه مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰ درصد از مدارس استثنایی در استان خیرساز است که ما به این اندیشه و همراهی افتخار می‌کنیم.


دکتر قاسمی‌پور افزود: پیش‌دبستانی و دبستان استثنایی شهید جواد شکفته در ناحیه ۵ آموزش و پرورش مشهد در مساحت ۱۰۰۵ متر مربع احداث شده است و ۹ کلاس و ۳ سالن جلسات دارد.


وی اظهار کرد: در این مرکز، راهنمایی و مشاوره خانواده و دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه نیز انجام خواهد شد.
قاسمی‌پور گفت: استان خراسان رضوی اکنون ۲ مرکز مشاوره ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه دارد که مجوز راه‌اندازی ۷ مرکز دیگر را امسال کسب کردیم.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: آموزش بچه‌های استثنایی بدون توان‌بخشی پاسخ‌گو نیست و این مقوله در کنار آموزش باید به بچه‌ها ارائه شود.


وی گفت: افتتاح این مرکز برای دانش‌آموزان استثنایی بسیار مفید خواهد بود و به‌عنوان تنها مرکز ارائه دهنده خدمات به دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص می‌تواند مفید باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->