آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل
سرخط خبرها

راهپیمایی انتخاباتی طرفداران ترامپ و رویارویی با معترضان

  • کد خبر: ۳۱۲۳۲
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
راهپیمایی انتخاباتی طرفداران ترامپ و رویارویی با معترضان
عاطفه همایونی - اولین راهپیمایی انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در شهر «تولسا»‌ی ایالت «اوکلاهما»، نگرانی‌های بسیاری را درباره رویارویی هواداران و معترضان ترامپ و همچنین افزایش شیوع ویروس کرونا برانگیخته است. جورج بینوم، شهردار تولسا، باتوجه‌به نگرانی‌ها و تنش‌های موجود در کشور، برای برگزاری این راهپیمایی، ابتدا وضعیت اضطراری اعلام کرد. سپس محدودیت‌هایی برای آمد‌و‌رفت در شهر درنظر گرفت که به دستور ترامپ لغو شد. تصمیم غافلگیرکننده ترامپ برای برگزاری راهپیمایی، به هرج‌و‌مرج در آمریکا دامن زد.
پیش از شروع راهپیمایی، هواداران ترامپ شعار «جان همه انسان‌ها باارزش است» را مقابل معترضانی فریاد زدند که اعلامیه «جان سیاه‌پوستان باارزش است» را در دست داشتند. کمی آن‌طرف‌تر، هزاران نفر روز جمعه (۱۹ژوئن) در شهر تولسا برای جشن رهایی ژوئنتین (مصادف با جشن آزادی بردگان) و به یاد قتل‌عام نژادی در «گرین‌وود» جمع شدند. این منطقه قبلا با نام بلک‌وال‌استریت شناخته می‌شد. در قتل‌عام نژادی گرین‌وود در سال ۱۹۲۱، ساکنان سفیدپوست به حدود ۳۰۰ نفر از ساکنان سیاه‌پوست حمله کردند. در این گردهمایی روز جمعه، ال شارپتون، سیاست‌مدار و فعال مدنی، درباره اهمیت جونتینت و مبارزات طولانی برای برابری نژادی در آمریکا سخنرانی کرد و در میانه صحبت‌هایش، با حمایت از جنبش‌های سیاه‌پوستان و آزادی زنان، این سؤال را مطرح کرد که: «چه وقت آمریکا برای همه شهروندانش، کشوری عالی بوده است؟»
تصمیم دونالد ترامپ برای برگزاری اولین راهپیمایی مبارزات انتخاباتی خود پس از شیوع کرونا در تولسا، در آخر هفته جونتینت، خشم بسیاری از مردم آمریکا را برانگیخت. راهپیمایی تبلیغاتی ترامپ درحالی برگزار می‌شود که کشور پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس شهر مینیاپولیس، میان اعتراض‌های گسترده ضدنژادپرستی قرار دارد. ترامپ که همواره از ادبیاتی نژادپرستانه و تفرقه‌آمیز استفاده می‌کند، در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که راهپیمایی انتخاباتی‌اش در روز ۱۹ژوئن، دقیقا مصادف با جونتینت برگزار شود، اما یک روز پس از اعتراض‌های گسترده، تاریخ آن را تغییر داد.
اگرچه اوکلاهما یک ایالت جمهوری‌خواه است، مقامات مبارزات انتخاباتی ترامپ، گفتند که دلیل آن‌ها برای انتخاب شهر تولسا، بازگشایی مجدد آن پس از شیوع کروناست، این در‌حالی است که نمونه‌های جدید ابتلا به ویروس کرونا در «اوکلاهما» از زمان طرح بازگشایی زودهنگام دولت در تاریخ اول ژوئن، به‌شدت افزایش یافته است. مخالفان برگزاری این راهپیمایی، هفته گذشته اعتراض خود را به دیوان‌عالی ایالت منتقل کردند، اما دادگاه عالی اوکلاهما روز جمعه دادخواست ساکنان محلی، صاحبان مشاغل و مرکز اجتماع گرین‌وود مبنی بر حفظ پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی یا لغو راهپیمایی را رد کرد. بروس دارت، مدیر اجرایی بهداشت و درمان تولسا، اظهار کرد که نگران است این تظاهرات به شیوع شدید کرونا دامن بزند، اما هواداران ترامپ می‌گویند آن‌ها به خطر ویروس کرونا یا معترضان ترامپ اهمیتی نمی‌دهند، در‌حالی‌که این کشور با تهدید‌های دوجانبه جنبش‌های مبارزه با نژادپرستی و ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، بی‌احتیاطی و ضعف ترامپ در مدیریت خطر، کسانی را که به حرف‌هایش اهمیت می‌دهند، به خطر می‌اندازد. در این سال‌ها مشخص شده است که حمایت از ترامپ -یا حتی گوش سپردن به اظهارات او- همواره برای بسیاری خطرآفرین بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->