سرخط خبرها

دردسرهای استوکس برای پرسپولیس

  • کد خبر: ۳۱۴۵۷
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
دردسرهای استوکس برای پرسپولیس
حاشیه‌های مهاجم فراری پرسپولیس همچنان گریبان این تیم را گرفته است.
مهاجم پرحاشیه و سابق سرخ‌ها خواهان دریافت الباقی مطالباتش شد. این بازیکن روز گذشته در نامه‌ای به مسئولان پرسپولیس خواهان دریافت الباقی قراردادش از این تیم شد و به‌طورضمنی اعلام کرد برای ادامه فصل به ایران برنخواهد گشت. نکته جالبی که در قرارداد این مهاجم وجود دارد و از روز اول مدیران این باشگاه روی آن مانور می‌دادند، بحث گرفتن غرامت از این بازیکن پرحاشیه بود؛ موضوعی که تا امروز هرگز عملی نشده است و به نظر می‌رسد مدیران سرخ‌پوش هم از عملی‌نشدن این بند تقریبا مطمئن هستند که تا امروز شکایتی دراین‌رابطه تهیه نکرده‌اند.

۲۵۰هزار دلار برای ۶۵دقیقه بازی
آنتونی استوکس بعد از بازی با الشارجه امارات در هفته دوم لیگ قهرمانان، به بهانه ملاقات با خانواده‌اش، بی‌انضباطی در این تیم را استارت زد. او باوجود وعده‌ای که داده بود، بعد از ۲ روز مرخصی به اردوی تیمش اضافه نشد تا تمرینات این تیم پیش از دیدار برابر سپاهان و بعد از آن شهرخودرو را از دست بدهد؛ موضوعی که درنهایت ابتدا با سپردن او به کمیته انضباطی باشگاه ازسوی یحیی گل‌محمدی همراه شد و در ادامه نیز بخش بین‌الملل این باشگاه مراحل نامه‌نگاری با این بازیکن و مدیربرنامه‌اش را در دستورکار قرار داد. استوکس که در نقل‌وانتقالات زمستانی با قراردادی ۲۵۰ هزاردلاری و پیش‌پرداخت ۱۵۰ هزاردلاری به عقد قرارداد با پرسپولیس رضایت داده بود، در ابتدا مدعی شد به‌دلیل شیوع کرونا و نبود پرواز به تهران قادر به حضور در ایران نیست. او در ادامه راهی کشورش شد و در دور جدید تمرینات سرخ‌پوشان نیز حضور نیافت تا روز گذشته خواجه‌وند از فسخ قرارداد او بعد از شکایت به فیفا خبر بدهد. استوکس که با اصرار عجیب‌وغریب محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل وقت، با پرسپولیس قرارداد بست، تنها ۶۵دقیقه با پیراهن این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت؛ حضوری که ۲ شوت و یک ضربه سر به‌همراه داشت. البته قطعا تأثیرگذاری این بازیکن در گل تساوی بازی دربی، تاحدودی بار روانی جذب این بازیکن را از روی شانه‌های مدیران این باشگاه سبک‌تر خواهد کرد.

نامه‌های عجیب استوکس به سرخ‌ها!
باشگاه پرسپولیس دراین‌بین چند بار به مهاجم بداخلاق خود نامه زد تا او را برای ادامه مسابقات و تمرینات به تهران بکشاند. آنتونی استوکس نیز ۲ بار پاسخ نامه‌های پرسپولیس را داده که در نوع خود جالب‌توجه است. وکیل مهاجم ایرلندی سابق پرسپولیس در نامه اول خود خواهان دریافت مطالبات باقی‌مانده استوکس از باشگاه شده است. او در نامه‌ای دیگر نیز غیبت استوکس را به‌دلیل نبود پرواز از اروپا به ایران به‌خاطر بیماری کرونا عنوان کرده است. این درحالی است که باشگاه حاضر به تهیه بلیت این مهاجم از طریق کشور قطر نیز بوده، اما استوکس آن را قبول نکرده است.

غرامتی که رؤیا بود!
باشگاه پرسپولیس پس از حدود ۵ ماه غیبت آنتونی استوکس تصمیم به فسخ قرارداد با مهاجم پرحاشیه خود گرفت. او که برای نیم‌فصل حضور با پیراهن پرسپولیس، ۲۵۰هزار دلار قرارداد بست، طبق توافق با مدیران وقت این باشگاه مبلغ ۱۵۰هزار دلار را یکجا و به‌صورت‌نقد در همان نخستین روز قراردادش دریافت کرد. پس از بازنگشتن این بازیکن به تمرینات پرسپولیس، صحبت‌های زیادی راجع به امکان دریافت غرامت از استوکس توسط مسئولان باشگاه مطرح شد که هرگز اجرایی نشد. مدیران وقت پرسپولیس درحالی جریمه غیبت مهاجم ایرلندی سرخ‌ها در هر بازی را ۵۰هزار دلار اعلام کردند که نه‌تن‌ها توان اجرایی‌کردن آن را نداشتند، بلکه برای حضور ۶۵دقیقه‌ای این بازیکن، ۱۵۰هزاردلار پرداخت کرده بودند. پرسپولیسی‌ها برای اینکه همچون باشگاه تراکتور تبریز با شکایت استوکس در دادگاه مبنی‌بر دریافت مطالبات خود روبه‌رو نشوند، اقدام به فسخ با او کردند و مدعی دریافت غرامت از وی در دادگاه‌های بین‌المللی شدند. شرایط قرارداد مهاجم بداخلاق سرخ‌ها نشان می‌دهد بند‌های مالی مندرج در قرارداد او در صورت عدم پرداخت دستمزد ماهیانه این بازیکن به ضرر پرسپولیس خواهد بود و تمام نکات مربوط به غیبت این بازیکن را در تمرینات و بازی‌های رسمی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ ادعایی که تا امروز هیچ‌گونه شکایت حقوقی بابت این قرارداد ازسوی پرسپولیس به فیفا ارسال نشده است، قراردادی که به استوکس بابت خوش‌گذرانی در دبی و لندن اطمینان‌خاطر داده است و حاضر نیست برای بازی با پیراهن پرسپولیس به ایران بازگردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->