تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ
سرخط خبرها

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی خواستار مبارزه با فساد بدون در‌نظر‌گرفتن مقام و موقعیت‌ها شد

  • کد خبر: ۳۱۵۹۶
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی خواستار مبارزه با فساد بدون در‌نظر‌گرفتن مقام و موقعیت‌ها شد
ماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت ادامه مبارزه با فساد توسط قوه قضائیه گفت: این قوه باید خیلی قوی‌تر و مستحکم‌تر به مبارزه با فساد بپردازد. آنچه بسیار حائز اهمیت است، مبارزه با فساد قوه قضائیه بدون در‌نظرگرفتن مقام و موقعیت است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت ادامه مبارزه با فساد توسط قوه قضائیه گفت: این قوه باید خیلی قوی‌تر و مستحکم‌تر به مبارزه با فساد بپردازد. آنچه بسیار حائز اهمیت است، مبارزه با فساد قوه قضائیه بدون در‌نظرگرفتن مقام و موقعیت است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه مشهد، آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی که روز گذشته هم‌زمان با فرا‌رسیدن هفته قوه قضائیه، میزبان اعضای شورای قضایی استان بود، ادامه داد: قوه قضائیه این مبارزه را اول از درون خود آغاز کرد و این مهم باعث شد توجه همه دنیا به نحوه اجرای عدالت در این مجموعه جلب و عظمت و عدالت نظام اسلامی نمایان شود. وی ریشه بسیاری از فساد‌ها را در جریان قدرت و ثروت دانست و گفت: نمی‌توان تنها با یک حرکت دستگاه قضایی، فساد را ریشه‌کن کرد و فقط با محکومیت عناصر فاسد هم این پرونده تمام نمی‌شود؛ زیرا افرادی که می‌خواهند به قدرت و ثروت برسند، هیچ‌وقت دست‌بردار نیستند و بازهم عمل فاسد انجام می‌دهند. آیت‌ا... علم‌الهدی با اشاره‌به نقش ریشه‌کنی فساد در قوه قضائیه افزود: عناصری که در یک شب با رشوه به میلیارد‌ها تومان ثروت رسیده‌اند، کسانی نیستند که با محکومیت چند‌نفر دست از این کار بکشند، بلکه به مقابله می‌پردازند و تلاش می‌کنند که خللی در کار دستگاه قضا ایجاد کنند؛ این افراد با همان نبوغ شیطانی خود به مقابله با قوه قضائیه می‌پردازند. وی تأکید کرد: امروز رئیس قوه قضائیه و تمام مسئولانی که در خط مبارزه با فساد هستند، تهدید می‌شوند و عوامل قدرت و ثروت درصدد براندازی آن‌ها هستند. آن‌ها ساکت نمی‌مانند تا قوه قضائیه محاکمه‌شان کند، بلکه با قدرت و ثروت نامشروعشان به مقابله می‌پردازند. او با تأکید بر لزوم ثابت‌قدمی دست‌اندکاران دستگاه قضا در برخورد با مفسدان بیان کرد: یک پرونده در دادگاه بر‌اساس مستندات قضاوت می‌شود، اما دستگاه قضایی باید پا را فراتر بگذارد و پشت پرده را بشناسد.

برای مشهد برنامه خاصی داشته باشید
نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی همچنین شامگاه دوشنبه و در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان و در دیدار با معاون کل وزیر بهداشت گفت: تعطیلی و بستن در‌های حرم رضوی، برخوردی شدید با عمق عواطف و احساسات عاشقان اهل بیت (ع) در سراسر دنیا بود و فشار سنگینی به تولیت آستان قدس رضوی وارد کرد.
خطیب نماز جمعه مشهد اضافه کرد: باید برای مشهد برنامه‌ریزی خاصی داشته باشید تا هم جواب‌گوی عواطف زیارت باشد و هم اقتصاد شهر فلج نشود. می‌شود با مدیریت صحیح، زائران را در ورودی‌های شهر غربالگری کرد تا اقتصاد و عواطف زائران سرکوب نشود.
آیت‌ا... علم‌الهدی گفت: فشار سنگین دوجانبه‌ای، هم از سمت مردم و هم از سمت اصناف و بازاریان اطراف حرم برای مسائل اقتصادی وجود دارد که باید با توجه‌به این خواسته‌ها برای مشهد، طرح محدودیت زیارت و اقتصادی ریخته شود. در دهه کرامت هستیم که قبلا ایام اوج حضور زائران در مشهدالرضا بوده، اما اکنون به‌دلیل محدودیت‌ها حضور زائران بسیار کم شده است و این مهم معضل اقتصادی جدی برای مردم مشهد ایجاد می‌کند. آیت ا... علم الهدی گفت: از معاون وزارت بهداشت و درمان درخواست داریم به مشهد با وضعیت ویژه‌ای نگاه شود. حرم امام‌رضا (ع) وسعت زیادی دارد و بحمدا... با دقت زیاد، پروتکل‌های بهداشتی در حرم رعایت می‌شود.

کاهش باور مردم به رعایت بهداشت کرونا
معاون کل وزیر بهداشت نیز در حاشیه نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا در استان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی شهر‌های کشور، باور مردم درباره اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا ۷۰‌درصد و در تهران بین ۹ تا ۱۱‌درصد کاهش یافته است. ایرج حریرچی افزود: رعایت‌نکردن موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع در برخی اماکن عمومی، از چالش‌های پیش‌رو در مسیر مبارزه با بیماری ویروسی همه‌گیر کروناست؛ بااین‌حال استان هر تصمیمی اتخاذ کند، به‌عنوان نماینده، پیگیری لازم را برای عملی‌شدن آن انجام خواهم داد.
علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسا‌ن‌رضوی، نیز در این جلسه، مرحله اول این راهبرد را برقراری محدودیت‌های ویژه اعلام کرد و افزود: خراسان‌رضوی در اعمال برخی محدودیت‌ها پیشگام بود.
وی آزادسازی کسب‌و‌کار و دایر‌شدن صنوف را مرحله دوم راهبرد دولت توصیف کرد و گفت: خوشبختانه حرم مطهر پس‌از بازگشایی به‌خوبی پروتکل‌ها را رعایت کرده و ضدعفونی‌کردن اماکن را به‌خوبی انجام داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->