نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند!
سرخط خبرها

ساخت اتومبیلی با سوخت هیدروژنی توسط جگوار و لند روور

  • کد خبر: ۳۳۳۷۱
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
ساخت اتومبیلی با سوخت هیدروژنی توسط جگوار و لند روور
بر اساس اطلاعات جدید، شرکت مشترک Jaguar Land Rover به تازگی پروژه دولتی ساخت اتومبیل با سوخت هیدروژنی را آغاز کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، ساخت اتومبیل با سوخت هیدروژنی آن‌قدر‌ها که باید مانند خودرو‌های الکتریکی مورد استقبال شرکت‌های سازنده قرار نگرفت و با وجود آن که هیدروژن فراوان‌ترین عنصر بر روی کره زمین است، اما با این حال به دلیل بالا بودن هزینه ساخت چنین خودروهایی، شرکت‌های اتومبیل‌سازی توجه‌ای به ساخت این نوع وسایل نقلیه نمی‌کنند.

با این حال همچنان شرکت‌هایی وجود دارند که معتقدند سوخت هیدروژنی تمیزترین نوع سوخت در جهان است. به تازگی شرکت‌های جگوار و لندر روور اعلام کردند که کار روی تولید اتومبیل با سوخت هیدروژنی را آغاز کرده‌اند. بر اساس بیانیه رسمی این دو شرکت اولین اتومبیل ساخته شده با این نوع سوخت از سوی آن‌ها قرار است نمونه‌ای شاسی‌بلند باشد.
 
ساخت اتومبیلی با سوخت هیدروژنی توسط جگوار و لند روور
 
در حالی که بسیاری از شرکت‌های اتومبیل‌سازی پیش از این قدم در عرصه سوخت‌های هیدروژنی گذاشته بودند و آن را کنار گذاشتند، اقدام اخیر JLR یا همان شرکت مشترک Jaguar Land Rover با پشتیبانی محکم دولت در حال انجام است. این برنامه با عنوان پروژه زئوس شناخته می‌شود و قسمتی از سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون دلاری دولت انگلیس برای کاهش کربن دی‌اکسید محیط است.
 
تولید سوخت هیدروژنی جگوار و لند روور

شرکت JLR قرار است به صورت مستقیم و نزدیک با برخی شرکت‌های انگلیس مانند Delta Motorsport، Marelli Automotive System و UKBIC که مرکز باطری‌سازی خودرو در انگلیس است کار کند. تمامی این شرکت‌ها پیش از این در آزمایش ساخت و تولید سوخت‌های متفاوت موفق عمل کرده‌اند.
 
ساخت اتومبیلی با سوخت هیدروژنی توسط جگوار و لند روور
 

ایده اولیه به این صورت است که تمامی مجموعه‌های نام برده شده چند سالی بر روی تحقیقات خود متمرکز می‌شوند و سپس سعی می‌کنند بهترین مدل سوخت هیدروژنی را به بازار جهانی عرضه کنند. در بیانیه رسمی که از سوی دپارتمان کسب‌وکار، انرژی و استراتژی صنعتی منتشر شده، مسئولین اظهار داشتند که شرکت JLR اتومبیل شاسی‌بلند با سوخت هیدروژنی خواهد ساخت که به سرعت سوخت‌گیری می‌کند، مسیر زیادی را طی می‌کند و می‌تواند در آفرود نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. از آن جایی که پروژه به تازگی شروع شده است اطلاعاتی از زمان عرضه خودروی ساخته شده در دسترس نیست و احتمال می‌رود دسترسی به فناوری سوخت هیدروژنی مدتی به طول انجامد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->