حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی!
سرخط خبرها

اشتباهات سریالی آبی‌ها در پرونده بویان

  • کد خبر: ۳۴۹۷۰
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
اشتباهات سریالی آبی‌ها در پرونده بویان
بررسی نقش بویان در محروم‌شدن استقلال از ۳ پنجره نقل ‌و انتقالاتی. استقلال پس از محکوم‌شدن در پرونده بویان می‌توانست کاری انجام دهد تا محرومیت از ۳ پنجره را ۶ ماه تا یک‌سال به تأخیر بیندازد و حتی این شانس را داشت تا از مقدار جریمه سیصدهزاردلاری استقلال مبلغی کاسته شود؛ مشابه اتفاقی که در پرونده پروپیچ افتاد.
به گزارش شهرآرانیوز / خبر محرومیت استقلال از ۳ پنجره نقل‌وانتقالاتی، شوکی بود که روز چهارشنبه هفته گذشته به استقلالی‌ها وارد شد. اگر بخواهید خلاصه ماجرا را بدانید، به این چند جمله دقت کنید که استقلال پس از محکوم‌شدن در پرونده بویان می‌توانست کاری انجام دهد تا محرومیت از ۳ پنجره را ۶ ماه تا یک‌سال به تأخیر بیندازد و حتی این شانس را داشت تا از مقدار جریمه سیصدهزاردلاری استقلال مبلغی کاسته شود؛ مشابه اتفاقی که در پرونده پروپیچ افتاد.
 
در واقع هم افتخاری، هم فتحی، هم خلیل‌زاده، هم فتح‌ا... زاده و هم سعادتمند در مقاطعی با پرونده بویان مواجه بودند. این تغییرات مدیریتی در استقلال و ناآشنایی مدیران با مسائل حقوق ورزشی، ضربه جبران‌ناپذیری به بدنه باشگاه استقلال وارد کرده است.
 
اینکه بویان چگونه و با چه مبلغی در زمان مدیریت افتخاری و معاونت توفیقی و به درخواست سرمربی وقت استقلال، وینفرد شفر و با توجه به عدم نیاز واقعی استقلال به بازیکنی با کیفیت بویان، به استقلال پیوسته است، بار‌ها در رسانه‌های مختلف ورزشی بررسی شده است؛ اما به‌طور‌خلاصه بویان در نیم‌فصل دوم ١٣٩٦-١٣٩٧ با قردادی به مدت یک‌و‌نیم فصل و به مبلغ ٤٠٠هزار دلار به باشگاه استقلال پیوسته است (اشتباه اول مدیران وقت باشگاه استقلال، درخصوص بستن قرارداد با رقمی نزدیک به ۸ برابر ارزش واقعی آن).
 
متأسفانه در انتهای فصل فوتبالی ١٣٩٦-١٣٩٧ بویان با دلیل موجه دریافت‌نکردن حقوق خود به‌مدت ٤ ماه، قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کرده (اشتباه دوم مدیران وقت باشگاه استقلال، پرداخت‌نکردن منظم حقوق و تسویه‌حساب با بازیکن قبل از خروج بازیکن از ایران) و در فصل نقل‌وانتقالات ١٣٩٧-١٣٩٨ با یک باشگاه در لیگ آلبانی به مبلغ ٥٠هزار دلار در سال قرارداد امضا می‌کند (به میزان مبلغ و اختلاف قرارداد بویان در باشگاه استقلال و باشگاه آلبانی توجه کنید).
 
در زمان مدیریت فتحی، بویان از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کرده و حقوق معوقه و خسارت قرارداد فصل بعد خود را درخواست می‌کند. متأسفانه باوجود دفاع باشگاه استقلال در این پرونده، فیفا در آذرماه گذشته و در روز‌های آخر مدیریت امیرحسین فتحی، باشگاه استقلال را به پرداخت مبلغ ٣٠٠هزار دلار به بویان محکوم می‌کند.
 
مدیریت وقت باشگاه استقلال با پرداخت هزینه دادرسی اولیه ١٠٠٠فرانکی ثبت استیناف در دادگاه CAS به رأی اولیه فیفا در پرونده بویان اعتراض می‌کند و پرونده را به دادگاه بین‌المللی ورزش CAS می‌برد. باشگاه استقلال در ابتدا، مهلت داشت تا تاریخ ٢٠اسفند (١٠مارچ) هزینه کامل دادرسی (پول قضات) و دفاعیه خود را به CAS ارسال کند. در زمان مدیریت فتح‌ا... زاده، باشگاه با دادگاه CAS مکاتبه و درخواست فرصتی یک‌ماهه یعنی تا تاریخ ٢٠فروردین جهت پرداخت هزینه کامل دادرسی CAS می‌کند که موردموافقت این دادگاه قرار می‌گیرد و این فرصت به باشگاه استقلال برای پرداخت مبلغ بیست‌هزارفرانکی هزینه دادرسی و دادخواست کامل اعتراض به رأی فیفا داده می‌شود.
 
بعد از مشکلات بیماری کرونا که گریبان‌گیر علی فتح‌ا... زاده شد، او از سمت خود در تاریخ ٢٤اسفند استعفا کرد و احمد سعادتمند در تاریخ ٢٥اسفند١٣٩٨ توسط وزارت ورزش به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شده و تنها به‌علت بیماری کرونای رئیس هیئت‌مدیره استقلال، معرفی ایشان به بعد از تعطیلات عید نوروز موکول می‌شود. سعادتمند برای پرداخت هزینه دادرسی دادگاه CAS با فیفا مکاتبه کرده است تا بتواند از محل مطالبات استقلال در فیفا هزینه بیست‌هزارفرانکی پرونده بویان را پرداخت کند که فیفا درخواست باشگاه استقلال را نپذیرفته است که این مبلغ را از محل عایدی باشگاه استقلال پرداخت کند و به‌همین‌دلیل سعادتمند دیگر اقدام به تهیه این مبلغ از محل دیگری نکرده یا حتی از دادگاه CAS درخواست پرداخت قسطی این مبلغ را نکرده است.
 
کاری که دقیقا باشگاه تراکتور در پرونده کوین کنستانت کرده و از دادگاه CAS درخواست کرده که قسطی هزینه دادرسی را پرداخت کند که موردموافقت دادگاه بین‌المللی ورزش قرار گرفته است، ولی تیم حقوقی سعادتمند به‌دلیل ناآگاهی، این کار را انجام نداده و سعادتمند هم نتوانسته است این مبلغ را از جایی تهیه کند و هزینه دادرسی را تا تاریخ ٢٠فروردین پرداخت کند.
 
ارجاع پرونده به دادگاه CAS این مزیت را داشت که، چون بررسی پرونده در دادگاه CAS (de novo یعنی بدون‌توجه به رأی اولیه فیفا بوده، پرونده در CAS از اول به‌طورکامل بررسی می‌شود) این شانس برای باشگاه استقلال وجود داشت تا مبلغی از جرائم اولیه سیصدهزاردلاری فیفا کسر شود. مشابه آنچه برای استقلال در پرونده پروپیچ اتفاق افتاد که مبلغ جریمه استقلال بابت پرونده پروپیچ در دادگاه CAS به مبلغ ١٢٥هزار دلار کاهش یافت (جریمه اولیه در فیفا ٥٠٠هزار دلار بود، ولی جریمه در دادگاه CAS به مبلغ ٣٧٥هزار دلار کاهش یافت) ثانیا با بردن پرونده به دادگاه CAS و خریدن زمان، باشگاه استقلال این شانس را داشت که از ریسک بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی در این فصل رهایی یابد و ثالثا اینکه به‌واسطه این زمان‌خریدن، این شانس برای مدیران استقلال وجود داشت تا با مذاکره با بویان و وکلایش به یک تسویه‌حساب خوب دست یابند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->