ویدئو | ریحانه، دختر ورزشکار مشهدی | از قهرمانی آسیا تا آرزوی مدال المپیک یک تیم پیر در لیگ برتر+عکس| ۳۵ ساله‌های تاثیرگذار فوتبال ایران سلیمی به بازی با فولاد می‌رسد یا نمی‌رسد؟ باشگاه استقلال نیمی از قرارداد بلانکو را پرداخت نکرده است نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل‌گهر سیرجان + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی استقلال و فولاد + قیمت و لینک خرید بازی پرسپولیس و هوادار، بدون حضور تماشاگران! برنامه ریزی سازمان لیگ بدون آینده نگری| چرا پیکان میزبان بازی آخر مقابل استقلال شد؟ تاریخ و ساعت بازی سپاهان و مس رفسنجان در لیگ برتر | نویدکیا و سپاهان بهم رسیدند اوسمار: دوست دارم فصل بعد در پرسپولیس بمانم پرداختی استقلال به سسما کامل شد سیل به ورزشگاه میزبان جام جهانی هم رحم نکرد! + عکس برنامه بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال | رقابت سرخابی‌ها با رقبا در تهران + عکس ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر هوادار در هفته بیست و هفتم لیگ برتر تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و هوادار در لیگ برتر فوتبال | اوسمار چشم‌انتظار لغزش نکونام اعلام نامزد‌های برترین بازیکن و مربی جهان در سال ۲۰۲۴ توسط گلوب ساکر | رئال مادرید با بیشترین نماینده علت محرومیت تماشاگران مرد از بازی‌های پرسپولیس و سپاهان چه بود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و بایرلورکوزن| تلاش سردار فایده نداشت حضور برهانی در آکادمی استقلال منتفی شد؟| ضیایی به زودی حکم می‌گیرد
سرخط خبرها

هاله جعفری: سطح فنی داوران مشهدی در کشور بی‌نظیر است

  • کد خبر: ۳۵۴۵۰
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
هاله جعفری: سطح فنی داوران مشهدی در کشور بی‌نظیر است
مشهد سال‌هاست به‌عنوان قطب والیبال‌نشسته مردان و زنان شناخته می‌شود؛ اما به‌جز مربیان و ورزشکاران چندسالی است که در بخش داوری نیز مشهدی‌ها پرچم‌دار شده‌اند و در مسابقات بزرگی که ایران میزبانی می‌کند، داوران مشهدی حضور پررنگی دارند. هاله جعفری یکی از آنهاست که در رشته والیبال معلولان مشغول به سوت زدن است.
به زگراش شهرآرانیوز؛ مشهد سال‌هاست به‌عنوان قطب والیبال‌نشسته مردان و زنان شناخته می‌شود؛ از حضور چهره‌هایی همچون هادی رضایی تا معصومه زارعی که افتخارات زیادی برای کشور کسب کرده‌اند، اما به‌جز مربیان و ورزشکاران چندسالی است که در بخش داوری نیز مشهدی‌ها پرچم‌دار شده‌اند و در مسابقات بزرگی که ایران میزبانی می‌کند، داوران مشهدی حضور پررنگی دارند.

سال ۹۷ برای توسعه ورزش بانوان، به‌ویژه در والیبال‌نشسته رایزنی‌هایی با سازمان جهانی والیبال معلولان انجام شد و برای اولین‌بار، ۳ سهمیه برای حضور بانوان کشور در کلاس بین‌المللی داوری کسب شد و دراین‌میان یکی از سهمیه‌ها به بانوی مشهدی اختصاص یافت. هاله جعفری یکی از داورانی بود که به تورکوئینگ فرانسه اعزام شد تا بتواند در بحث ارتقای سطح علمی و جایگاه والیبال‌نشسته بانوان تأثیرگذار باشد.
به‌این‌ترتیب او به‌عنوان تنهابانوی داور بین‌المللی استان آغاز به فعالیت کرد. جعفری از قضاوت در مسابقات والیبال‌نشسته قهرمانی آسیا و لیگ جهانی والیبال‌نشسته تا لیگ‌های برتر کشور را در کارنامه خود دارد.


اعزام به فرانسه برای بین‌المللی شدن

هاله جعفری که اخیرا در حکمی جدید عنوان کمیته داوران هیئت والیبال استان را کسب کرده، درباره شروع فعالیت خود در بحث قضاوت والیبال اظهار کرد: به‌واسطه علاقه زیاد به رشته والیبال، در رشته تربیت‌بدنی تحصیل کردم و از سال ۸۴ داوری را در مسابقات والیبال‌نشسته قهرمانی کشور بانوان در مشهد شروع کردم. به‌دلیل علاقه‌مندی به قضاوت در این رشته، تا سطح داور ملی پیش رفتم و در مسابقات والیبال‌نشسته بانوان کشور به قضاوت پرداختم.
جعفری ادامه می‌دهد: در سال ۲۰۱۸ به‌همراه یک‌نفر از بانوان کشور، با حضور در کلاس داوری بین‌المللی فرانسه، این دوره را با رتبه خیلی خوب به پایان رساندم و توانستم عنوان بین‌المللی را در داوری کسب کنم.
این داور والیبال با بیان اینکه نیاز است هیئت استان از بانوان در مسابقات کشوری و لیگ بیشتر حمایت کند، تصریح کرد: خراسان رضوی با داشتن ۱۴ خانم داور فعال و علاقه‌مند والیبال و والیبال‌نشسته در کشور بی‌نظیر و زبانزد است، ولی به‌دلیل برگزاری کمتر مسابقات بانوان در استان، انتظار می‌رود با انجام مسابقات بیشتر، از توانایی‌های فنی این داوران استفاده شود.
او تأکید کرد: قطعا با توجه به ظرفیت فوق‌العاده و علاقه زیادی که داوران خراسانی برخوردار هستند، می‌توانیم در آینده نزدیک نمایندگان بیشتری در سطح کشور داشته باشیم.


توجه به بانوان معلول در شهرستان‌ها

جعفری با اشاره به فعالیت رشته والیبال‌نشسته بانوان در شهرستان‌های استان می‌گوید: با توجه به شعار «تمرین بیشتر، نتیجه بهتر» ازسوی داوران و همچنین علاقه‌مندی بانوان دارای معلولیت به والیبال‌نشسته، انتظار می‌رود فعالیت والیبال‌نشسته در شهرستان‌های استان بیشتر شود و نیاز است که رؤسای هیئت‌ها در شهرستان‌ها از این فرصت طلایی استفاده کرده و بانوان دارای معلولیت را که تعداد آن‌ها کم هم نیست، به این ورزش جذاب و ریشه‌دار دعوت کنند. قطعا ورزشکاران و حتی ملی‌پوشان خوبی را می‌توان از بین آن‌ها شناسایی کرد. در رشته والیبال‌نشسته چند چهره مطرح کمک‌های زیادی داشته‌اند و برای پیشرفت آن تلاش کرده‌اند، چهره‌هایی همچون هادی رضایی که حمایت‌های بسیار داشته و منصوره خزچین و نسرین جعفری مشوق‌های خوبی در این سال‌ها بوده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->