سرخط خبرها
با تصویب شورای اجتماعی پایین‌خیابان

پاکبان‌ها مدال می‌گیرند

  • کد خبر: ۳۸۰۱
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴
پاکبان‌ها مدال می‌گیرند

فریبا شجاع
خبرنگارشهرآرامحله

تهیه و اهدای مدال افتخار به پاکبان‌های معابر اطراف حرم در مناسبت‌های مختلف از مصوباتی بود که اعضای شورای‌ اجتماعی محله پایین‌خیابان برای بزرگداشت خدمات این افراد پای آن را امضا کردند.به گزارش شهرآرامحله، سومین نشست اعضای شورای‌ اجتماعی پایین‌خیابان به بهانه روز خبرنگار درحالی شکل گرفت که در حاشیه آن اعضا مشکلات و دغدغه‌های اهالی و پیشنهاد رفع آن را مطرح کردند. جلوگیری از قلیان کشیدن در بوستان‌ها، جمع‌آوری زودهنگام نخاله حاصل از تخریب معابر، تقدیر از پاکبان‌های نمونه، سامان‌دهی شب‌بازار و کاروان‌های زائران در روز پایانی زیارت‌هایشان و موارد دیگر از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده بود.

 

توسعه شب‌بازار و محدودیت رفت‌و‌آمد اهالی
ابتدای نشست با صحبت‌های لاریجانی، نماینده مساجد این شورا آغاز شد. کسی‌ که به تخریب معابر در فصل حضور زائران معترض بود: تابستان فصل زائر و زائرپذیری است و این تخریب‌ها باید به فصل پاییز موکول شود.وی حفر چاه در شب‌بازار خیابان امیرالمؤمنین(ع) را یکی از همین تخریب‌ها خواند؛ که بیش‌ از یک‌ماه پیش عملیات آن انجام شده، اما خاک و گود آن همچنان پابرجاست؛ که نه تنها گردوخاکش در این روزها مشکل مردم شده است، بلکه برای کاسب‌های شب‌بازار هم مزاحمت دارد.
وی گسترده شدن شب‌بازار را دیگر مشکل اهالی خیابان امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد و افزود: زمانی که شب‌بازار در این خیابان راه افتاد، تا نزدیک مسجد حاج‌خاور وسعت داشت، حال به نزدیک هتل کوثر رسیده است. به همین دلیل اهالی که می‌خواهند شب‌ها با خودرو تردد کنند، به علت بساط این کاسب‌ها دچار مشکل می‌شوند؛ حتی تعدادی از اهالی نمی‌توانند خودروشان را داخل حیاطشان پارک کنند و از شهرداری درخواست رسیدگی دارند.
سلطانی، نماینده کسبه این شورا نیز مشکل حفاظ‌های دور رینگ حرم را در خیابان نواب‌صفوی پیش‌ کشید و گفت: این حفاظ‌ها درست تراش نخورده‌اند و نوک تیزی دارند که اگر یک معلول یا نابینا با آن‌ها برخورد کند، حتما آسیب جدی می‌بیند.


جلو مصرف قلیان در بوستان‌ها را بگیرید
انتقاد به مصرف قلیان در بوستان‌ها، موضوعی بود که دیگر نماینده شورای‌ اجتماعی محله پایین‌خیابان آن را مطرح‌ کرد.جعفرنیا، نماینده ساکن این شورا، اشاره‌ای به کشور پاکستان کرد که کشیدن قلیان در منظر عمومی ممنوع است و از بوستان‌های نزدیک حرم گفت: در هر نقطه‌ای از این بوستان‌ها گروهی مشغول کشیدن قلیان هستند. اگر این روند کنترل نشود در آینده لابه‌لای برگ و شاخ درخت‌ها هم پر از دود می‌شود.وی ضمن تشکر از پاکبان‌های این منطقه که شبانه‌روز در حال فعالیت هستند، اشاره کرد: دیگر حتی شیرابه‌ای در کوچه‌ها دیده نمی‌شود.در ادامه نجار، دبیر شورای‌ اجتماعی پایین‌خیابان هم اعتراض به قلیان کشیدن را بجا خواند و گفت: در تمام بوستان‌های منطقه ثامن نیروی نگهبان وجود دارد و تابلو ممنوع بودن مصرف قلیان هم هست، ولی با وجود این، معاونت فرهنگی موضوع را دوباره پیگیری خواهد کرد.


کاهش تعداد سرقت از خودروها
سرهنگ سلطانی، نماینده کلانتری هم در این نشست حاضر شد تا هم هشدار داده باشد و هم پاسخ‌گوی سؤالات اعضا باشد.
وی صحبت‌هایش را با کاهش تعداد سرقت از خودروها شروع کرد و گفت: در 2ماه گذشته با هشدارهای داده‌شده، بنرهای اطلاع‌رسانی و همچنین گشت‌زنی‌ها تعداد سرقت خودرو و لوازم آن نصف شده است.سلطانی 90درصد سرقت‌ها را عواقب سهل‌انگاری افراد خواند و افزود: از دیگر موارد سرقت که زیاد گزارش می‌شود، گوشی‌قاپی است؛ آن هم به این دلیل که زائر شاکی می‌گوید خوابیدم و گوشی‌ام را زیر بالشت گذاشتم. این روش امنی نیست. یا می‌بینیم در خیابان راه می‌رود و گوشی‌‌اش را به دست گرفته و به همین دلیل هم راحت دزدیده می‌شود.


کاروان زائران و مشکلاتشان در محلات مسکونی
سید قطبی، از نماینده‌های ساکن شورای اجتماعی هم موضوع ازدحام خیابان و کوچه‌ها با کاروان زائران را پیش‌ کشید.
به گفته وی، بسیاری از این کاروان‌های 40 و 50 نفره با تمام شدن ساعت اقامتشان در زائرسرا و مهمان‌پذیرها بی‌مکان می‌شوند؛ از همین رو ساعت‌ها در خیابان منتظر اتوبوس‌هایشان می‌شوند. چندین ساعت هم بارگیری صورت می‌گیرد. در این مدت زائرها در خیابان و کوچه رها هستند؛ روی کف آسفالت می‌خوابند، غذا می‌خورند و هرکاری انجام می‌دهند و از آنجا که نظافت را رعایت نمی‌کنند، بعد از رفتنشان خیابان و جلو درِ خانه‌های مردم پر از زباله است؛ از پوشک بچه بگیرید تا ظرف و لیوان‌های یک‌بارمصرف غذا.وی پیشنهاد کرد برای مدیریت چنین مواردی شهرداری با اداره اماکن طرح مشترکی را اجرا کنند که دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی در خیابان‌های اطراف حرم نباشیم.این نشست با قدردانی از خبرنگار و کارمندان شهرآرامحله ثامن به‌مناسبت روز خبرنگار و تصویب تهیه و آماده‌سازی مدال خدمت (تقدیر و تشکر از پاکبان‌های منطقه ثامن) به پایان رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->